Gå til innhold

Til MENN på Kvinneguiden

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og denne tråden holder på å bli noe annet enn den startet som. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og denne tråden holder på å bli noe annet enn den startet som. ;)

På grunn av deg ja. Men det var kanskje det du var ute etter.

Skrevet

Dette lurer jeg på også! Kvinneguiden er jo et sted for oss kvinner :fnise: Lite bil, motor og den slags prat her inne. Men det er jo fint å få en manns synspunkter på diverse saker her inne:)

For min del startet det med å lese litt i forumet. Og skal jeg være ærlig, var det rimelig sjokkerende hvor stereotypisk og sjåvinistisk en del kvinner tenker om menn. I tillegg til massiv generalisering.

Så da var det bare å begynne å ta til motmæle. Men det er jo ganske typisk at du mener at KG bør være for kvinner only. Jeg har aldri skjønt hvorfor kvinner skal nekte menn tilgang til arenaer som åpenbart angår oss. For det angår oss virkelig når dere mener såpass mye om oss. Og spesielt når det generaliseres såpass mye.

Generelt kan man si et jeg er her fordi det som angår kvinner angår menn. Hvertfall når man ser på de litt større sakene. Og så er det slik at kvinner ikke bør få definere "sannheten" alene.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke på grunn av meg. Jeg var en ny AB`er som leste tråden. Kan ikke folks private flisespikking som ikke har noe med saken å gjøre tas pr pm da?
  • Liker 1
Skrevet

Mangel på andre fora, da er det bare diskusjon.no som er greit. Men hadde ikke skadet om det her var et kjønnsnøytralt forum.

• Liker 1
Skrevet

JEg er her av enkle årsaker.. Min kone henger her inne en del, Å siden hun ikke er en som liker å diskutere og kverulere er dette plassen for meg, her finner jeg ALLTID en å diskutere med :) Åsså er det morro å lese kvinners synspunkter på mange områder mannen ellers aldri ville fått vite :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom med en enkel saksopplysning, det var DU som begynte å krangle. Men nå ser jeg jo at jeg har vært med på å dra det lenger enn det som trengtes, så jeg skal klatre ut av din siste nerve og la deg være i fred :)

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Finnes det en spesiell grunn til at du skriver anonymt, eller tør du bare ikke å skrive med nicket ditt?

Hadde DU hatt et litt mer åpent sinn, så hadde du oversett den lille skrivefeilen min (JO, den er liten). Beklager om jeg misforsto deg, men innleggene dine har uansett ikke noe i denne tråden å gjøre.

Det er ingen liten feil, den er meningsløs. Hvordan skulle det foregå i praksis "å dra alle under én kam" tenker du? "Å skjære alle over én kam" stammer fra frisørfaget.

Alle ordtak har en logisk opprinnelse.

Endret av Belladonna
  • Liker 1
Gjest Katten.
Skrevet

I utgangspunktet var det for å dra lesere til bloggen. Så var det fordi det var så mye hjernedød idioti i samliv og seksualitetsforumet, og et ønske om å muligens hjelpe noen med kunnskapen min. Og nå er det bare underholdningsverdien i nevnte idioti.

Pluss at jeg føler meg bittelitt hjemme her.

Skrevet

TJa, jeg er vel her litt for å fordrive tiden når jeg ikke har noe bedre å finne på.

I tillegg så har jeg noen ganger ting jeg lurer på som kvinner er bedre skikket til å gi svar på enn menn. Og jeg ser også spørsmål som menn er bedre skikket til å svare på enn kvinner, så satset vel på å ha noe å bidra med på den fronten :lur:

Skrevet
Og skal jeg være ærlig, var det rimelig sjokkerende hvor stereotypisk og sjåvinistisk en del kvinner tenker om menn. I tillegg til massiv generalisering.

Nå er det jo kvinner som har erfaring med å omgås menn og oppleve menns sider, som kvinner - så det du oppfatter som generaliserende fordi du ikke føler det er treffende for akkurat deg (om det nå stemmer eller ikke) så finnes det nå engang en del gjengse "sannheter" om hvordan menn oppfører seg feks i et forhold som man ser en del trekk som går igjen gang på gang. Da er det for noen godt å ha et forum å lufte det i og få råd fra andre som har vært i samme situasjon, og dem er det mange av - noe som dermed ikke gjør saken mindre riktig/reell, heller omvendt. Du er med på å latterliggjøre en del av kvinners svært reelle følelser i en del av dine innlegg.

Menn her kommer med innspill og det er veldig bra, men det blir for dumt når de mennene som er her utelukkende reagerer med "haha, kvinner skjønner ingenting av oss, de er så dumme" fremfor å tenke "aha, er det slik de føler det når menn gjør slik og slik? Kanskje jeg skal gå litt i meg selv og se hvordan jeg kan gjøre det bedre". Om flere menn hadde åpnet for at en sak faktisk har to sider så ville sikkert en del samlivsbrudd vært unngått også. Det som går igjen er faktisk at menn ikke forstår at de har problemer før det er for sent.

Det virker også som om en del menn er her for å provosere eller øse ut egen bitterhet, og det burde de kanskje gjort på et manneforum i stedet.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Jeg syns kvinner er koselige (som regel) vesener, og jeg syns det er interessant å se hva og hvordan dere tenker om og rundt forskjellige temaer.

Pluss at jeg begynte å bli lei "manne"-forumene :)

Endret av Mr.Omg
Skrevet

Har det noe å si? :gjeiper:

Jeg skjønte deg uten problemer :)

• Liker 1
Skrevet

For min del startet det med å lese litt i forumet. Og skal jeg være ærlig, var det rimelig sjokkerende hvor stereotypisk og sjåvinistisk en del kvinner tenker om menn. I tillegg til massiv generalisering.

Så da var det bare å begynne å ta til motmæle. Men det er jo ganske typisk at du mener at KG bør være for kvinner only. Jeg har aldri skjønt hvorfor kvinner skal nekte menn tilgang til arenaer som åpenbart angår oss. For det angår oss virkelig når dere mener såpass mye om oss. Og spesielt når det generaliseres såpass mye.

Generelt kan man si et jeg er her fordi det som angår kvinner angår menn. Hvertfall når man ser på de litt større sakene. Og så er det slik at kvinner ikke bør få definere "sannheten" alene.

Ingen er ondsinnet ekskludert. Siden KvinneGuiden på nett er for Kvinner, som navnet tilsier. Sakene som blir tatt opp er ment for kvinner. Og det er ikke unaturlig å ha et forum på en så stor side.

ViMenn er jo nettopp beregnet på menn. Og jeg går ut fra at menn generelt liker at ViMenn er for menn, rettet mot menn. Eller hur?

• Liker 1
Skrevet

Ingen er ondsinnet ekskludert. Siden KvinneGuiden på nett er for Kvinner, som navnet tilsier. Sakene som blir tatt opp er ment for kvinner. Og det er ikke unaturlig å ha et forum på en så stor side.

ViMenn er jo nettopp beregnet på menn. Og jeg går ut fra at menn generelt liker at ViMenn er for menn, rettet mot menn. Eller hur?

Hvem snakker om ondsinnet?

Jeg er her for å diskutere sex og samliv-stoff, og siden jeg er hetero er det faktisk mest logisk å gjøre dette med kvinner. Hvorfor henge på et mannsforum å høre hva menn tror om hva kvinner mener når en kan henge på et kvinneforum å høre hva (noen) kvinner faktisk mener? Er det ulogisk?

Som en over her sa er det også nyttig å vite hva kvinner mener om uplanlagt graviditet, hvem som har ansvar for prevensjon, hvilke rettigheter kvinner mener menn har - om noen i det hele tatt, hva slags forvetninger kvinner har til menn, likestillingsspørsmål og kjønnsroller osv.

Hvorfor? Da vet jeg mer om hva som rører seg der ute - og det er jaggu mye rart - og tar mine forholdsregler. De trengs nemlig, det har (bla.a.) KG lært meg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...