Gå til innhold

Trenger råd fort ang. GLEMT P- PILLE!


anonym12

Anbefalte innlegg

Jeg har lest gjennom skrivet som følger med p-pillene, men blir ikke klok.

Jeg starter alltid nytt brett på en lørdag.

Jeg er i min andre uke nå. Og glemte en pille på onsdag ( igår), men tok den glemte pillen og torsdags pillen idag morges.

Spørsmålet er: Er jeg blitt usikker? I skrivet om microgynon står det at i uke 2 er det ikke så farlig.

Men må jeg likevel bruke annen prevensjon de neste 7 dagene da? Er jeg sikker den åttende dagen da?

Forvirret ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg bruker også Mircogynom, men har aldri vært borti å glemme en pille. Men om det skulle skje så vil jeg gjerne vite hva jeg skal gjøre og om jeg fortsatt er sikker eller ikke.

Dere som kan dette, svar svar svar. :)

forresten, bra at du spurte om akkurat dette! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også Microgynon, og i teorien skal dette gå helt fint, slik du har lest i vedlegget. Det skader naturligvis ikke å bruke kondom i tillegg i 7 dager, hvis du føler deg tryggere da:) etter 7 sammenhengende piller er du like trygg som om du ikke hadde glemt noen pille uansett hvor på brettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal IKKE ta to piller samme dag! Da blir alt bare rot, da er det bedre å bare hoppe over den ene pillen og bare fortsette når du husker det. Jeg har glemt den mange ganger, og jeg har enda ikke blitt gravid :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt kondom i 6-7 dager etterpå de gangene jeg har glemt en pille.

Du blir nok ikke gravid selv om du ikke bruker kondom, men det kan være greit å være på den sikre siden ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte helsesøster om akkurat dette en gang, og hun sa også det at viss en hadde tatt piller 7 dager i strekk, og glemte en etter den uka (hvor som helst på brettet etter uke en), og tok den da du kom på det, eller sammen med den andre neste dag, så er du fortsatt beskyttet, for virkestoffene i pillene holder lenger enn det står i pakningsvedlegget. (altså lenger enn 24 timer)

Men har du glemt flere piller på samme brett så var det visst noe annet, men det gjelder jo ikke deg :)

Men for å være helt sikker så ville jeg brukt kondom de neste 7 dagene om jeg var deg, så slipper du å bekymre deg mer for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spurte helsesøster om akkurat dette en gang, og hun sa også det at viss en hadde tatt piller 7 dager i strekk, og glemte en etter den uka (hvor som helst på brettet etter uke en), og tok den da du kom på det, eller sammen med den andre neste dag, så er du fortsatt beskyttet, for virkestoffene i pillene holder lenger enn det står i pakningsvedlegget. (altså lenger enn 24 timer)

Men har du glemt flere piller på samme brett så var det visst noe annet, men det gjelder jo ikke deg :)

Men for å være helt sikker så ville jeg brukt kondom de neste 7 dagene om jeg var deg, så slipper du å bekymre deg mer for det :)

Tusen hjertelig :D :D Føler meg sikrer etter som du har rådført deg med en helsesøster .

Takk takk takk :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe fare når jeg tok begge pillene??

Trodde det var de vi skulle.

Det er helt riktig gjort:) Pakningsvedlegget er fasiten her, og det har du jo lest og fulgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke farlig å ta to piller i en gang. Det er det du skal gjøre når du har glemt en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte helsesøster om akkurat dette en gang, og hun sa også det at viss en hadde tatt piller 7 dager i strekk, og glemte en etter den uka (hvor som helst på brettet etter uke en), og tok den da du kom på det, eller sammen med den andre neste dag, så er du fortsatt beskyttet, for virkestoffene i pillene holder lenger enn det står i pakningsvedlegget. (altså lenger enn 24 timer)

Men har du glemt flere piller på samme brett så var det visst noe annet, men det gjelder jo ikke deg :)

Men for å være helt sikker så ville jeg brukt kondom de neste 7 dagene om jeg var deg, så slipper du å bekymre deg mer for det :)

Dette var et godt svar, men jeg vil presisere at det kan bli problemer hvis du glemmer en pille mot slutten av brettet også, for da kan det bli litt mange pillefrie dager tett etter hverandre. Løsningen da er å droppe pillefri uke, eller korte den ned til 6 dager med den dagen som ble glemt som den 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var et godt svar, men jeg vil presisere at det kan bli problemer hvis du glemmer en pille mot slutten av brettet også, for da kan det bli litt mange pillefrie dager tett etter hverandre. Løsningen da er å droppe pillefri uke, eller korte den ned til 6 dager med den dagen som ble glemt som den 7.

ja, det stemmer vel det :) men denne jenta er i uke 2 på brettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det stemmer vel det :) men denne jenta er i uke 2 på brettet :)

Det stemmer, og hun har fått svar:) men poster nr.2 i tråden stilte et mer generelt spørsmål, så jeg følte et utfyllende svar var på sin plass. Jeg har dessuten inntrykk av at mange surrer mye med dette, så det kan ikke bli gjentatt for ofte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stemmer, og hun har fått svar:) men poster nr.2 i tråden stilte et mer generelt spørsmål, så jeg følte et utfyllende svar var på sin plass. Jeg har dessuten inntrykk av at mange surrer mye med dette, så det kan ikke bli gjentatt for ofte.

Enig i det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...