Gå til innhold

Nuvaring, satte inn ny for tidlig.


DysterPytten

Anbefalte innlegg

Jeg var i en litt dårlig og stressende periode, og det endte meg at jeg tok ut og satte inn en ny p-ring 1 uke for tidlig. Jeg utsetter mensen med den (av legegrunner, legen min er klar over det), og har dermed ikke mensen. Spørsmålet er når skal jeg ta ut ringen igjen for å ta en ny? Skal jeg følge den gamle syklusen å ta den ut når jeg skulle tatt ut den forrige, eller skal jeg begynne på ny syklus og vente i tre uker?

Forvirra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du uansett hopper over mensen, kan du ha den nye ringen inne i 3 uker som vanlig.

Hvis du derimot ønsker å ha blødning hver måned (det funker mye bedre for meg i hvert fall), ta den ut når den gamle skulle vært tatt ut.

Uansett hvilket av disse alternativene du velger vil du være fullt ut beskyttet mot graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oops, svarte visst litt fort der. Hvis du uansett aldri har blødningen, er det ikke noen "syklus" å snakke om i forhold til Nuva-ringen. Bare ikke ha ringen inne i mer enn tre uker, så er du trygg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei :) Tusen takk for svar. Trodde det var sånn at det _måtte_ være tre uker på hver ring :)

Og da kaster vi kondomen ;)

Endret av Dermika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...