Gå til innhold

Dere som skal holde tale... (har holdt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal dere skrive i talene ?

Takk til foreldre?

Historien om dere?

Følelsene dine for din kjære?

Jeg er litt i tvil.. har hørt diverse og vil høre deres meninger...

57 dager igjen så jeg må begynne å få ut fingeren ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slenger meg på her, skal skrive tale til min elskede idag (fest på lørdag :o ), trenger litt input til hva jeg bør si, evt tips til hvordan jeg skal komme igang.

Tale er jammen vanskeligere enn jeg trodde :-?

Skrevet

Jeg holdt tale, men den var ikke så lang. Grunnen til det var at jeg hadde en sang til mannen min etterpå.

Talen min bygde jeg opp som dette:

-noen ord til min forlover

-noen ord til min mor

-noen ord til min svigerfamilie

-noen ord til min mann

Jeg trenger kanskje ikke gå så nøye inn på hva jeg konkret sa, for talen ligger i sin helhet her:

http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...p=352734#352734

Skrevet

Jeg har tenkt å holde en veldig kort tale, så jeg kommer mest til å takke min kjære for at jeg fikk han og for at han ville ha meg.

Kommer kort til å takke generelt til alle andre for å ha tatt meg i mot i familie og venneflokken, og takke mine venner og familie for å ha tatt imot han.

Eneste jeg vet er at jeg ikke kommer til å skrive noen ferdig tale. Jeg kommer bare til å notere meg stikkord og prate rundt de. Jeg er ikke noe glad i oppleste taler. Har bare holdt tale i stor forsamling en gang før, da jeg var forlover for ei venninne, og da funket det med stikkord veldig bra (rakk ikke å skrive, ble bed om å være forlover 2 dager før bryllupet pga sykdom).

Skrevet

Hei

Jeg er vel kanskje ingen ekspert , men jeg har da holdt noen taler i mitt liv , (om ikke til brudgommen akkurat da) og vært i et par bryllup.

Det viktigste er jo å huske på først er å takke sin egen familie og også brudgommens familie før man setter i gang med skrytet av sin kjære (",)

Det kan være en grei start å begynne det hele med omstendighetene rundt hvordan man møttes første gang , dra noen morsomme historier osv før man avslutter hele talen med å være litt alvorlig og legger ord på hva man føler for sin mann og at man gleder seg til å fatt på resten av livet sammen med ham .

Det blir mange taler i løpet av en kveld , så det å flette inn litt humor er VELDIG bra .

Lykke til

:P

Gjest Anonymous
Skrevet

Og det viktigste av alt: En tale trenger ikke å være så lang. Ofte er det en stor fordel både for taleren og for publikum om du begrenser deg.

Skrevet

Dersom du søker på mitt brukernavn, vil du finne at jeg har lagt ut talen min her tidligere. Mener det var uka etter bryllupet, jeg...

Gjest Anonymous
Skrevet

Dere som legger ut talene deres:

Vet mannen deres om det?

Synes han det er greit?

Er ikke en tale til mannen sin en utrolig personlig ting å legge ut på nettet?

Skrevet

Slik var min tale i bryllupet vårt 9. august 2003.

Så var det min tur til å si noen ord:

Kjære forloverens navn.

Vi har faktisk bare kjent hverandre i 3 ½ år. Det virker mye lenger.

Jeg setter enormt stor pris på vårt vennskap, og syntes det var storartet da du sa ja til å være min forlover. Vil takke for et deilig og hyggelig utdrikkingslag, og jeg er så glad for at det ikke ble et ”utdritingslag” av typen ”Supermanndrakt nedover Karl Johan”. Det var kjempe koselig med alle som kunne komme, så all ære til en god venninne og forlover.

Kjære mor og far.

Jeg vil takke for den gode oppveksten jeg har hatt. Da jeg var yngre syntes jeg noen ganger at dere var veldig strenge. F.eks. med inn tid på kvelden. Men når jeg ser tilbake på det nå, så ville jeg ikke hatt det på noen annen måte. Nå som dere sitter her med en nygift datter, håper jeg dere vil fortsette å støtte mannen mins navn og meg på samme måte som dere alltid har vært der for meg.

Kjære Svigerforeldres navn[/].

Jeg vil rose deg for den flotte sønnen du og Xxxx har oppdratt, og jeg setter stor pris på måten familien har tatt meg inn i varmen.

Etter det jeg har forstått hadde mannen min et fryktelig temperament som liten, men dette kommer bare frem i trafikken nå. Så fort han setter seg inn i en bil bytter han personlighet. Jeg ber om at det en dag går over.

Kjære Mannen min[/].

Dette er så langt i livet den største dagen jeg har opplevd.

Selv om jeg så deg hos fotografen tidligere i dag, så har jeg aldri sett deg flottere enn da du sto og ventet på meg i det jeg kom opp kirkegulvet. Alle sier at bruden får en spesiell gjød på bryllups dagen, men jeg tror jammen du gløder litt du og.

Tiden har sandelig gått fort siden vi ble sammen. Tenk at det er over 6 år siden. Ja, noe godt kom det da ut av å jobbe på McDonald’s. Terminator2 og Star Wars vil alltid ha en spesiell plass i mitt liv, i og med at det var disse to filmene vi så på de to første ”datene” våre. Siden den gang har det vært mye latter og heldigvis ikke så mye tårer. Jeg ser frem til å skape nye minner med deg.

Du pleier av og til å spørre hvor mye jeg elsker deg, og jeg svarer ”Så mye” og strekker armene så langt ut jeg greier. ”Ikke mer” sier du da. Og jeg svarer ”Jo, jeg elsker deg høyere enn himmelen”. Som et ”bevis” på dette har jeg fått en stjerne oppkalt etter deg. Så håper jeg vår kjærlighet vil gløde like lenge som din stjerne lyser.

Jeg hadde fått oppkaldt en stjerne etter han, og overrakte da en ramme med sertifikatet og et stjernekart med koordinatene hvor stjernen var plassert. Og alle syntes det var så romantisk. 8)

Skrevet

Tuuusen takk alle sammen !!!!!

Fikk et par tårer i øynene av talene deres :oops:

Gleder meg virkelig til å sette ord på mine følelser for familien og min kjære!!!

...skal ihvertfall ikke glemme å takke mine egne foreldre :o noe som en brudgom gjorde i et bryllup i sommer... det var direkte flaut!!!

Skrevet
Dere som legger ut talene deres:

Vet mannen deres om det?

Synes han det er greit?

Er ikke en tale til mannen sin en utrolig personlig ting å legge ut på nettet?

Nei, mannen min vet vel ikke at talen ligger her, men jeg kan aldri tenke meg at han hadde hatt noe i mot det heller...

Det er jo ganske personlig med en tale, men den er jo heller aldri så personlig at den ikke kan vises til andre. Når man har offentliggjort en tale i sitt eget bryllup, synes jeg ikke lenger den er så personlig at den skal holdes hemmelig for alt og alle...

Skrevet

Cappo !

Likter du å holde alvorlige/følelsesmessige taler eller humoristiske ?

Hvis du likter humoristiske kan jeg kanskje hjelpe deg litt på vei :ler:

Skrevet
Cappo !

Likter du å holde alvorlige/følelsesmessige taler eller humoristiske ?

Hvis du likter humoristiske kan jeg kanskje hjelpe deg litt på vei :ler:

Liker begge delene :lol:

Litt humor må det være!

Skrevet

Det med å kalle opp en sterne etter din kjære var veldig romantisk. Hvordan fikk du ordnet dette og hvor mye betalte du?

Skrevet

Talene var nydelige og jeg er også intressert i hvordan man går frem for å få oppkalt en stjerne etter noen............

Skrevet

Dere kan finne siden her!. Jeg gikk inn på London kontoret og bestilte fra Engeland i stede for USA.

Bare klikk på Prices & Ordering. Der skriver du inn Navnet på stjernen og datoen den skal gjelde fra (jeg valgte bryllupsdagen vår). Adressen din. Adressen du vil ha levert stjernen (jeg fikk den levert til jobben).

Og siden jeg kom på det bare 3 uker før bryllupet, så valgte jeg å bestille med Ekspress Airmail (ville ikke ta noen sjanser her). Totale prisen ble da ca. 765,- Så kjøpte jeg en pen ramme m/paspatur.

Om jeg får si det selv så ble det veldig stilig! :ler:

De nye stjernenavnene blir vist nok publisert i en bok hver 6. mnd.

Skrevet

Zianta hvor mye koster det å kjøpe en stjerne, hva er vanlig leveringstid ? :roll:

Skrevet
Zianta hvor mye koster det å kjøpe en stjerne' date=' hva er vanlig leveringstid ? :roll:[/quote']

Det koster £49,95 (ca. 585,-) for stjernen, og £10 (ca. 180,-)i porto. Noen syntes kanskje det er litt dyrt, men det var verdt det da jeg så hvor overrasket (og rørt) min kjære ble. :ler: Og du bør beregne 2 uker leveringstid.

Skrevet

Hvis det skal være en "bryllupsgave" så ville jeg kalt opp stjernen etter begge to jeg! Tenk så romantisk at navnene vil stå skrevet sammen i stjernene for evig.. :lol: Ja, nesten da! Faktisk ingen dum ide det der...

Skrevet

Bare en liten opplysning: 10 pund er ikke fullt så mye som 180 kroner - vet ikke kursen nøyaktig men den pleier å ligger rundt 12 (dvs. 120 kroner for 10 pund).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...