Gå til innhold

Bullterrier!


Gjest Heloise

Anbefalte innlegg

Gjest Consensio

Dessverre er det vel slik at hunder (og andre dyr?) som er helt kvite oftere er døve.

Det stemmer, men de kan likevel få et veldig godt liv selv om de er døve.

Har venner og familie som har hatt hvite, døve hunder som alle har levd et godt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det stemmer, men de kan likevel få et veldig godt liv selv om de er døve.

Har venner og familie som har hatt hvite, døve hunder som alle har levd et godt liv.

Stemmer det. Så det er veldig synd de blir avlivd. Før ble jo absolutt alle hvite boxere avlivd, men nå er det flere og flere som selger de, selv om de ikke kan stilles ut og sånt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Jeg lurer egentlig bare på om det er noen her som har bulle, eller som har erfaringer med de. Jeg vet jeg kan snike meg inn på dyrefora her og der, men siden jeg er her "hele tiden" så spør jeg like gjerne her jeg er :)

Jeg skal gå til anskaffelse av en bulle når jeg får meg leilighet. Jeg gleder meg som en unge! Har vokst opp med hunder i alle former og fasonger, men aldri eid en egen helt selv. Jeg vet buller er krevende på sin måte, men det er jo alle hunder.

Håper noen KG-ere har vært borti bulle og at det kanskje er flere entusiaster her! :)

Snakker du om den fine bullterjeren den der rockfordshire bullterrier eller hva de heter eller den vanlige bullterjeren, den stygge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker du om den fine bullterjeren den der rockfordshire bullterrier eller hva de heter eller den vanlige bullterjeren, den stygge?

Staffordshire bullterrier heter rasen du sikter til. Men nei, det er nok Bull terrier, altså den hvite med den relativt unike ansiktsformen. Synes begge er fine jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bull terrier, og kunne ikke vært mer fornøyd med valg av rase! :) Når det er sagt, så er det uhyre viktig at du velger oppdretter med omhu! Det er mye sykdom i rasen (selv "kjente" oppdrettere (her skal jeg ikke nevne navn) som vinner det meste på utstilling, har mye sykdom i seg). Og skal du se etter den mindre utgaven, altså, miniatyr bull terrier, husk å sjekke om det er PLL (primary lense luxation) i familien! Nydelige hunder, og forferdelig at det er så mange som sliter med sykdom.

Vær i hvert fall forberedt på en hund med masse kjærlighet å gi (hundenuss er det aldri mangel på), som vet selv hva den vil og ikke nødvendigvis er enig i det du vil, gjerne tygger på det som ser fristende ut, plutselig kan nekte å gå hvis dere er på tur, og mange hannhunder er hissige på andre hanner (dette gjelder jo i mange andre raser også, men tenkte bare å nevne det..). Og selvfølgelig fordommer. Det finnes mange som ikke liker deres spesielle utseende, og andre som tror de er pit buller. Men dette er selvfølgelig ikke noe å bry seg om... :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er jo kjent for "nykker" og kan ha OCD (tvangshandlinger) så det tror jeg på var en av hennes rare ideer og ikke noe annet.

ehm... feil :) Bullterrier er for stiv til å kunne klø eller rengjøre seg selv bak der, jeg har med asan våt servietter. bullterrier er ikke særlig kjent for å ha tvangs handlinger :fnise: de er rett og slett for stive. Min bullterrier gjør mye rart, spes når han klør seg, fordi han rett og slett er for stiv og kompakt til å klare å klø seg visse steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

:fnise: Nå er ikke OCD ene og alene å vaske seg "der" da, det er mye mer enn det. Så det var ikke det jeg mente. Dessuten tørket den rumpa i gresset :)

Er klar over at de er "stive", vakre snålingene. Googler de hele tiden... Kjæresten min er vel litt lei av bullefilmsnutter på youtube for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du får deg en liten bulle Heloise, så må du deler bilder med oss! De er så nydelige :biggrin: Nå har jeg ikke lest hele tråden så godt så mulig du har skrevet det før, men skal du ha vanlig bulle eller miniatyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Staffordshire bullterrier heter rasen du sikter til. Men nei, det er nok Bull terrier, altså den hvite med den relativt unike ansiktsformen. Synes begge er fine jeg.

åja. Jeg syns den andre er stygg jeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja. Jeg syns den andre er stygg jeg

Og det er så interessant at du må dele det med oss andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa jeg det?

Ja, du forteller hva du mener om noe som ikke blir spurt om? Hva man mener om utseende til diverse raser, kan man vel holde for seg selv, men mindre det blir spurt om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop28

Ja, du forteller hva du mener om noe som ikke blir spurt om? Hva man mener om utseende til diverse raser, kan man vel holde for seg selv, men mindre det blir spurt om?

Jeg har da lov å mene ting selv om jeg ikke blir spurt om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da lov å mene ting selv om jeg ikke blir spurt om det.

Ja, men trenger du å fortelle det? Si det høyt? Det er ikke superinteressant å høre at du synes buller er stygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Ja, men trenger du å fortelle det? Si det høyt? Det er ikke superinteressant å høre at du synes buller er stygge.

Men nå har jeg alt sagt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh Bull Terrier er en nydelig rase! Forelsket meg helt i rasen den dagen jeg møtte en flott Bulle ved navn Frank. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Åh Bull Terrier er en nydelig rase! Forelsket meg helt i rasen den dagen jeg møtte en flott Bulle ved navn Frank. :rodmer:

Søtt navn på en hund da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Om du får deg en liten bulle Heloise, så må du deler bilder med oss! De er så nydelige :biggrin: Nå har jeg ikke lest hele tråden så godt så mulig du har skrevet det før, men skal du ha vanlig bulle eller miniatyr?

Ja jeg lover å dele bilde om vi får oss bullebaby :)

Jeg skal ikke ha mini, går for den vanlige :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er iallefall sikkert, om du skal ha en terrier så er det veldig viktig at du har en stor porsjon tålmodighet. Som noen har nevnt over her så er mange av disse sin egen herre og mester. Jeg kan smøre med niste og ordne meg for en lang tur jeg, men med en gang jeg kommer ut av døra så setter bikkja seg på bakbeina og jeg sleper'n en tur... Har mange ganger lurt på hvorfor jeg fortsetter å være konsekvent med det dyret, han er jo like strial uansett... Men det hører til i historien at han attpåtil er verdens skjønneste skapning da. Veldig rolig (når han ikke har de såkalte bullekicksa) og bedagelig og tålmodig med barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...