Gå til innhold

Blir du sår, nuppete og rød etter intimbarbering?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt dette problemet ALLTID, skikkelig irriterende. Men etter at vi fikk baby i hus som brukte Sinksalve, så fant jeg på at jeg kunne jo smøre meg litt med det, bare for å prøve. Og det funker! Jeg smører det på med en gang etter barbering, og huden min blir ikke rød lenger. Jippi!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Føler meg litt teit som må spørre, men er det viktig hvilken sinksalve man bruker? Har aldri vært borti slike, så.... Og, får man kjøpt dem på apotek? Syns jeg ser blikket til kassamannen der: "Jo, jeg skulle gjerne hatt litt sinksalve til etter intimbarberingen!" .... :sjenert:

Ellers, dette skal jeg også prøve. Hater nuppene!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg litt teit som må spørre, men er det viktig hvilken sinksalve man bruker? Har aldri vært borti slike, så.... Og, får man kjøpt dem på apotek? Syns jeg ser blikket til kassamannen der: "Jo, jeg skulle gjerne hatt litt sinksalve til etter intimbarberingen!" .... :sjenert:

Ellers, dette skal jeg også prøve. Hater nuppene!

Og de har ingenting med hvorfor du kjøper sinksalve. Kanskje du har en baby? :) Eller handler for venninna de som har baby. Mange bruker sinksalve på munnsår også, og sikkert andre ting ;) Så ikke vær redd for det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pyrisept eller klorhexidin. Ta på en bomullsdott og rens både område og høvel etter barbering. Hindrer rødhet og nupper. Peeling 2-3 ganger i uka forhindrer inngrodde hår.

Dette gir i alle fall akkurat samme effekt som antibac, men svir ikke. Hvorfor zinksalve virker vet jeg ikke, men kan gjette meg frem til at det har en desinfiserende effekt det også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pyrisept eller klorhexidin. Ta på en bomullsdott og rens både område og høvel etter barbering. Hindrer rødhet og nupper. Peeling 2-3 ganger i uka forhindrer inngrodde hår.

Dette gir i alle fall akkurat samme effekt som antibac, men svir ikke. Hvorfor zinksalve virker vet jeg ikke, men kan gjette meg frem til at det har en desinfiserende effekt det også.

Hva er peeling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri tenkt på sinksalve før. Bruker asan cooling gel til bikinilinjen. Den fungerer bra også. Men sinksalve svir vel mindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er peeling?

Det er som regel en kremaktig masse med fine eller grove korn i, som skrubber huden ren for smuss og døde hudceller. MD Formulations sin Face and Body Scrub er helt fantastisk, både til ansikt og alt annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dette brukes under barbering i ansiktet også tro? Hender jeg får et par nupper nå og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan dette brukes under barbering i ansiktet også tro? Hender jeg får et par nupper nå og da.

Sinksalve kan fint brukes i ansiktet innimellom. Vet at flere bruker det mot kviser. Tror ikke det er sunt å dynke hele ansiktet i sinksalve hver kveld ettersom kremen sannsynligvis inneholder ingredienser som tetter porene litt i meste laget (gjetter jeg på), men litt på nuppete hud bør ikke gjøre noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere tipser om å smøre på jojobaolje etter barbering, ikke prøv det selv (ennå, venter på oljen i posten) men tenkte å videreformidle tipset:)

Jojobaolje er visstnok veldig bra for både hud og hår også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...