Gå til innhold

Påstand

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De er jo en kjennsgjerning at dette med venner av motsatt kjønn skaper utrygghet i et forhold. Hvorfor ikke bare kutte de ut å slippe alt det styret?

Jeg for min del har venninner som dekker alle mine behov for samtale, sosialisering og hobbyer.

Jeg er ikke venner med noen pga deres kjønn, men pga erfaringer og ting vi har til felles.

Har jeg kjent ei jente siden vi var ti år gamle, møter jeg henne ikke tilfeldig på gata og avspiser henne med "Hei..", bare fordi jeg har fått samboer...

De som krever sånn adferd fra sine partner er enten umoden egoist med kontrollbehov, eller sykelig sjalu som trenger terapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GjestMAnn

Jeg har en mannlig bestekamerat. han kunne godt vært kvinne for meg, kjønn har ingen betydning, fordi vi har kjent hverandre i over 10 år.

Men det er han altså ikke. Er vi menn kåte så fantaserer vi om våre kvinnelige venner. Og er vi riktig så kåte, så kan det hende at vi til og med prøver oss på dere. Har du noensinne opplevd dette fra denne kameraten? Aldri ikke en eneste gang i løpet av 10 år?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er han altså ikke. Er vi menn kåte så fantaserer vi om våre kvinnelige venner. Og er vi riktig så kåte, så kan det hende at vi til og med prøver oss på dere. Har du noensinne opplevd dette fra denne kameraten? Aldri ikke en eneste gang i løpet av 10 år?

Jeg kan da også i singel tilstand fantasere om mine mannlige venner, det betyr ikke at jeg har følelser for dem eller at jeg ville finne på å være utro mot en potensiell kjæreste med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GjestMann

Jeg kan da også i singel tilstand fantasere om mine mannlige venner, det betyr ikke at jeg har følelser for dem eller at jeg ville finne på å være utro mot en potensiell kjæreste med dem.

Men det er jo nettopp dette som kan forårsake forviklinger i et forhold. Jeg sier ikke at det er galt (eller rett), men jeg bare konstaterer at det skaper forviklinger, og vil for alltid være et ømtåelig tema blant de aller fleste par.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at menn ikke på noen måte kan bare være venner med kvinner?

Og hvordan vet du at dine fantasier gjelder for alle menn? Har du spurt alle dine mannlige venner om det?

Jeg for min del tror at også menn er like varierte den veien som kvinner er. Akkurat som i alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil påstå at de som beholder venner av det motsatte kjønn (og ikke lar de gli over i bekjentskaps-kategorien) når de går inn i et seriøst, voksent forhold er egoister og har en trang til å få bekreftelser på sin "attraktivitet" gjennom disse vennskapene.

på seg selv kjenner en andre eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er jo nettopp dette som kan forårsake forviklinger i et forhold. Jeg sier ikke at det er galt (eller rett), men jeg bare konstaterer at det skaper forviklinger, og vil for alltid være et ømtåelig tema blant de aller fleste par.

Men jeg skjønner ikke hvorfor det skal skape forviklinger. For det første så ville jeg aldri sagt til en kjæreste at "Du, jeg hadde en sexfantasi om NN et halvt år før vi ble sammen", og for det andre så ville jeg ikke fantasert om disse guttene når jeg hadde en kjæreste. Hvis ikke en mann kan stole nok på meg til å la meg beholde vennene mine, så vil jeg ikke ha ham uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men snakk for deg sjøl da.

Jeg har ei veninne, som vi kan si heter Anine.

Jeg har kjent Anine helt siden hun flytta til borettsalget da vi var små. Den gangen ringte vi på og løp, da stjælte vi epler hos naboen sammen og vi slo ut tenner med å velte på sykkel sammen.

Vi begynte på ungdomsskolen sammen. Og det kan ha vært eneste gangen jeg følte på å tenke noe seksuelt om Anine. Men det gikk over fort, siden det ble som å fantasere om søstra si. Altså helt feil.

Jeg har fulgt henne hjem når hun var syk om vinteren, og vi har skulka skolen sammen og sett på TV hjemme hos henne i stedet for å ha gymtimer.(Hei, kjære gymlærer. Nå er det offentlig at vi ble varme bare av å sprinte tilbake til skolen igjen... :hallo: )

Så fikk vi sommerjobb på samme tid, og på samme sted, og sutra på lønna vår til hverandre, og prisen på busskortet for å komme til og fra jobben.(Sorry, "Anine", om du kjenner deg igjen, men jeg tror ikke det gjør noe :klemmer: )

Vi diskuterte kjærster, og hun spørte meg om råd med gutter jeg kjente, og jeg kunne si ting om damer jeg sikkla på. Vi lo av det og vi tok det seriøst.

Anine holdt kontakten da jeg gikk på skolen i utlandet og hun støtta meg OG dama mi nå som jeg ble alvorlig sjuk.

Anine er toppers, og jeg kutter hun ikke ut pga at jeg har samboer. Jeg vil jo vite hva som har skjedd siden sist når jeg møter henne, og sier ikke bare "Hei..."

Sånn blir det sikkert for flere også, med ekte vennskaper.

Det TS sier er ikke rett, for da handler det ikke om ekte vennskap heller.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...