Gå til innhold

Påstand

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil påstå at de som beholder venner av det motsatte kjønn (og ikke lar de gli over i bekjentskaps-kategorien) når de går inn i et seriøst, voksent forhold er egoister og har en trang til å få bekreftelser på sin "attraktivitet" gjennom disse vennskapene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trampoline

Jeg vil påstå at de som beholder venner av det motsatte kjønn (og ikke lar de gli over i bekjentskaps-kategorien) når de går inn i et seriøst, voksent forhold er egoister og har en trang til å få bekreftelser på sin "attraktivitet" gjennom disse vennskapene.

Jasså?

Da må du kunne begrunne hvorfor du kommer med denne håpløse påstanden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja. Deg om det. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo en kjennsgjerning at dette med venner av motsatt kjønn skaper utrygghet i et forhold. Hvorfor ikke bare kutte de ut å slippe alt det styret?

Jeg for min del har venninner som dekker alle mine behov for samtale, sosialisering og hobbyer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trampoline

De er jo en kjennsgjerning at dette med venner av motsatt kjønn skaper utrygghet i et forhold. Hvorfor ikke bare kutte de ut å slippe alt det styret?

Jeg for min del har venninner som dekker alle mine behov for samtale, sosialisering og hobbyer.

Hvorfor skal en kutte ut kompiser en har hatt i årevis??

Om en er åpen med vennskapet og inkluderer kjæresten din, så ser ikke jeg problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke en så dårlig venn, rett og slett. Mine mannlige venner betyr ikke mindre for meg fordi de har et annet kjønn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal en kutte ut kompiser en har hatt i årevis??

Om en er åpen med vennskapet og inkluderer kjæresten din, så ser ikke jeg problemet.

Iallefall la de bli bekjente. Som en kan henge med i sosiale sammenhenger med andre folk til stede, som en sier hei til og spør hvordan det går om en tilfeldigvis møter de på gata.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iallefall la de bli bekjente. Som en kan henge med i sosiale sammenhenger med andre folk til stede, som en sier hei til og spør hvordan det går om en tilfeldigvis møter de på gata.

Hvorfor det? Bare fordi de har et annet kjønn? Da var de aldri gode venner i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Jeg har en mannlig bestekamerat. han kunne godt vært kvinne for meg, kjønn har ingen betydning, fordi vi har kjent hverandre i over 10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Jeg har ei god venninne, resten av vennene mine er av det motsatte kjønn. Min mann har ikke vært sjalu en eneste gang. Tvert imot, når jeg vil gjøre noe som han ikke har så lyst til å være med så kan han finne på å ringe min aller beste venn (en mann) og spørre om han kan være ektemannvikar for en dag så han selv kan slippe å være med på det han syns er kjedelig :fnise:

Har ingen venninner som deler mine hobbyer som skyting, biler og annet moro.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shanti

Herregud, jeg synes det heller er egoistisk å kutte ut kompisene sine bare fordi man har fått seg kjæreste. Noen gang tenkt over hvor urettferdig dette er ovenfor de du kutter ut?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en mannlig bestekamerat. han kunne godt vært kvinne for meg, kjønn har ingen betydning, fordi vi har kjent hverandre i over 10 år.

Samme her. Hadde en bestekamerat som jeg bare kalte venninna mi. Han gjorde om navnet sitt også når vi skulle ha "veninneprat" :fnise:

Hadde han ikke omkommet i en ulykke hadde han vært en selvfølge at jeg beholdt som bestevenn uansett om jeg var singel eller ei :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heloise

Samme her. Hadde en bestekamerat som jeg bare kalte venninna mi. Han gjorde om navnet sitt også når vi skulle ha "veninneprat" :fnise:

Hadde han ikke omkommet i en ulykke hadde han vært en selvfølge at jeg beholdt som bestevenn uansett om jeg var singel eller ei :(

Haha, så søtt! Det er herlig å ha sånne mennesker i livet sitt :)

Så utrolig trist at akkurat han måtte gå bort. Kondolerer så mye! Uff... Livet er urettferdig! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig trist at akkurat han måtte gå bort. Kondolerer så mye! Uff... Livet er urettferdig! :sukk:

Takk :)

Ja det var utrolig tungt når det skjedde. Savner ham fremdeles, selv om det er 4 år siden nå. Helt rart at en person kan bety så mye for en. Eneste jeg har vært så glad i etterpå er mannen min, men det er jo noe helt annet igjen. Selv om han fyller samme "bestevenninne"funksjonen som han gjorde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trampoline

Hvorfor det?

Har du så lite selvkontroll at du ikke klarer å la være å gjøre noe seksuelt, eller går det på din engen usikkerhet om andres selvkontroll? :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest bazibaz

Jeg er uenig. Usikkerhet på forholdet og partneren skaper utrygghet i forholdet. Jeg kommer ikke til å kutte ut noen venner for en eventuell partner - Da er ikke den partneren rett for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min beste og mest trofaste venn er mann - han har vært med på oppturer og nedturer de siste 20 årene av mitt liv i allefall og jeg i hans. Jeg tok inn hans eks og huset henne og barnet når de gikk hver til sitt fordi han ba meg hjelpe dem og han er fadder på mitt yngste barn, vi er nermeste naboer og han og min mann er buddies - det hadde ikke falt meg inn i bekmørket en gang å droppe han fra liveet mitt bare fordi noen har en forskrudd mening om at man ikke kan være venner på tvers av kjønn...

-sukkeret-

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil komme med en påstand jeg også:

De som lar gode venner ( av motsatt kjønn)begynne å gli over i bekjentskap bare siden de får et fast forhold er dårlige venner og mangler basic, sosial intelligens.

Så da har man det kanskje bedre uten dem...

De som blir kjæresten din behøver vel ikke føle seg truet av at du har venner av motsatt kjønn. Siden vi sankker jo ikke om pulevenner her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ut fra at TS ikke har noen ordentlige venner av motsatt kjønn selv, siden h*n mener det bare er å droppe dem når man får kjæreste. Det er noe av det mest tåpelige jeg har hørt, og jeg hadde blitt mektig irritert om en kompis hadde droppet meg fordi han fikk kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...