Gå til innhold

Kyssesyken og ekstreme halssmerter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva skal egentlig til for å bli lagt inn på sykehus for kyssesyken? Ligger hjemme nå med helt ekstreme halssmerter og tar smertestillende hvær tredje time, allikevel klarer jeg knapt å spise en yoghurt om dagen og vet fan ikke hva jeg skal gjøre av meg. Det er bare så sinnsykt vondt hele jævla tiden

Hadde det vert bedre om jeg var på sykehus eller er det egentlig nøyaktig det samme som å ligge hjemme?

Og hvor lenge varer den skikkelig dårlige perioden? Klarer ikke å finne god informasjon om det men har blitt gradvis værre dag for dag for dag i 2-3 uker nå.

Det er vondt hele jævla tiden døgnet rundt, våkner opp hver andre time om natta og må ta nye smertestillende før jeg klarer sove videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikker på at du har kyssesyken? Jeg hadde så vondt i hele fjor, og fjerna mandlene nå i år, ble mye bedre :) Fikk også høre at jeg hadde kyssesyken da, og at mandlene var hovne osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kyssesyken rett ut i 3 uker, og hadde vondter overalt. Jeg har alltid slitt med halsbetennelser og fikk fjernet jævelskapet for 5 år siden. Uansett, de sa til meg på legevakten at om man blir lagt inn så er det hvis det er dårlige lever-verdier, og da må man ha tilsyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det så ille at jeg ikke fikk i meg mat på to uker. Klarte akkurat å tvinge i meg vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde kyssesyka, så var jeg dårlig i ca 4 uker. Første uka ble jeg bare sliten, andre uka en helt sinnsyk hodepine (migrene erLETT i forhold...), tredje uka kom halsverken og fjerde uka var jeg så omtåket av sykdom at jeg ikke helt skjønte hvem, hva hvor. Foreldrene mine vekte meg flere ganger om dag for å sjekke om jeg var i livet. Sykdommen varte 4-5 uker hos meg(hvor jeg var dårlig, hadde vondt etc), mandlene var så hovne at det var vanskelig å puste for meg, men alikavel fikk jeg ikke komme på sykehuset. Jeg spiste ikke noe på nesten tre uker. Kun to-tre slurker vann om dagen.

Leververdiene på meg var forhøyet i 6 mnd etterpå, men jeg fikk ikke være på sykehuset som sagt. Er jo bare å ta kontakt med fastlege og høre med dem hva som skal til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...