Gå til innhold

skal JEG fri?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå vært sammen med min kjære i 2 år, og vi har vært samboere like lenge vi er 29 og 31 år og dette er ikke er ikke noen av oss sitt første lange forhold.

nå i sommer skal vi på en lenger ferie, noe vi har spart til og snakket om i et år og i denne anledning lurer jeg på om JEG skal ta mot til meg og fri til han på denne turen....?

Grunnen til at jeg tviler har absolutt ingenting med forholdet vårt å gjøre men mer at jeg er litt gammeldags anlagt hehe! jeg ønsker jo gjerne at han skal fri....MEEEN han er av den "trege" typen og jeg ønsker jo ikke å mase slik at han føler at han "må" fri til meg!

samtidig så tenker jeg; hva om han også vil at det skal være HAN som frir at han bare venter på en god anledning, han syntes det er for tidlig eller så....??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS igjen.... og hvordan gjør jeg det med ringer?? for jeg vil jo også ha forlovelsesring... selv om han kun vil ha èn ring så vil jo jeg gjerne ha to..... :fnise: må jeg da kjøpe to ringer nå...og hvor rart blir ikke det hvis jeg går ned på kne og har med en eske med to ringer i....hihihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Koseklumpen

Jeg synes det er en veldig søt tanke. Har dere snakket noe om frieri? Har han delt sine tanker om det?

Jeg er også av den "gammeldagse typen" som mener at mannen skal fri, men om du virkelig ønsker dete synes jeg du skal slå til. Kjøp to ringer, slik at dere får hver sin. Det er vel ganske vanelig nå at både damen og mannen har forlovelsesring så jeg tror ikke noen ville synes at det er rart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg selv hadde aldri fridd, men det er helt og holdent min tanke :fnise: har nok et for gammeldags syn på det :fnise: det tok min 3 1/2år før han fridde, men da gjorde han det med stiiil, ordentlig planlagt :rodmer:

han selv hadde kjøpt en ring, til meg, og senere på dagen dro vi å kjøpte en til han og :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Dette jeg skal skrive nå, er ikke for å være slem eller nedlatende. Jeg er interessert i hva dere unge av i dag legger i et frieri. Dere har vært samboere i flere år og har hva jeg ville kalle noen gammeldagse, romantiske oppfatninger om frierier. Mannen skal gå ned på kne og anholde om deres hånd, som det het i riktig gamle dager. Jeg forstår ikke poenget med at mannen skal fri etter flere års samboerskap. Da har dere vel tenkt å holde sammen resten av livet, ideelt sett. Går det ikke an å snakke sammen på vanlig måte og bli enige om å gifte dere. Hvorfor all denne romantikken, roser og ringer?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dette jeg skal skrive nå, er ikke for å være slem eller nedlatende. Jeg er interessert i hva dere unge av i dag legger i et frieri. Dere har vært samboere i flere år og har hva jeg ville kalle noen gammeldagse, romantiske oppfatninger om frierier. Mannen skal gå ned på kne og anholde om deres hånd, som det het i riktig gamle dager. Jeg forstår ikke poenget med at mannen skal fri etter flere års samboerskap. Da har dere vel tenkt å holde sammen resten av livet, ideelt sett. Går det ikke an å snakke sammen på vanlig måte og bli enige om å gifte dere. Hvorfor all denne romantikken, roser og ringer?

"Går det ikke an å snakke sammen på vanlig måte og bli enige om å gifte dere. Hvorfor all denne romantikken, roser og ringer?"

Mitt svar på dette:

Frieri/giftemål skal da ikke gjøres om til en hvilken som helst daglidags ting!

Det skal ikke være på det samme nivået som å bli enige om hva man skal spise til middag i dag eller hvor årets ferie går til. Noen hendelser i livet er større, mer spesielle og bindene, og det synes jeg er verdt å gjøre stas på. Hva skjer når man fjerner all romatikken fra et forhold??

Samboeren min har sagt at han kunne ønske seg å gifte seg med meg en vakker dag - jeg har sagt at da får han fri! Jeg vet at når han gjør det kommer det til å bli ordentlig romantisk. Fordi han er sånn som person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heloise

Jeg vil ikke "bli enig om å gifte meg" med kjæresten og se på det som et "frieri" og deretter se på oss som "forlovet". Slik fungerer det ikke i min verden i alle fall, jeg er ikke forlovet før jeg har en ring på fingeren!

Jeg og kjæresten min har allerede snakket om bryllupet og hvor, hvem, hva og slik sett på en måte blitt enige om at vi en gang skal gifte oss - Men betyr det at vi er forlovet? Nei, ikke for meg.

Den dagen han frir til meg, noe han må gjøre for at jeg skal gifte meg med han, DA først er jeg forlovet.

Hvis du mener forholdet deres er klar for det TS, så for all del fri!

Er ikke noe i veien med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fable

Fordi noen er romantikere, hvorfor skal vi som ikke er noe romantisk av oss diktere hvordan DE skal leve livet sitt ?

Om de ønsker forlovelse med ringer, roser og middag, så er det ikke noe galt i det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Belladonna. En inngåelse av ekteskap bør ikke være romantisk svermeri. Jeg ville ikke likt å bli fridd til, men å kunne prate om det- kanskje etter en kosestund i senga. Det må jo være det beste tidspunktet å ta opp temaet på? Hvis dere ikke har menn som sovner av og snur ryggen til og dere alltid har sex i mørket da...

Fnise. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.... Vi har snakket om bryllup, i forbindelse med at broren hans akkurat giftet seg.. hvem vi ville bedt hvor vi skulle hatt det osv... men vi er da langt fra forlovet for det.....

han sier han vil gifte seg i rådhuset mens det er uaktuelt for meg jeg vil i en kirke... og jeg vet han går med på det og bare "tviholder" på dette med rådhuset for å småerte meg... :P

jeg vil aldri "bare bli enige" om å gifte oss og annse det som et frieri...da har vi rett og slett bare blitt enig om en ting.... og jeg vil jo ha et frieri om jeg så må stå for det selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...