Gjest Vampen Skrevet 21. juli 2011 #81 Del Skrevet 21. juli 2011 Har jeg skrevet det, eller er det du som tolker fritt nå? Om du har skrevet hva? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2011 #82 Del Skrevet 21. juli 2011 heia vampen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 21. juli 2011 #83 Del Skrevet 21. juli 2011 Hva vet du egentlig om hva jeg har opplevd? Kanskje det er nettopp det at jeg HAR egen erfaring som er basis for mitt standpunkt? Jeg vet jo ikke men utifra innlegget ditt så høres det jo ut som du bagatelliserer mobbing hos barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sequin Skrevet 21. juli 2011 #84 Del Skrevet 21. juli 2011 jeg blir overrasket over hvilke personlige egenskaper dere tillegger denne jenta som TS skriver om. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 21. juli 2011 #85 Del Skrevet 21. juli 2011 Da jeg ble mobbet på skolen var det langt høyere terskel for mobbing. Det er 6år siden.. Terskelen skulle vært lave. det skulle vært nulltoleranse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2011 #86 Del Skrevet 21. juli 2011 Jeg vet jo ikke men utifra innlegget ditt så høres det jo ut som du bagatelliserer mobbing hos barn. Det høres ut som om du fantaserer og dramatiserer 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 21. juli 2011 #87 Del Skrevet 21. juli 2011 Du er god på å trekke konklusjoner ut av ræva. De fleste definisjoner på mobbing har også et element av hyppighet og gjentakelse. I denne saken har ikke du noen form for basis til å uttale deg om hvordan det lå an. Du har heller ingen mulighet til å si noe om TS baksnakket venninnen sin eller ikke. TS skriver heller ikke at hun hadde EN venn, men få. Du trekker dine egne konklusjoner ut av lufta for å forsvare ditt inntrykk av en psyko som mobber. Til tross for at du ikke vet noe om det har gått to veier, om TS tok igjen eller hvordan hun kunne forsvare seg. Det er det som er poenget mitt, det er skremmende at folk til tross for SÅ lite info som støtter opp under et syn på denne dama som en psykopat og fæl person, er mer enn villig til å dømme henne for noe som skjedde før hun i det hele tatt ble voksen. Ellers utfordrer jeg deg til å finne EN dame som i barne og ungdomsåra ALDRI opplevde både å baksnakke andre OG bli baksnakket. Jeg kjenner ikke en eneste. Gjør du? Hun skrev jo ikke at det hun gjorde mot henne bare hendte en gang. jeg gikk ut ifra at hun holdt på sånn gjennom hele deres såkalte vennskap og da er det jo gjentakelser da. Dessuten er det ikke et fasitsvar på hva mobbing er, det handler og om hvordan "offeret" tar det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 21. juli 2011 #88 Del Skrevet 21. juli 2011 heia vampen! Wohooo, noen skjønner hva jeg mener! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 21. juli 2011 #89 Del Skrevet 21. juli 2011 Jeg vet jo ikke men utifra innlegget ditt så høres det jo ut som du bagatelliserer mobbing hos barn. Det gjør jeg så absolutt ikke, vennligst forsøk igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 21. juli 2011 #90 Del Skrevet 21. juli 2011 Terskelen skulle vært lave. det skulle vært nulltoleranse. Det er det også de fleste steder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 21. juli 2011 #91 Del Skrevet 21. juli 2011 Det gjør jeg så absolutt ikke, vennligst forsøk igjen. Da får du omforklare det du har skrevet om at stakkars de er jo bare barn kommentarene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sequin Skrevet 21. juli 2011 #92 Del Skrevet 21. juli 2011 Hun skrev jo ikke at det hun gjorde mot henne bare hendte en gang. jeg gikk ut ifra at hun holdt på sånn gjennom hele deres såkalte vennskap og da er det jo gjentakelser da. Dessuten er det ikke et fasitsvar på hva mobbing er, det handler og om hvordan "offeret" tar det. Jeg bare spør, blir det ikke litt rart å skive "det handler om hvordan "offeret" tar det", for i likhet med "mobberen" så handler det om hvordan mobberen tar det. "Mobberen" kan mene det på en helt annen måte enn det "offeret" tok det på, så da kan enhver samtale som tolkes litt feil bli en mobbesituasjon.... dessuten får vi bare en versjon av historien til TS........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 21. juli 2011 #93 Del Skrevet 21. juli 2011 Hun skrev jo ikke at det hun gjorde mot henne bare hendte en gang. jeg gikk ut ifra at hun holdt på sånn gjennom hele deres såkalte vennskap og da er det jo gjentakelser da. Dessuten er det ikke et fasitsvar på hva mobbing er, det handler og om hvordan "offeret" tar det. Jo, det finnes definisjoner på hva mobbing er. Det er nemlig slik at for å kunne gjøre noe med mobbing, så må man forstå hva mobbing er. Da trenger man noen rammer, observasjoner og forskning å jobbe utifra. La oss ta et eksempel med KG som utgangspunkt. La oss si at jeg i en debatt her inne hadde kalt deg ei drittkjerring. Helt uten at du hadde skrevet noe stygt til meg. Du hadde kanskje følt at det ikke var greit, men det er fortsatt ikke mobbing. La oss si at jeg i en debatt 3 måneder senere skriver at du virker dum. Mobbing? Nei. Frekt? Ja. dårlig oppførsel? Ja. I en debatt 6 måneder senere "møtes" vi igjen, og jeg skriver at du er en dum drittkjerring som ikke skjønner noe som helst. Fortsatt ikke mobbing, til tross for at det er dårlig oppførsel på min side. Om jeg derimot begynner "forfølge" deg her inne, dukker opp jevnlig i debatter du er med i for å kalle deg stygge ting, gjør narr av deg og gjør livet surt for deg i den grad at du ikke har lyst til å være på KG, da snakker vi mobbing. Forskjellen er at det i sistenevnte eksempel er snakk om noe som foregår jevnt og trutt over tid. Det er ikke tre enkeltstående tilfeller som i eksempel 1, men et systematisk angrep på deg som går over tid. La oss si at jeg hadde vært mer populær enn deg, jeg hadde mer makt enn deg her inne, slik at jeg i tillegg til angrepene fikk andre brukere mot deg også. Mobbing. Vi har hatt eksempler på mobbing av brukere her inne, men til tross for at det er mye skittkasting og frekkheter til tider, så er det lite som er av en slik karakter at det faktisk er mobbing. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 21. juli 2011 #94 Del Skrevet 21. juli 2011 (endret) Jeg bare spør, blir det ikke litt rart å skive "det handler om hvordan "offeret" tar det", for i likhet med "mobberen" så handler det om hvordan mobberen tar det. "Mobberen" kan mene det på en helt annen måte enn det "offeret" tok det på, så da kan enhver samtale som tolkes litt feil bli en mobbesituasjon.... dessuten får vi bare en versjon av historien til TS........ Hva så om vi bare får TS sin versjon? Det er hennes innlegg jeg går utifra når jeg svarer på en tråd. Er så lei av det argumentet der. Syns folk er så slemme mot ts her inne. her har en person laget et helvete for henne og så er det null støtte å få for henne her inne. Endret 21. juli 2011 av BettyBoop28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sequin Skrevet 21. juli 2011 #95 Del Skrevet 21. juli 2011 Hva så om vi bare får TS sin versjon? Det er hennes innlegg jeg går utifra når jeg svarer på en tråd. Er så lei av det argumentet der. Okeeei, og da går jeg ut i fra at du ikke mener noe med det jeg spurte deg om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 21. juli 2011 #96 Del Skrevet 21. juli 2011 Da får du omforklare det du har skrevet om at stakkars de er jo bare barn kommentarene dine. Trenger du virkelig en forklaring på det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 21. juli 2011 #97 Del Skrevet 21. juli 2011 Okeeei, og da går jeg ut i fra at du ikke mener noe med det jeg spurte deg om. Greit jeg skal svare på det. Om en person som mobber en annen uten å mene det på den måten men at den andre oppfatter det som det, så bør jo den personen slutte med det om vedkommende ser at den andre blir såra av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hikken_ikke_innl Skrevet 21. juli 2011 #98 Del Skrevet 21. juli 2011 Jeg ville prøvd å kontakte henne, bare for å få sett om hun virkelig har forandret seg eller ikke. For alt man vet så kan hun jo ha forbedret seg. Og om hun ikke har det, så er det jo bare å kutte kontakten igjen=? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 21. juli 2011 #99 Del Skrevet 21. juli 2011 Trenger du virkelig en forklaring på det? Ja. Jeg vil vite om du virkelig står for det du sier den dagen en av dine barn kommer gråtende hjem eller gruer seg til å gå på skolen fordi de blir mobbet. Hva skal du si til de da? Du må bare godta det og komme over det fordi de som mobber deg er barn og vet ikke bedre Eller omvendt om en va dine unger har mobbet noen så skal du bare se mellom fingrene på det og si, jaja de er bare barn, og så bare la de fortsette? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heidi Skrevet 21. juli 2011 #100 Del Skrevet 21. juli 2011 Jeg lærte en gang følgende: "Du skal omgi deg med mennesker som gir deg næring". Hun har ikke gitt deg næring, og da ser det for meg ikke ut som du trenger henne i livet ditt. Jeg ville ikke svart på noen av henvendelsene. Hvis hun virkelig vil være venner med deg tar hun kontakt igjen, så kan du vurdere det da hva du skal gjøre. Hilsen Heidi :-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå