Gå til innhold

Unormal mens, sterke smerter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

!Beklager for ekle detaljer!

Har de siste mnd hatt sex med kun kondom som prevansjon/beskyttelse. Kondomet har sprukket ved to anledninger og jeg har tatt "angrepillen" korrekt og innen god tid begge gangene. Én gang for 6-7 uker siden og én gang for 2 1/2-3 uker siden.

Etter den første angrepillen fikk jeg en mens-lignende blødning (normal i farge, antall dager, normale smerter) men den kom litt for tidlig. Tenkte ikke mer over det før rundt den tiden jeg tok angrepille nr.2. Da fikk jeg smerter i nedre del av magen, veldig ømme pupper, følte meg rar. Aner ikke når jeg skulle/skal få neste mens. Har gått med disse "symptomene" pluss økende smerter i ca. 2 uker nå. Begynte å blø bittelitt i går (på dagtid). Pustet lettet ut og tenkte jeg var safe selv om denne "menstruasjonen" er veldig merkelig. I natt våknet jeg imidlertid av svært sterke smerter i nedre del av magen, lokalisert til venstre del. Ligner på menssmerter, men veldig, veldig mye sterkere - så vondt at jeg gråt. I dag har jeg blødd svært mye, svært klumpete blod i tillegg til andre ekle klumper som ikke ligner blod (lyst, ligner mer på kjøtt) og smertene er der hele tiden. Jeg er klar over at man ofte blør koagulert blod, men dette var langt fra slike mengder jeg er vant til.

Kan jeg ha vært gravid og fått en SA? Hva burde jeg gjøre? Jeg er på ferie og skal ikke hjem før om 1 uke+. I utlandet. Føler meg så lost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det kan være en SA. Hvis du har mulighet så kjøp en graviditetstest, det er nok positiv enda. (det kommer ann på hvor langt man var på vei når man mistet, men i noen uker er normalt).

Om den viser positivt så er det ikke så mye du skal gjøre, men om du får feber eller smerter igjen etter noen dager med smerterfri så bør du oppsøke lege for da kan det være en infeksjon. Men som regel så klarer kroppen å ordne opp selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den mengden hormoner du har proppet i deg på så kort tid med de angrepillene, er det ikke rart kroppen din fucker litt opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren, beklager men jeg har ingen sympati med deg når du bruker angrepiller som prevensjon. Kom deg til lege, få prevensjon eller slutt å ha sex. P-piller må vel være bedre enn angrepiller siden du overkjører kroppen med hormoner som er langt sterkere.

Det kan være du har en mislykket abort i magen og da må du på ultralyd for å sjekke at alt er kommet ut. Jeg har aldri tatt abort, men hadde en spontan abort for noen år siden og ble sendt til gynekolog for ultralyd fordi det var fare for forgiftning.

Kan også tenkes at abortpillene har gjort noe med hormonene og at kroppen er i en type fødselsberedskap. Be legen sjekke hormonnivåene.

Endret av Alvina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...