Gå til innhold

Ting å gjøre når man går hjemme


Gjest Elyssa

Anbefalte innlegg

Gjest Elyssa

Er langtidssykemeldt, har vært det i snart 2 mnd og kjenner at jeg holder på å bli sprø. Kommer nok til å gå i hvert fall et år og skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut.

Huset er strøkent hver dag, jeg lager middag, går tur med hunden, vasker klær, skurer gulver, +++

men alikevel har jeg snart alle blader som er å få tak i, sett alle filmer 14 ganger og lakkert negler opptil 3 ganger om dagen (ja, okei, litt overdrevet)

Noen tips til hva jeg kan finne på?

Finnes det noe kurs eller noe for sånne som meg? Har fullført utdannelse... Hjeeeelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest frk kvalm

emmm... det går ann å ta seg en tur ut i byen å kikke, eller shoppe om du liker det, gå på cafe, ta med noen venninner om det er noen av dem som også går hjemme... ellers så er det jo sommer, så det går jo fint ann å gå til stranda og bade og sole seg (om det er fint vær da). det går ann å lese bøker om du liker det... kurs finnes det alltids, kommer litt ann på inniteressene dine og sånne ting...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo litt an på årsaken til at du er langtidssykemeldt da. Hva er det som setter begrensninger for deg, siden du allerede nå vet at du kommer til å være syk et helt år?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Er langtidssykemeldt, har vært det i snart 2 mnd og kjenner at jeg holder på å bli sprø. Kommer nok til å gå i hvert fall et år og skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut.

Huset er strøkent hver dag, jeg lager middag, går tur med hunden, vasker klær, skurer gulver, +++

men alikevel har jeg snart alle blader som er å få tak i, sett alle filmer 14 ganger og lakkert negler opptil 3 ganger om dagen (ja, okei, litt overdrevet)

Noen tips til hva jeg kan finne på?

Finnes det noe kurs eller noe for sånne som meg? Har fullført utdannelse... Hjeeeelp!

Nettkurs, ørti å velge mellom. Alt fra forfatterkurs til gjør det selv ting.

Håndarbeid, lær deg noe nytt, strikke, veve, male, lage smykker. Garantert ørti kurs i kommunen din med den type opplegg, vanligvis for pensjonister. Men det har ikke noe betydning, man kan melde seg opp og være med.

Frivillig besøksvenn i fengsel, for eldre eller handikappede.

Bokring, les bøker og skriv anmeldelse, les andres og diskuter i grupper.

Yoga

Lag dine egne såper

Skaff en blogg, fotoblogg er morsomt. Bilderedigering, scrapping etc.

Skaff et kjæledyr. Og lær deg alt om det. Gullfisker er fasinerende, gøy å lage optimale miljøer for rare dyr. Eller tittekasser; akvarier med små miljøer uten dyr i.

Begyn å selge tupperware, grei jobb som ikke krever all verden (tatt i betraktning sykemeldingen) Du kan sikkert ha en aktiv sykemelding med tilpasset aktivitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo lese noen bøker, trene, besøke venner/familie du kanskje ikke ser til vanlig.. Hagearbeid, spille wii/ps eller lignende.. Finn en serie du vil følge med på eller ta en tur på biblioteket og lån deg noen nye filmer :) Ta en bytur, opprydding i klesskapet eller så kan du prøve deg med å bake noe godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje litt stygt av meg å påpeke det, men du klarer jo tydeligvis å gjøre veldig mye sånn som du vasker og ordner og går tur - hvorfor ikke jobbe? Evt en annen jobb, en mindre stilling eller en tilrettelagt jobb av noe slag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Det er kanskje litt stygt av meg å påpeke det, men du klarer jo tydeligvis å gjøre veldig mye sånn som du vasker og ordner og går tur - hvorfor ikke jobbe? Evt en annen jobb, en mindre stilling eller en tilrettelagt jobb av noe slag?

Det lurte jeg også på men....

Er langtidssykemeldt selv. Men vaske gulv, husarbeider og mye av det fysiske du nevner har ikke jeg klart på mange år.

Hadde jeg klart såpass skulle jeg nå klart å få tilrettelagt i den jobben jeg hadde som kokk :sjenert::filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elyssa

Ser det er flere som spør. Er sykemeldt pga depresjon og angst. Har hatt det flere ganger og pleier å ta ca. en stund å bli bra.

Fysisk så har jeg ikke så mange begrensninger. Har en vond rygg, men trener en del for å holde den i sjakk, så det går stort sett bra.

Har mest problemer med mange og nyr mennesker, og at det 'kreves' noe av meg..

Endret av Elyssa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elyssa

Nettkurs, ørti å velge mellom. Alt fra forfatterkurs til gjør det selv ting.

Håndarbeid, lær deg noe nytt, strikke, veve, male, lage smykker. Garantert ørti kurs i kommunen din med den type opplegg, vanligvis for pensjonister. Men det har ikke noe betydning, man kan melde seg opp og være med.

Frivillig besøksvenn i fengsel, for eldre eller handikappede.

Bokring, les bøker og skriv anmeldelse, les andres og diskuter i grupper.

Yoga

Lag dine egne såper

Skaff en blogg, fotoblogg er morsomt. Bilderedigering, scrapping etc.

Skaff et kjæledyr. Og lær deg alt om det. Gullfisker er fasinerende, gøy å lage optimale miljøer for rare dyr. Eller tittekasser; akvarier med små miljøer uten dyr i.

Begyn å selge tupperware, grei jobb som ikke krever all verden (tatt i betraktning sykemeldingen) Du kan sikkert ha en aktiv sykemelding med tilpasset aktivitet?

Har du noen tips til hvor jeg kan finne ting som dette?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...