Gå til innhold

Selvtillit som dugg for sola


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det egentlig med oss jenter å ha dårlig selvtillit?

Jeg er dessverre en av "oss". Jeg sliter noe innmari med dårlig selvtillit og dette har preget sosiallivet mitt en stund nå. Jeg er 22 og har mer eller mindre lagt avkall på store sosiale tilstellninger fordi jeg ikke er pen nok. Gå på byen er helt uaktuelt for jeg føler at folk ser på meg, og da ikke av den positive typen. Jeg gjemmer meg bort i store hettegensere og joggebukser og ønsker helst at ingen ser meg.

Ved flere anledninger har jeg fått fine komplimenter, faktisk senest på jobb igår fikk jeg et kjempe fint kompliment, men selvfølgelig klarer jeg ikke å ta det innover meg å se det selv. I speilet stirrer det alltid en fortvilet, middelmådig og under middels pen jente på meg. Nei, faktisk hun er stygg! Jeg føler meg aldri bra nok, pen nok, tynn nok, smart nok. Kjæresten er kjempe flink å støtte meg og gi meg pene kommentarer, mer eller mindre daglig. Men det går faktisk så langt for meg at jeg blir sint på han for jeg mener han lyger meg rett i trynet, tilgjengjeld blir han forbannet meg på for at jeg ikke klarer å se det pene i meg selv. Fortvilet er vel bare fornavnet her.

Noen som har tips å komme med til ei bortkommen og rådvill jente?

Det var ikke meningen at dette skulle bli et klageinnlegg, men jeg ønsker virkelig at dette skal bli bedre. I alle fall slik at jeg kan være sosial og leve på en normal måte. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest navnelapp

Dette er ei oppgåve for ein psykolog, ikkje for eit nettforum. Du har tvangstankar om din eigen utsjånad, og det kan ikkje vi gjere noko med. Når du attpåtil vert sint på kjæresten din når han seier du er fin, så forstår du vel at vi ikkje har noko å bidra med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...