Gå til innhold

Hvor mange under 18 får livmorhalskreft?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest anonym

Jeg går og bekymrer meg for livmorhalskreft i en alder av 17 år... Ikke tør jeg å gå til lege(VET jeg bør..).. :-( har små sandkorn-aktige cyster på livmortappen, og det har blitt flere nå..det har kommet og gått tidligere..har ingen plager ellers..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om det finnes noen offentlig statestikk på det, men veldig, veldig få får livmorhalskreft så unge.

Har du hatt ubeskyttet sex? Om du har det så kan det være kjønnsvorter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjansen for det er veldig liten. Ikke bekymre deg veldig over det, men ta en tur til legen og finn ut hva det er. Det kan være helt normalt, at kroppen din bare er sånn. Det kan også være kjønnsvorter (dersom du har hatt sex). Umulig for oss å si hva det er, men sjansen for at det er kreft er vanvittig liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk så lettet du vil føle deg etter at du har vært hos legen og blitt undersøkt? Det hele skjer ganske kjapt og greit, legen kan berolige deg og evt gi medisin/behandling om du feiler noe, og du vil være kjempeglad for at du dro dit. Det er ihvertfall ikke bedre å gå å bekymre seg gul og blå for at du har en alvorlig sykdom. Kom deg til legen nåh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ekstremt få, om ingen, som får livmorhalskreft i en alder av 18 år.

Og de "sandkornaktige greiene" du kjenner på livmortappen bør du få sjekket opp. Det kan være kjønnsvorter.

Bruk for all del kondom når du har sex!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden 2005 har det ikke vært registrert cervixcancer på personer under 20 år. Jeg har ikke sjekket eldre statistikker, men det finnes neppe noen tilfeller der heller.

Forekomsten er også veldig lav frem mot 30 års alder, og stiger så en del.

Jeg ville ikke bekymret meg om kreft i ditt tilfelle, men du bør undersøke hva det er.

Gå til legen. Det er slett ikke sikkert at dette er noe farlig, men få det undersøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...