Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2011 #1 Del Skrevet 20. juli 2011 Er det noen som vet om man har krav på HIV/Hepatitt/Syfilis tester på forespørsel, uten "krangling" med legen? Grunnen til at jeg spør er at en venn av meg er i et åpent forhold, og har en avtale med sine partnere om kondombruk og at alle skal testes hver 3 måned. En av partene har nå blitt nektet ny test av legen, pga at h'n var ærlig om situasjonen. Så mitt spørsmål her er da, kan legen nekte å teste for HIV/Hepatitt/Syfilis, eventuelt kreve hele livshistorien til vedkommende? Jeg tror ikke de kan dette, men jeg klarer ikke finne noe konkret på lovdata el. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thea Skrevet 20. juli 2011 #2 Del Skrevet 20. juli 2011 Legen har ikke rett til å nekte men det er mange som gjør det og å krangle med legen fungerer sjeldent. Kan ikke disse folkene teste seg på olafiaklinikken? Eller bytte på lege og olafiaklinikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #3 Del Skrevet 20. juli 2011 Nå har jeg ikke lovdata foran meg, men jeg mener bestemt at lege ikke har lov å nekte hivtest - selv om jeg har hørt om flere som har gjort det. Nå vet jeg ikke hvordan reglene er for de andre sykdommene du nevner. Men uansett så kan de vel teste seg på privatklinikk så mye de vil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå