Gå til innhold

Skal jeg fortelle henne om følelsene mine ?

Gjest g20

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har vært stormende forelsket i ei jente i sikkert 1,5 år nå. Og jeg er lei, vi kjenner hverandre godt, men mest gjennom msn/mobil. Jeg har i det siste begynt å bli lei av å ikke få sagt det. Jeg er ganske sikker på at hun ikke liker meg, så vil det være galskap av meg, å fortelle henne det ? Kan hun bli forelsket senere kanskje ? Det finnes bare så få som henne, men det piner meg, å være forelsket i henne også :( Jeg tenker jeg bare sier at jeg er forelsket i henne via sms,at jeg skjønner at hun ikke er det og at jeg hadde syntes det var creepy selv, at jeg er glad i henne, men at jeg skjønner om hun vil kutte kontakt etter dette.

Hva synes dere ? Skal jeg bare gå videre, og bare hive meg ut i det og håpe på det beste, eller bare vente ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann, jeg har vært stormende forelsket i ei jente i sikkert 1,5 år nå. Og jeg er lei, vi kjenner hverandre godt, men mest gjennom msn/mobil. Jeg har i det siste begynt å bli lei av å ikke få sagt det. Jeg er ganske sikker på at hun ikke liker meg, så vil det være galskap av meg, å fortelle henne det ? Kan hun bli forelsket senere kanskje ? Det finnes bare så få som henne, men det piner meg, å være forelsket i henne også :( Jeg tenker jeg bare sier at jeg er forelsket i henne via sms,at jeg skjønner at hun ikke er det og at jeg hadde syntes det var creepy selv, at jeg er glad i henne, men at jeg skjønner om hun vil kutte kontakt etter dette.

Hva synes dere ? Skal jeg bare gå videre, og bare hive meg ut i det og håpe på det beste, eller bare vente ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiv deg ut i det men husk du kan risikere vennskapet.Men no er det vel ikke bare vennskapet du vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over at jeg kan miste vennskapet. jeg sier at hun har betydd mye for meg som venn, og at det er grunnen til at jeg ikke har turt å si det før... Jeg vil si at, om hun er min type jente, så vil jeg møte forståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i et slik "forhold" selv i ca 2 år, hvor jeg ble stupt forelsket i en gutt som jeg holdt på med i ca 3mnd, men det fungerte dessverre ikke å vi ble venner. Dette vennskapet puber meg ennå for jeg liker han virkelig, men han er så opp og ned.. Jeg angrer den dag i dag på at jeg ikke viste mine følelser for han mer tydelig enn det jeg gjorde og at jeg ikke kjempet for han, fordi jeg var redd for å miste kontakten helt. Jeg synes du skal si det til henne! Jeg hadde i hvertfall blitt smigret hvis en gutt fortalte det til meg, uavhengig om jeg likte han eller ikke. Hvem vet, kanskje hun egentlig liker deg?:) er lett å tenke at den andre personen ikke liker deg, men om det stemmer er ikke sikkert. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet blir da gjerne vil du risikere vennskapet eller klarer du å fortsette kun på et vennskaplig plan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for bra svar :) Setter meg ned, og tenker nøye over meldingen... Må få sagt det jeg ønsker !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke si det via meld, send heller en meld hvor det står at du ønsker å møte henne for å ta en prat :) eller : så noe som minte meg om deg, hvordan går de/hva driver du med? Så kan neste meld handle om at du ønsker å møte henne :) bare er lite tips!

Var foresten dreper ikke puber! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det... Føle ikke bra akkurat nå :( Lurer på om alle menn er så følelsesstyrte som meg ? det er søren meg ikke lett ! Men, igår skjønte jeg at jeg måtte gjøre noe. Dette ER det rette ! Jeg håper bare jeg kan finne ei veninne som kan fylle det eventuelle tomrommet. Hun har betydd mye for meg. Mer enn familien om jeg skal være ærlig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du måtte vel ta sjansen før eller siden? Er man forelsket i noen så burde man få uttrykke det. Hvis ikke kan det bli for sent og da kan man bare angre. Men har du fått svar enda, siden du sier at det ikke føles bra nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har nok lagt seg. Ja, jeg orket bare ikke å ha det usagt mer. Grunnen til at det føles så dårlig, er at jeg risikerer den personen som betyr mest for meg ! Blir det ikke henne, blir det jo noen andre til slutt tenker jeg. Men, det er så vanskelig å finne jenter som det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mine nærmeste venner fortalte meg at han var forelsket i meg. Mer enn han noen sinne hadde vært før, og da er det en eks kone inkludert. Jeg følte jo ikke det samme, jeg har en mann jeg elsker høyt. Så vennskapet vårt tok slutt. Jeg skulle ønske han aldri hadde sagt det til meg, men for hans del så var det nok bra. Da fikk han en mer avsluttning på det. Har gått litt over ett år siden han sa noe, og han er fremdeles ikke over det. Blir en liten "hvordan går det" en sjelden sjelden sjelden sjeldeeeen gang nå.

Jeg savner vennskapet vårt!

Ønsker deg av MASSE lykke til! Håper det vil gå bra :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innlegg skrevet på dialekt og sms-språk.

Kråkesaks, moderator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvde å skrive for en stund siden, men den kom ikke igjennom...

Det som skjedde, var at hun sa hun ikke hadde følelser for meg (noe jeg i grunn visste), men at hun ville vi skulle fortsette å være venner, og at det ikke kunne være noen grunn til at hun skulle kutte kontakten med meg pga det. Selvfølgelig litt surt, men ting føles bedre idag enn igår. Jeg har fått sagt det jeg føler, og slipper å tenke på at hun ikke vet. Og hvem vet, det kan jo være hun blir forelsket i meg en dag.

Det sure er også at hun er det nærmeste jeg har vært ei jente på mange år, jeg så en mulighet. Men nå er det tilbake til scratch igjen. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har altså ikke draget på jentene. Jeg ser jo ikke stygg ut, jeg er trent, smartere enn de fleste menn, jeg har samvittighet og er omsorgsfull... Menmen, det kommer vel noen en dag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser jo ikke stygg ut, jeg er trent, smartere enn de fleste menn, jeg har samvittighet og er omsorgsfull... Menmen, det kommer vel noen en dag ?

Det kommer absolutt, men da må du få det til på skje. Du brude ikkje vente 1,5 år med neste dame du møter før du viser romantiske interresser. Dette kan du og burde du egentlig gjøre helt fra starten av :), iallefall hvis du vil bli noe mer enn en venn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest

Helt klart. For å unngå å havne i vennefella kan det være lurt å gi små signaler som flørtende blikk etc. Helt fra get go.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

tror kanskje jeg ville følt det slitsomt om en venn først erklærte seg forelsket og ble avvist og deretter satte inn flørtemodus i vennskapet etterpå - så den veien tror jeg kanskje ikke jeg ville valgt.. Tror heller jeg ville valgt å fortsette vennskapet som før - du har lagt kortene på bordet, hun vet - mer kan du ikke gjøre :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...