Gå til innhold

Tråden for masterstudenter

Anglofil

Anbefalte innlegg

Jeg fikk A på vitenskapsteori og metode eksamen :bolledeig: :bolledeig:

Jeg er så GLAD nå!! Jeg trodde virkelig ikke at den eksamen gikk noe bra i det hele tatt. Veldig glad jeg tok feil der gitt :fnise:

Gratulerer så mye! :hoppe: A!

Grattis, Sophia, så deilig! :danse:

Hva slags oppgave skal du levere på onsdag, Nikee?

Det er en research paper, vi har fått velge emner fritt :)

Det er kort og godt en oppgave på 25 sider hvor vi prøver å gjøre research på et emne :/ kan sende deg en pm om du vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med A, Sophia!

Jeg sitter med hjemmeeksamen nå, i metode, den skal inn i morgen og jeg har i grunn prokrastinert alt for lenge =\ har en del teori på plass, men det må høres fornuftig og sammenhengende ut også :P

Skal også levere en i et av hovedfagene våre 6.januar, greit det er en stund til, men det er jul i mellom liksom :P

Så kommer levering av problemstilling til master 10. januar, en skoleuke uka etter det, så skal jeg med unntak av et arbeidskrav ha "fri" til mars. Fri i gåseøyne siden lillebror dukker opp en eller annen gang i februar :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg fikk A på vitenskapsteori og metode eksamen :bolledeig: :bolledeig:

Jeg er så GLAD nå!! Jeg trodde virkelig ikke at den eksamen gikk noe bra i det hele tatt. Veldig glad jeg tok feil der gitt :fnise:

Hurra! Gratulerer så mye! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Sophia!

Jeg leverte min siste hjemme eksamen sent i går kveld. Utrolig herlig å endelig være ferdig! Tror det gikk sånn passe greit...er første året på masteren så vanskelig å vite hva de forventer av meg..

Skal bli godt med juleferie, før oppstart av to nye emner i januar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levert!

Maks 2500 ord, og det ble nøyaktig 2500 ord denne gangen. :)

Er deilig å være ferdig med metode og vitenskapsteori, og kunne konsentrere seg om de emnene jeg valgte studiet for ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for gratulasjoner dere :D

Og grattis med levert alle sammen :) Deilig med ferie!

Endret av Sophia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overståtte eksamener og innleveringer - og god juleferie! :tre:

Jeg skal skrive hele jula, men sånn er det. Blir jeg ferdig er det verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Gratulerer så mye badabing og sophia! :strix:

Hadde en eksamen, tror nok jeg har stått, var et tungt fag (oseanografifag) men jeg kunne da mesteparten av eksamensoppgavene. Eneste som var irriterende var at jeg ikke hadde nok tid.. Kunne ha svart på nesten alt. I tillegg har jeg gått fra at eksamen gikk bra til eksamen var bare rævva!

Har begynt å forstå modellen jeg bruker og hva de forskjellige komponentene forteller meg. Har et utkast av hvordan jeg kommer til å utføre dette. Hallo sensitivitetseksperiment i biogeokjemi, jeg elsker og hater deg. Har noen geniale ideer for tiden, så alt går ned på papir. Får se om de er så veldig geniale når jeg setter meg dypere i de delene jeg er litt usikker på. ER heller ikke det at jeg ikke har lest, men hjernen er litt av en sil for øyeblikket, så en god del renner ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overståtte eksamener og innleveringer - og god juleferie! :tre:

Jeg skal skrive hele jula, men sånn er det. Blir jeg ferdig er det verdt det.

Jeg skal også skrive hele julen :blomst: Så kan vi to sutre her inne i julen :fnise:

Jeg har ikke gjort noe idag, men håper på å få lest imorgen og tatt notater :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Tilbringer nest siste dag i året, med å skrive notater til en av research oppgavene mine. Planen er å bli ferdig med alle notater innen imorgen sånn at jeg kan starte på selve oppgaven 1 januar (ettermiddagen). Lever i håpet at det skal gå :fnise:

Kan ikke klage idag, føler jeg har fått gjort en del. Har på The Prom på NRK i bakgrunnen, og koser med meg gløgg og litt pepperkaker.

Hvordan har dere andre det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått gjort lite i juleferien. Hadde egentlig tenkt til å sitte hele den siste uken før jul, men slet sånn med migrene at det kun ble to dager da. Følte jeg fikk skaffet meg grei oversikt da :) Skulle egentlig lese noen rapporter i romjulen også, men har null motivasjon. Kjenner jeg gruer meg litt til torsdag. Da skal jeg begynne å skrive..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så vidt begynt med oppgaven nå, prøver å finne litt bakgrunnsinfo slik at jeg kan lage en mer konkret problemstilling. Men det går tregt og jeg drukner i artikler, og aner ikke hva i all verden JEG skal gjøre med min "forskning."

Noen av dere som vet om det er mulig å lagre en fin samme plass samtidig? Slik at når jeg trykker lagre så vil oppgaven lagres både i dropbox, på pc og på USB? Så jeg slipper å velge hver mappe hver gang? Har dere ellers noen "geniale" måter å ta sikkerhetskopi på, så man ikke risikerer å stå der uten alt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har heller ikke gjort noenting i jula, så og si. Merket at jeg hadde presset litt for mye på i høst, og det er ikke ok å bli sykmeldt fra jobb fordi jeg tar vann over hodet på fritiden (= studier). For å unngå å komme dit har jeg tatt noen dager helt fri, og merker heldigvis at motivasjonen og overskuddet kommer krypende frem igjen.

Satser på et produktivt nytt år. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så spent på eksamensresultatene mine.. sensurfrist for den første var 21 desember og den andre i romjula engang..gleder meg til 2. januar regner med de legges ut da :)

I jula har jeg skaffet oversikt over pensum på nye emner, kjøpt bøker og tatt kopier. Har satt opp leseliste for hva som må leses før 1 skolesamling i januar og har øest litt, kanskje en tiendedel av det jeg burde ha lest.. :sjenert: men er jo ferie da :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så vidt begynt med oppgaven nå, prøver å finne litt bakgrunnsinfo slik at jeg kan lage en mer konkret problemstilling. Men det går tregt og jeg drukner i artikler, og aner ikke hva i all verden JEG skal gjøre med min "forskning."

Noen av dere som vet om det er mulig å lagre en fin samme plass samtidig? Slik at når jeg trykker lagre så vil oppgaven lagres både i dropbox, på pc og på USB? Så jeg slipper å velge hver mappe hver gang? Har dere ellers noen "geniale" måter å ta sikkerhetskopi på, så man ikke risikerer å stå der uten alt? :)

Når du lagrer på dropboks så har du vel en sikkerhetskopi allerede? Trenger du å lage flere sikkerhetskopier hver gang du lagrer? Jeg lagrer kontinuterlig lokalt og da samtidig og automatisk til dropbokx. Men til ekstern disk lagrer jeg sjelden mer enn ukentlig.

Anonymous poster hash: 29d14...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du lagrer på dropboks så har du vel en sikkerhetskopi allerede? Trenger du å lage flere sikkerhetskopier hver gang du lagrer? Jeg lagrer kontinuterlig lokalt og da samtidig og automatisk til dropbokx. Men til ekstern disk lagrer jeg sjelden mer enn ukentlig.

Har opplevd flere ganger at fila på Dropbox ikke er den jeg sist lagret der, så stoler ikke helt på den. Mulig det skyldes nettforbindelsen? Stoler hvertfall ikke på Dropbox som eneste sikkerhetskopi.

Og uansett, la oss si jeg lagrer kun på Dropbox og på pc. Hvordan kan man lagre begge steder samtidig, uten å måtte gå inn på lagre som hvert kvarter... Det ødelegger litt flyten i skrivinga.

Ser at det går an å for eksempel lage en makro, men det ble litt komplisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater den delen selv, jeg vet aldri hvor jeg kan plassere min forskning - noen ganger hjelper det for meg å se hvem av teoretikere/forfattere jeg er enig med og hvem jeg er uenige med, det blir litt lettere å definere sin egen forskning da.

Jeg sender alltid filene på mail til meg selv, jeg stoler ikke på dropbox heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jg lagrer rett i dropboks katalogen og bare der da er det lokalt og på dropboks samtidig. Aldri hatt problemer med feil versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...