Gå til innhold

Stråling i nedre rygg, rompe og lår.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal prøve å forklare.

Jeg sitter i sofan sidelengs (har dårlige knær også)

Har ene benet opp i sofaen og bøyer foten inn mot kroppen. (halvveid jogastilling)

Bøyer meg fremmover over benet til jeg kjenner at senen strekkes helt fra yttersiden av ankel, legg, lår og opp i setemuskelen og ryggen.

Ikke så det gjør veldig vondt, men så jeg kjenner at det tar i litt.

Strekker ut slik ca 1/2 minutt om gangen, tar en pause og strekker en gang til.

Gjør gjerne denne "manøveren" 3-4 ganger om dagen ca.

Strekker ut benet i sofaen og holde motsatt hånd under fotsålen (er ganske myk)og strekker ut senen/muskelen som går litt på undersiden av legg, lår og setemuskel.

Har også sett en forklaring der en sitter på en vanlig stol og legger den ene foten oppa den andre og trekker den bøyde foten mot kroppen.

Det skal vist ha samme virkning, men har ikke prøvd det selv.

Håper du forstår forklaringen min, litt vanskelig å forklare uten å vise....

Hilsen gjesten

Film deg selv og legg ut et klipp på youtube.: hehe. Lettere å se da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

finner en del på youtube ang piriformis,isjasnerven (Sciatica på engelsk )

som går igjennom muskelen i baken

denne er fin

kom deg til en Manuellterapeut! Min har hjulpet enormt med både whiplash og isjiasnerven.

Om du bøyer deg halveis ned og det gjør vondt,er det mest sansynlig isjias. Om den stopper overfor kneet ,kalles den falsk isjias. Ettersom du ikke har fått bekreftet/avkreftet om du har en prolaps,ville jeg tatt ting med mer ro ,frem til mr av ryggen er tatt.

Endret av Kårky
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

finner en del på youtube ang piriformis,isjasnerven (Sciatica på engelsk )

som går igjennom muskelen i baken

denne er fin

kom deg til en Manuellterapeut! Min har hjulpet enormt med både whiplash og isjiasnerven.

Om du bøyer deg halveis ned og det gjør vondt,er det mest sansynlig isjias. Om den stopper overfor kneet ,kalles den falsk isjias. Ettersom du ikke har fått bekreftet/avkreftet om du har en prolaps,ville jeg tatt ting med mer ro ,frem til mr av ryggen er tatt.

Tusen takk for svar. Tommel gitt. :)

Det gjør vondt når jeg bøyer meg ned ja. Veldig vondt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare husk å ta ting med litt ro,ikke løft for mye osv.Om det er en prolaps,trenger den tid til å tørke ut.Isjias er møkkvondt,men med manuellterapi og øvelser merker jeg ikke så himla mye til min.Men strekkøvelser er alfa og omega !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de siste månedene gått med en utrolig vond stråling i nedre rygg, rompe og lår. Dette får jeg når jeg går mye. Har vært hos legen og hun konstaterte at det ikke var noe jeg kunne gjøre med det. Har også fått time for MR, men det er ventetid.

Legen sa at det kunne være isiasj, uten at hun kunne bekrefte dette.

Noen her som vet hva det kan være for noe? Og vil det forsvinne?

Er så utrolig ubehagelig. Føler meg som en gammel mann. Er bare 27.

Jeg opplevde det samme etter litt for intens trening og legen ba meg ringe kiropraktor. Det ble bra med litt innsats fra meg selv, noen enkle øvelser som tøyde ut musklene. Var bare to ganger hos kiropraktor og ble helt bra i løpet av få dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...