Gå til innhold

Tett i bihulene?

Gjest Giraffen

Anbefalte innlegg

Gjest Giraffen

Jeg er en sånn kronisk tett-i-nesa-type person, allergiker osv og har gjennom hele livet gått regelmessig til allergilege og ørenesehalslege osv, - tenkte bare å si det for å fastslå at det forsåvidt ikke er noe spesielt galt med meg.

Uansett, jeg er mye plaget med at jeg er tett "mellom halsen og nesa", et eller annet sted inni der, noe som gjør at nesa ikke er full av snørr, og det er ikke nede i halsen problemet er. Men det føles ut som det er så tett mellom, slik at jeg enten må pelle og blåse masse for å lirke det ut av nesa, evt harke det ned i halsen og spytte ut. Dette er forsåvidt et vedvarende problem sm jeg har blitt litt vant til, men nå er det på en måte tett, og det gjør at jeg ikke får nok luft, selv om nesa er åpen. Lurer på om det kan være bihulene som er tette?

*Noen som har opplevd lignende?

Og evt om bihulene kan være tette uten at det er mye snørr og uten at man har sånn ekstremt vondt? Jeg har imidlertid litt ubehag og trykk rundt nesa og i panna, men tenker at det likegjerne kan være fordi jeg ikke får pustet ordentlig siden det er tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har også vært plaget med tette bihuler og trykk i nesen. Det som har hjulpet meg enormt er et produkt som heter fenu-max :)

Kjøpes på helsekosten. Tra først 2 tabletter, så 1-2 timer senere 2 tabletter til - så etterhvert forsvinner smerten og trykket helt.

Før jeg ble anbefalt dette produktet av min far var jeg rimelig skeptisk til helsekost og naturmedisin. Men dette virker altså.

Hele familien min sliter med allergi og bihulebetennelse, og vi har alle effekt av det.

Det eneste minuset er at det er relativt dyrt. Koster rundt 250kr for en boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at du er fysisk tett, altså at du har sammenvoksninger eller noe? Jeg har også allergi, og trodde det var grunnen til at jeg var konstant tett. Har gått til flere leger, ørenesehals-spesialister, og tatt mr av hodet.

Så plutselig var det en ny ørenesehals-type jeg gikk til som kikket litt oppi nesen, og sa "Du er så tett at om du vil blir du operert idag!"

Kan det være noe sånt som plager deg også? Vet du om nesemuslingene dine er store? Ifølge han siste legen jeg var hos kunne irritasjon oppi der (som allergi) føre til at de forstørres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...