Igin Skrevet 19. juli 2011 #1 Del Skrevet 19. juli 2011 Hei... som tittelen sier. Rundt ca hvilken BMI mister man mensen? Jeg vet det er mer nøyaktig med fett%, men jeg har ikke mulighet til å måle det på meg selv. Jeg vet det varierer med kroppssammensetning. I denne situasjonen er det en helt vanlig trent jente, litt muskler men nok fett til at de ikke er synlige. 175 høy, 60 kg, BMI 19,6 - dette høres ikke ut som for tynt til å ha mensen? Grunnen til at jeg spør, er at jeg nettopp har gått ned 6 kg, er 10 dager sen i syklusen (noe som ikke har skjedd på 10 år) men testen var negativ. Syklusen bruker alltid å være relativt stabil, og ALDRI mer enn 5 dager over. Nå er det 10 dager... Blir gal av å vente... begynner jo å tro at testen viste falskt negativ. Vanskelig å ikke tenke på "hva om"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2011 #2 Del Skrevet 19. juli 2011 Det er helt individuelt fra person til person og helt umulig å svare på. Går du så drastisk ned i vekt at mensen stopper må du uansett til lege, for da er du jo syk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Igin Skrevet 19. juli 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 19. juli 2011 Ja, det vet jeg. Jeg er vel egentlig ute etter personlige erfaringer og eksempler, som jeg kan berolige bekymringen min med mens jeg venter på mensen som sannsynligvis kommer snart... (Vektnedgangen var gjort med vilje Nå er jeg der jeg vil være.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #4 Del Skrevet 19. juli 2011 Det kan ikke være for tynt til å miste mensen. Jeg hadde mens og ble gravid, med en BMI på 15. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #5 Del Skrevet 19. juli 2011 Du mister neppe menstruasjonen av den vekten. Jeg har hatt den selv(gikk kjapt ned i vekt pga sykdom) og mistet ikke menstruasjon. Men om du har slanket det veldig raskt og kroppen kjenner seg stresset så kan jo det være en årsak. I så tilfelle er det jo kroppen som gir meget klare signaler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #6 Del Skrevet 19. juli 2011 Jeg har hatt bmi på 17-18 i mange år og det hadde null betydning for mensen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå