Gå til innhold

Frikort hos legen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå vært hos legen et par ganger i år. Hva er frikortbeløpet? Begynner kanskje å nærme meg det. Men får man frikort eller noe om det i posten? Greia er at det er mamma som henter posten siden hun kommer hjem først om dagene, og hun vet ikke at jeg har vært mye hos legen, og det skal hun ikke vite heller. Så hva skjer om jeg får frikort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest

Jeg måtte ringe og etterlyse det, for de hadde visst greid å sende det til min gamle adresse.. selvom min nye adresse var inne i systemet og jeg hadde mottatt frikortet året før x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frikortet får du i posten og på det står det at det er fra Helfo (ikke nav som noen sa ovenfor her og jeg sitter med frikortet mitt fremfor meg). Står ikke at det er frikort før du åpner det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg måtte ringe HELFO og etterlyse mitt frikort.

Sykehusene er vist ikke like flinke til å sende inn om en har vert der.

Det tok 3 mnd fra jeg var til en undersøkelse på sykehuset, til de hadde sent inn kviteringen til HELFO for min del.

Siden det tok så lang tid for alle regningene var inne fikk jeg tilbake det som gikk over fribeløpet etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er sant, det står jo Helfo, det hadde jeg glemt. :) Akkurat det gjør det enklere å finne ut hva som er inni, da. Det er ikke så mye annet man får tilsendt fra Helseforetakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Teller vanlig tannlegebesøk med på frikortbeløpet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...