Gjest Fighter Skrevet 19. november 2003 #1 Del Skrevet 19. november 2003 Er det noen som vet om noen kristelige diskusjonsforaer? Har vært på jesusonline og gospelsearch sine, men synes de er mer nedbrytende enn oppbyggende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 22. november 2003 #2 Del Skrevet 22. november 2003 Du kan jo forsøke å få kristine her inne i dialog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 22. november 2003 #3 Del Skrevet 22. november 2003 Du kan jo forsøke å få kristine her inne i dialog. Selvfølgelig. Det er ikke det at jeg ikke vil diskutere med folk her. Bare gøy det , spørsmaålet var mest ment fordi min kjære savner et nettsted for å møte og diskutere kristendom. De han/vi har vært innom har vært litt for mye opptatt av å finne ut avhvem som synder mest, og om Satan bor i tv'n. Litt overdrevet, men du skjønner sikkert hva jeg mener. Vil gjerne ha et litt hyggelig sted Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. november 2003 #4 Del Skrevet 23. november 2003 Optimst, hvilke sider var det dere var innom hvor dere diskuterte slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest optimist! Skrevet 23. november 2003 #5 Del Skrevet 23. november 2003 Gospelsarch og jesusonline. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ehu Skrevet 24. november 2003 #6 Del Skrevet 24. november 2003 Selvfølgelig. Det er ikke det at jeg ikke vil diskutere med folk her. Bare gøy det , spørsmaålet var mest ment fordi min kjære savner et nettsted for å møte og diskutere kristendom. De han/vi har vært innom har vært litt for mye opptatt av å finne ut avhvem som synder mest, og om Satan bor i tv'n. Litt overdrevet, men du skjønner sikkert hva jeg mener. Vil gjerne ha et litt hyggelig sted Har også søkt etter et slikt nettsted uten å finne det. Er enig i at det er en del useriøse innlegg på de nevnte forum. Et sted for seriøse innlegg/spørsmål/diskusjoner hadde vært ok, men har ennå ikke funnet noe slikt.................. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Abelone Skrevet 24. november 2003 #7 Del Skrevet 24. november 2003 Jeg støtter forslaget om å starte gode diskusjoner her. Ellers vil jeg anbefale lysfontenen ( ) Der er det noen gode artikler, og noen tendenser til gode debatter ang. tema, og det er gooooooood plass til å starte nye! Bare kom å se....! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ehu Skrevet 24. november 2003 #8 Del Skrevet 24. november 2003 Jeg støtter forslaget om å starte gode diskusjoner her. Ellers vil jeg anbefale lysfontenen Er gjerne med på gode diskusjoner her. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Abelone Skrevet 25. november 2003 #9 Del Skrevet 25. november 2003 Selvfølgelig. Det er ikke det at jeg ikke vil diskutere med folk her. Bare gøy det , spørsmaålet var mest ment fordi min kjære savner et nettsted for å møte og diskutere kristendom. De han/vi har vært innom har vært litt for mye opptatt av å finne ut avhvem som synder mest, og om Satan bor i tv'n. Litt overdrevet, men du skjønner sikkert hva jeg mener. Vil gjerne ha et litt hyggelig sted Jeg tror det er mye bedre at vi kristne diskuterer i åpne fora, og ikke lukkede. Det er bare fint å få innspill fra andre som ikke deler vår tro - det er med på å gjøre oss mer kunnskapsrike, og gir mer trening i å lytte og forstå andre. I tillegg kan man kanskje bli bedre til å forklare hva man tror på - og det forusetter jo igjen at tenker over hva man tror på. Jeg har nettopp sett program på Tv om kristne privatskoler, og syns det en skremmende utvikling vi ser.... Getto-isering er bare ikke bra!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 25. november 2003 #10 Del Skrevet 25. november 2003 Joda. Er enig i at vi kristne ikke bare skal lukke oss. Er motstander av kristne skoler og av å bare være i kristne miljøer.Tror ikke det er bra for noen. Men det kan være ålreit å ha et sted å snakke om tro. Jeg har jo kg og trives her, men kjæresten min har jo ikke noe fullgodt alternativ. vi prøver oss fram litt her og litt der. Prøver å diskutere litt på jesusonline og gospelsearch, men føler at diskusjonene blir litt dumme. Er i hvert fall glad jeg har kg, og at det er stor takhøyde her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 16. desember 2003 #11 Del Skrevet 16. desember 2003 Kom over eit kristent forum her: http://www.christianforums.com.au/index.php Har ikkje registrert meg eller lest noko særleg der, så eg kan ikkje seia noko om korleis det er - men eg kom til å tenka på denne tråden då eg såg det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IMI Skrevet 25. mai 2004 #12 Del Skrevet 25. mai 2004 Hei Optimist, Morsomt å se et kjent nick fra http://www.jesusonline.no. I motsetningen til deg synes jeg holdningen til folka bak http://www.jesusonline.no er knallbra. Alle slipper de til. Innlegget "Satan i TV" var et ironisk tulleinnlegg skrevet av en ikke kristen. Kanskje i litt blasfemisk tone, men hva så? Er det bare vi som kan formulere oss pent og pyntelig som kan snakke om Gud, Jesus, tro og religion? Jeg er synes det er flott at alle slipper til på JO. Så får det heller være at noen er blasfemiske, intolerante, venstrevridde, høyrevridde eller mansjåvinistiske :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 25. mai 2004 #13 Del Skrevet 25. mai 2004 Joda, jesusonline er greit nok. Har joe sett at det er mange forskjellige meninger ute og går der også. Jeg kommer nok innom der igjen en gang iblant, skal du se Jeg har bare opplevd av og til på JO og gospelsearch at folk enten ikke svarer, eller at de svarer uten å begrunne svarene sine.Poenget med et diskusjonsforum er jo ikke at man skal være enige, men at man skal kunne diskutere. Da føler jeg at det ikke nyttet å bare si at den andre tar feil. Men det er klart, det er bra diskusjoner også på både jesusonline og gospelsearch. Og det er vel sånn det er med alle foraer. noe bra og noe dårlig. Jeg sier ikke at kvinneguiden er perfekt heller. Men nå må jo folk bli litt nysgjerrige på JO, så kanskje dette kan trekke flere folk dit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 26. mai 2004 #14 Del Skrevet 26. mai 2004 Har sett litt på jesusonline, og det er litt alarmerende at veldig mange som sier at de ikke er kristne får svar om at de må vende seg om, at dersom man ikke tror på jesus så må man dø(trodde alle skulle dø, jeg), og ikke minst at alle ikke-kristne som beveger seg inn der med en gang blir stemplet som "søkende". Det er mye moralisering, og mye dømming av andre mennesker. Trodde liksom ikke at det var menneskets oppgave å dømme, jeg. La den som er uten synd kaste den første stein, eller noe sånt... PS. Jeg er ateist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 27. mai 2004 #15 Del Skrevet 27. mai 2004 Utan å seie noko om kva du kan ha lest på Jesus Online (fordi eg sjølv ikkje har lest noko særleg der - berre kikka så vidt innom ein gong) så har eg lyst å seia noko generelt om det eg ser er vanleg å oppleve: Eg er kristen. Eg har enno ikkje opplevd folk som har problem med at eg eller andre seier det. Men det at eg er kristen inneber jo ein del ting, blant anna det at eg trur på frelse og fortaping, og kva som fører til kva. Folk flest har vel heller ikkje noko problem med å innsjå det, om det ikkje er noko dei tenker over at det er slik. Problemet oppstår når eg (eller andre) - gjerne som svar på spørsmål - fortel kva dette faktisk betyr; som det at om ein ikkje tek i mot Jesus som sin frelsar, men avviser han, så er ein fortapt. Då får me høyra at me er fordømmande, at me ikkje kan seia sånt noko og kanskje skræma andre, eller at det går like bra å tru på noko anna... Vel - eg kan faktisk seia det - det er jo dette eg trur. Hadde eg trudd noko anna - at det er det same om du trur på Gud og Jesus eller Allah eller Manitou eller du vedkjenner deg åsatrua eller... - vel, då hadde eg jo ikkje vore kristen. Men at eg fortel kva eg trur på tyder då slett ikkje at eg fordømer eller dømer dei som trur noko anna, uansett kor mange som måtte meina noko anna (og det er det.) Døminga overlet eg til Gud. Håpar han gir dei enno ein sjanse eg, men eg vil ikkje ta sjansen sjølv. Det at eg fortel kva eg trur på, og kva det faktisk inneber, det er ikkje noko verre enn det at mange andre fortel kva dei trur på. Såklart, det virkar kanskje brutalt å tru at nokre vert frelst (og lever evig), mens andre går fortapt (og berre dør) i motsetning til å tru t.d. at alle dør uansett - men om t.d. du trur det siste - kvifor bekymra seg for det kristne synet? Om du er sikker i di tru, så er det jo hipp som happ kva andre måtte tru. Dessutan, på eit kristen forum som JesusOnline, så bør det vel ikkje vera så alarmerande at folk gir uttrykk for kva kristentrua inneber... Har sett litt på jesusonline, og det er litt alarmerende at veldig mange som sier at de ikke er kristne får svar om at de må vende seg om, at dersom man ikke tror på jesus så må man dø(trodde alle skulle dø, jeg) Det du seier her, er at det er alarmerande at ikkje-kristne som oppsøker eit kristent forum får høyra kva det inneber i følge Bibelen å ikkje ta i mot Jesus. Trur heller det hadde vore meir alarmerande om dette ikkje kom fram, eg... Det er mye moralisering, og mye dømming av andre mennesker. Trodde liksom ikke at det var menneskets oppgave å dømme, jeg. La den som er uten synd kaste den første stein, eller noe sånt... PS. Jeg er ateist. Muleg det er moralisering og døming der - men mine erfaringar er at kristne ofte urettmessig blir anklaga for å døma andre, når dei kun fortel kva dei trur og kva det inneber. Og neida, det er ikkje mennesket si oppgåve å døma andre, men t.d. å fortelja kva Gud har sagt fører til fortaping, det er noko anna. Det blir som å fortelja at å leika på motorvegen ikkje er det smartaste du gjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 27. mai 2004 #16 Del Skrevet 27. mai 2004 Å diskutere Jesusonline her blir feil, det får vi heller gjøre på www.jesusonline.no. Men jeg synes både Crazee og Druscilla har et poeng. Som kristne blir vi sett på som fordømmende uansett hva vi sier eller ikke sier. Jeg opplever i hvert fall at folk som knapt kjenner meg skal ilegge meg masse meninger uten å ha spurt meg om hva jeg egentlig mener. Da blir jo spøsrmålet om hvem som er mest fordømmende kristne eller ikke-kristne? Men det er klart som Druscilla sier, så er det ikke vi mennesker som skal dømme. Det er Gud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 27. mai 2004 #17 Del Skrevet 27. mai 2004 Kjære optimist og kjære Crazee. Det var aldeles ikke min mening å (heh) dømme dere. Tenkte litt over det, og burde vel holdt kjeft... Det er like lite min oppgave å dømme dere, som det er deres oppgave å dømme meg. Dere har en tro, og den innebærer visse synspunkt på det meste. Og det er noe jeg respekterer fullt ut, selv om jeg kan være veldig tankeløs av og til. Håper min beklagelse blir tatt til følge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 27. mai 2004 #18 Del Skrevet 27. mai 2004 :klem2: Det går bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danielle 73 Skrevet 27. mai 2004 #19 Del Skrevet 27. mai 2004 :-) :-) Bare sett igang til den som ønsker. blir gjerne med på lasset jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå