Gå til innhold

rengjøring av dusjkabinettet


silja

Anbefalte innlegg

hvordan rengjør dere dusjkabinett??

Vårt er av klart, blankt glass (er vel egentlig plast men...) Og det ser ikke akkurat rent ut uansett hva jeg gjør... Har prøvd salmiakk-trodde det skulle hjelpe jeg. Men forts masse belegg som later til å være umulig å få bort... Noen tips?

-gjerne blandingsforhold av ev rengj.midler også :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Microfiberklut hjelper! Belegget på dusjveggen er ein kombinasjon av såpe/shampo og kalk, og microfiberkluten vaskar det vekk veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Vi har flislagt bad med dusjhjørne da, ikke kabinett, men der funker det utmerket med juf skurekrem og en "skuresvamp" rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker Zalo - fungerer supert til våre dusjhjørner. Vinduer vasker jeg med salmiakk med litt zalo i, det fungerer sikkert like bra på badet det også.

Vi har flislagt bad med dusjhjørne da' date=' ikke kabinett, men der funker det utmerket med juf skurekrem og en "skuresvamp" rett og slett.[/quote']

Tror ikke du burde bruke skurekrem - det blir små riper av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enjo baderomsklut og kaldt vann. Litt kalkløser hvis det er kalkbelegg.

Kluten er dyr (ca. 250,-), men blir i lengden mye billigere og mye mer miljøvennlig enn alskens uhumske vaskemidler.

Fru Fomle som liker å skryte når hun en gang innimellom er miljøvennlig. :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine
Jeg bruker Zalo - fungerer supert til våre dusjhjørner. Vinduer vasker jeg med salmiakk med litt zalo i, det fungerer sikkert like bra på badet det også.

Vel, jeg trur jeg har brukt det likevel jeg, bare en gang eller noe sånn altså, til "kjempeengjøring" før huseier skulle ha inn takstmann her. Ikke at jeg bruker et ofte, og ikke bruker jeg mye. Men, jeg har brukt juf på bord, benker, vasker og dusjer mange ganger før, og aldri sett en eneste stripe. Jeg og Jif er gode venner, jeg bruker den mange plasser. Flisene i dusjen er litt "ru" likevel, så jeg tviler på at jeg skadet dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Nei, vi har ikke plastvegger, vi har bare et hjørne, med forheng (og DET vasker jeg i maskina når det trengs, for de står det på at det skal)

Tviler liksom på at jeg klarer å ødelegge flisene så veldig når jeg bare vasker dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker et rengjøringsmiddel man egentlig skal bruke på keramisk topp til komfyren. Kjøper den hos en kjøkkenforhandler. Husker dessverrre ikke helt hva den heter, men den koster 150 kr, men er utrolig drøy og dusjen ser fantastisk ut etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...