Gjest Hedvig92 Skrevet 18. juli 2011 #1 Del Skrevet 18. juli 2011 Hei. Jeg vurderer å begynne på p-piller.. både for prevansjonen sin del, men også pga at jeg har store smerter når jeg har mensen. Hjelper p-piller på dette? Har noen p-piller bivirkiniger? Noen som har erfaringer med spesielle typer?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kathpus Skrevet 18. juli 2011 #2 Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) jeg bruker microgynon, og er kjempefornøyd. Jeg har ikke mensen i det hele tatt, med mindre jeg tar pauser. Det hender at jeg får litt smerter selv uten mensen, men de er ikke alt for vonde. Jeg har ikke opplevd noen bivirkninger, men ved bruk av piller kan man risikere blodpropp. Endret 18. juli 2011 av Kathpus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hedvig92 Skrevet 18. juli 2011 #3 Del Skrevet 18. juli 2011 jeg bruker microgynon, og er kjempefornøyd. Jeg har ikke mensen i det hele tatt, med mindre jeg tar pauser. Det hender at jeg får litt smerter selv uten mensen, men de er ikke alt for vonde. Jeg har ikke opplevd noen bivirkninger, men ved bruk av piller kan man risikere blodpropp. Ikke mensen i det hele tatt? Hadde du veldig svak menstruasjon før du begynte på p-piller da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kathpus Skrevet 18. juli 2011 #4 Del Skrevet 18. juli 2011 Jeg har ikke mensen i det hele tatt med disse pillene. Jeg begynte rett etter en vanlig menstruasjon, og siden har jeg ikke hatt mensen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sophiaM Skrevet 18. juli 2011 #5 Del Skrevet 18. juli 2011 Ikke mensen i det hele tatt? Hadde du veldig svak menstruasjon før du begynte på p-piller da eller? Man kan selv velge å ikke ha mensen ved å begynne på et nytt brett istedenfor å ta en ukes pause for å ha mensen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hedvig92 Skrevet 18. juli 2011 #6 Del Skrevet 18. juli 2011 Er det bra å gå så lenge uten å ha mensen? Det er jo tross alt normalt å ha det en gang hver 3.-4. uke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kathpus Skrevet 18. juli 2011 #7 Del Skrevet 18. juli 2011 Det går greit, ettersom det er en del av selve p-pillen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sophiaM Skrevet 18. juli 2011 #8 Del Skrevet 18. juli 2011 Jeg ville ikke anbefalt å gå for lenge uten å ha mensen, ettersom mensen er et tegn på at kroppen er sunn og fungerer som den skal. Jeg pleier bare å hoppe over mensen når jeg trenger det, feks nå på sommeren når man skal bade osv er det greit å ikke måtte drive med tamponger hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kathpus Skrevet 18. juli 2011 #9 Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) Jeg gikk et halvt år uten mensen. Men man skal ikke stoppe å begynne med p-piller igjen for ofte, for da øker sjansen til blodpropp. Endret 18. juli 2011 av Kathpus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hedvig92 Skrevet 18. juli 2011 #10 Del Skrevet 18. juli 2011 Jeg skal til Australia i et halvt år nå.. liite kjekt å ha mensen da, ettersom jeg ligger flat store deler av tida jeg har mensen + at jeg har kraftigs blødninger... ville dere anbefalt å ikke ha mensen den tiden? Eller er det for lang tid uten mensen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kathpus Skrevet 18. juli 2011 #11 Del Skrevet 18. juli 2011 Jeg gikk uten mensen i et halvt år. Det gikk kjempefint! Med disse pillene skal man ikke stoppe med å begynne med igjen for ofte, for da øker sjansen for blodpropp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sophiaM Skrevet 19. juli 2011 #12 Del Skrevet 19. juli 2011 Jeg gikk uten mensen i et halvt år. Det gikk kjempefint! Med disse pillene skal man ikke stoppe med å begynne med igjen for ofte, for da øker sjansen for blodpropp. Det er mulig at man ikke skal ta pillefri uke på de pillene du tar? (microgynon), men på alle andre typer p-piller jeg har hørt om så er det meningen at man kan ta en ukes fri fra pillene uten at det øker sjansen for blodpropp. Den økes dermed hvis du går over lengre tid enn en uke og begynner på igjen derfra. Men kanskje microgynon er et unntak? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kathpus Skrevet 19. juli 2011 #13 Del Skrevet 19. juli 2011 Det er mulig at man ikke skal ta pillefri uke på de pillene du tar? (microgynon), men på alle andre typer p-piller jeg har hørt om så er det meningen at man kan ta en ukes fri fra pillene uten at det øker sjansen for blodpropp. Den økes dermed hvis du går over lengre tid enn en uke og begynner på igjen derfra. Men kanskje microgynon er et unntak? Jo, man kan velge å ta en ukes fri mellom hver resept, men hun på helsestasjonen sa jeg kunne velge dette selv. Da er det over lengre perioder at pillene ikke bør gå "av og på". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lumsk Skrevet 19. juli 2011 #14 Del Skrevet 19. juli 2011 Jeg går også på Microgynon, og hopper over den pillefrie uka veldig ofte. Mensen man får med p-piller er jo kunstig, og sier ingen ting om helsa slik vanlig syklus gjør, trenger derfor ikke å ha den hvis man blir i dårlig form av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå