Gå til innhold

Tannregulering?

krii3

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :)

Er det noen av dere som har hatt tannregulering før? Jeg vurderer nemlig og få det fordi jeg har for lite underbitt, men vet ikke om jeg takler å ha det på for lenge, pluss at jeg har hørt det skal være veldig vondt!

Har dere noen råd eller historier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hedvig92

Heisann!

Erfaren tannregulering-jente her! :P

Fikk tannregulering for.. 3,5 år siden ca.. for et par måneder siden fikk jeg av den oppe, den nede får jeg av om ca 1 mnd...

Tannregulering er noe (hvertfall jeg) ble veldig for vand til.. er ikke ubehagelig... de gangene du skal stramme strengen/bytte den ut, kan det vere litt vondt noen dager etterpå, men ikkje uoverkommelig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har regulering bak tenna, jeg hadde en fortann over den andre, og dette rettet seg upp etter 1 mnd(!!) men resten av tenna driver å rikker på seg nå, og angrer ikke ETT sekund på at jeg måtte ut med 30 lapper for det. Smiler hele tidne jeg nå :):) skal sitte hvertfall 9 mnd. Det strammer litt dagen etter han strammer strengen, men ikke noe stress i det heeeele tatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt regulering. Hvor mange år jeg hadde det, husker jeg faktisk ikke! Nesten 4 år kanskje? Jeg hadde helt grusomme tenner før jeg fikk på regulering. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg valgte det. Tennene mine er virkelig rette og fine nå! Jeg måtte igjennom store greier før jeg kunne få på regulering, bl.a. en operasjon der det ble fjernet tre tenner. Var ikke det verste jeg har vært borti, men heller ikke det beste. Å gå med regulering var ubehagelig, syns jeg. Det gnagde fryktelig på innsiden av leppene og jeg husker at spyttproduksjonen min økte noe enormt under tiden med regulering. Å stramme tennene oppe var ikke like ille som å stramme nede. Å stramme nede var grusomt - jeg klarte ikke spise på to, kanskje tre dager etterpå. Jeg tok smertestillende for det, men det hjalp ikke stort. Noe annet jeg syns fungerte bedre, var å dunke på tennene. Det lindret smerten noe. I tillegg drakk jeg mye kald drikke. Jeg spiste veldig mye flytende da det sto på som verst. Jeg var fryktelig nøye med munnhygiene da jeg hadde regulering. Jeg pusset tennene nøye hver morgen og kveld og passet på å bruke spesialbørster slik at jeg kom godt innom reguleringen. Brukte også munnskyll. Da reguleringen ble tatt av, fikk jeg to bøyler bakpå tennene. Disse har jeg enda, selvom det nå er mange år siden jeg fikk av reguleringen. Jeg hadde et ganske heftig smil før jeg fikk regulering, så jeg fikk dekket godt over halvparten av utgiftene. Tror jeg betalte rundt 10.000 kr. Jeg har gått til kontroll ca en gang i året etter at reguleringa kom av, noe jeg syns har vært en fin ting. Hvis du er misfornøyd med smilet ditt nå, gjør noe med det! Er ikke sikkert du vil eller tenker på å gjøre det senere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...