Gå til innhold

Middagsdate hjemme hos deg....

straamann

Anbefalte innlegg

Og vi prøver igjen, hva ville DU laget til middag? dersom hun hadde laget mat til deg først, siden det er et kriterie for deg.

Jeg ville laget noe hun likte. Derfor hadde jeg spurt om dette på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest KateW

Og dersom hun sa at det er det samme for meg, lag noe du har lyst til. (som sikkert 98% hadde svart....) hva hadde du laget da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dersom hun sa at det er det samme for meg, lag noe du har lyst til. (som sikkert 98% hadde svart....) hva hadde du laget da?

Da hadde han sagt "Dette må du bestemme, det er du som skal lage maten".

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt middagsdater hjemme hos meg ved et par anledninger, og det jeg har fått mest suksess med er faktisk en Toro-rett. (JEg kan nemlig IKKE lage mat, og Toro er min venn som redder meg stadig vekk). Kylling tandori. Veldig lett, alt er i poser og det eneste du må gjøre er egentlig å følge oppskriften og kutte opp kyling. Jeg pleier å ta mer kylling enn det står, og mer craime freche i sausen enn det står. Sausen er dritgod, og alle, både dater og venner, som har smakt det liker det veldig godt.

Du kan jo bare kaste boksen og late som du har laga det selv! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvor kresne mange folk er, så den sjansen hadde jeg ikke tatt.

Jeg kan spise nesten hva som helst, men det er ikke mange som meg :smoke:

Altså hadde jeg insistert på å få vite noe hun liker.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar er usikker på sine egne evner til å fatte beslutninger, og skyver ansvaret over på andre. Det er ikke spesielt maskulint spør du meg. Ikke rart du støter fra deg kvinner.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Steinar er usikker på sine egne evner til å fatte beslutninger, og skyver ansvaret over på andre. Det er ikke spesielt maskulint spør du meg. Ikke rart du støter fra deg kvinner.

Det kalles å ha evne til å samarbeide til felles beste.

Det er ikke noen utpreget maskulin egenskap, det har du helt rett i.

Men kan du fortelle meg hva jeg skulle tjene på å lage noe hun ikke liker?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalles å ha evne til å samarbeide til felles beste.

Det er ikke noen utpreget maskulin egenskap, det har du helt rett i.

Men kan du fortelle meg hva jeg skulle tjene på å lage noe hun ikke liker?

Vi spurte deg om hva DU ville laget, dersom kvinnen for en gangs skyld var ute av stand til å lage maten alene? Og du skal bare kverulere. Det begynte med at du klaget over likestillingen, og at det var kvinnen som skulle stå bak grytene, for slik har det alltid vært... og nå har plutselig du evnen til å samarbeide? Ser du ikke at det er fullstendig mangel på logikk i argumentene dine?

Og hvorfor er ikke samarbeid en maskulin egenskap? Jeg spør deg.

Endret av straamann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spurte deg om hva DU ville laget, dersom kvinnen for en gangs skyld var ute av stand til å lage maten alene? Og du skal bare kverulere. Det begynte med at du klaget over likestillingen, og at det var kvinnen som skulle stå bak grytene, for slik har det alltid vært... og nå har plutselig du evnen til å samarbeide? Ser du ikke at det er fullstendig mangel på logikk i argumentene dine?

Og jeg svarte at jeg ville laget noe hun likte. Det er ikke å kverulere. Det er sunn fornuft.

Og hvorfor er ikke samarbeid en maskulin egenskap? Jeg spør deg.

Tja, det kommer sannsynligvis av at mannfolk ikke liker å samarbeide.

Biologisk sett kommer det sannsynligvis av at menn som regel har vært mer individualister og uavhengige enn kvinner.

Kvinner er ofte mer innstilt på å samarbeide fordi de er mer sosiale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, steinar, jeg er kvinne. La oss si, sånn for diskusjonens skyld, at du spurte hva jeg likte og jeg svarte "jeg er veldig glad i kylling, og de fleste typer fisk, og stort sett alt av grønnsaker, unntatt kål". Nå er vi allerede langt over grensen på hva som er normalt å spesifisere dersom man blir bedt på middag, men iallefall. Du har nå fått mine ønsker. Hva lager du til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, steinar, jeg er kvinne. La oss si, sånn for diskusjonens skyld, at du spurte hva jeg likte og jeg svarte "jeg er veldig glad i kylling, og de fleste typer fisk, og stort sett alt av grønnsaker, unntatt kål". Nå er vi allerede langt over grensen på hva som er normalt å spesifisere dersom man blir bedt på middag, men iallefall. Du har nå fått mine ønsker. Hva lager du til meg?

Fortsatt er det jo vanskelig utifra dine generelle preferanser ettersom f.eks ikke alle liker sterkt krydret mat.

Noe jeg gjør :smoke:

Fersk steinbitt er en god fisk. Ovnsstekt i sammen med poteter og brokkoli er ikke helt feil.

Men så er altså problemet at du ikke liker kål. Ikke helt lett dette, skjønner du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

At det ikke er mange som deg, vil jeg tro flere enn jeg synes er bra. Maken til kverulerende mann har jeg aldri opplevd, og jeg har ikke akkurat levd i isolat gjennom livet.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg tro på; bli enige om en rett som begge liker og lag den i sammen :)

Ellers blir det fort mislykket ettersom mange folk er direkte kresne.

Dessuten får man fordelen av å kunne samarbeide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KateW

"Jeg liker alt, utenom lever, tunge og fiskekaker i brun saus."

Hva lager du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Dette har jeg tro på; bli enige om en rett som begge liker og lag den i sammen :)

Ellers blir det fort mislykket ettersom mange folk er direkte kresne.

Dessuten får man fordelen av å kunne samarbeide.

Broccoli er IKKE kål....

Det er jo her det kommer fram at du ikke forstår problemstillingen til TS. Så vidt jeg har forstått ønsker han å overraske med middag hjemme hos seg. Kanskje til og med imponere litt. Da kan han ikke be om å få utlevert en kravspesifikasjonsliste fra daten sin, eller be henne komme og lage maten sammen med ham for å vise hvor gode de er til å sammarbeide. Da må han SELV bestemme hva han skal lage, gjerne spørre henne litt om hva hun liker/ ikke liker, men altså SELV bestemme. Dette tror jeg faktisk ikke du evner å gjøre, og det er en egenskap som kvinner virkelig sliter med å forholde seg til.

Straaman, jeg tenkte på det i går, faktisk :ler: men jeg syns på generell basis det er så koselig når noen lager middag til meg at jeg blir glad uansett! Og folk trenger ikke imponere. Eneste gangen jeg ble litt skuffa, var da jeg ble invitert på middag og fikk kald grønnsakssuppe. Da trodde jeg at jeg skulle sulte ihjel og stoppet og kjøpte pølse på veien hjem... :sjenert:

Jeg hadde ikke tenkt, har han laget BIFF, så harry. Jeg hadde tenkt, har han laget mat til MEG så koselig.

De to koseligste matlagedatene jeg kan huske er han som hadde bakt rundstykker og laget omelett, og han som hadde vært i Nepal og laget mat derfra.

Endret av KateW
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva lager du?

Jeg er klar over dette psyke behovet kvinner har etter å bli overrasket og imponert.

Problemet med overraskelser er imidlertid at man like godt kan bli negativt overrasket. F.eks hvis man får noe man absolutt ikke liker.

Overraske er noe man kan gjøre når man er et par og kjenner hverandre.

Da blir overraskelsen altså at du får din favorittrett ferdig. Hvis man gidder å gjøre det da selvfølgelig ;)

Under date-perioden kan det forøvrig være viktig å finne ut om man klarer å samarbeide eller ikke. F.eks da ved å lage litt mat i sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tunge er faktisk en delikatesse. Både når det gjelder fra fisk og dyr.

Så der går du virkelig glipp av noe ved å være kresen ;)

Hva lager du?

Vi hadde nok funnet på noe skal du se :smoke: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om hun da hadde svart at hun ville ha hvitvins brasserte camskjell som var gratinerte til forrett eller en hjemmelaget fiskesuppe basert på hummer og scallops??

Deretter lam til hovedrett, kanskje med ertepuré og skystekte rotgrønsaker, eller "nordens appelsin" - da gjenre kokt i appelsin, med hjemmelaget potetmos til kanskje..

- og til dessert kanskje en slags fylt sjokolade med amaretto-ganache, eller en creme brulee kake??

edit skrivefeil..

Endret av Carrot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Jeg er ikke kresen, men jeg spiser ikke tunge. Som jeg skrev, jeg spiser ALT utenom...

Og igjen du forstår ikke problemstillingen til TS. Så vidt jeg har forstått ønsker han å overraske med middag hjemme hos seg. Kanskje til og med imponere litt. Da kan han ikke be om å få utlevert en kravspesifikasjonsliste fra daten sin, eller be henne komme og lage maten sammen med ham for å vise hvor gode de er til å sammarbeide. Da må han SELV bestemme hva han skal lage, gjerne spørre henne litt om hva hun liker/ ikke liker, men altså SELV bestemme. Dette tror jeg faktisk ikke du evner å gjøre, og det er en egenskap som kvinner virkelig sliter med å forholde seg til.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...