Gå til innhold

Middagsdate hjemme hos deg....

straamann

Anbefalte innlegg

Jeg ville ha lagd en relativt enkel fiske- eller kyllinggryte. Det er stort sett så langt mine kunnskaper strekker seg, det er lett fordøyelig mat og alle liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest KateW

Hm, spørsmålet er vel, hva KAN du lage?

Jeg lager en killer karibisk kylling. Den faller som regel i smak. Den lager man det meste av dagen før, så den får marinert og godgjort seg, og skal stå i ovnen i ca 20 min, så det er greit å tilpasse når date kommer eller er forsinket osv. Den pleier jeg å safe med.

Ellers en pastarett, salat og god vin.

Noe du er god på, ikke forsøk å imponere med noe du ikke kan. Da går det bare til helsike, og du viser egentlig ikke hvem du er heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for noe jeg har laget før.

Jeg kan lett bli litt smånervøs før en date og da er det greit å slippe å være stresset iforhold til maten hvertfall :)

Men hvis jeg kan komme med et forslag; hvorfor ikke lage maten sammen?

Det synes jeg ofte er vel så koslig. Daten blir litt mer interaktiv og ikke så "offisiell".

Så kan du f.eks ha laget en knakende god dessert i forveien.

Jeg synes dette er et godt forslag. Å lage maten sammen, fordrer at begge tar initativ og har en finger med i spillet for resultatet. (jeg står selvsagt for innkjøp) Og vi har noe å gjøre sammen, en måte å bryte isen/komme igang med praten på når hun kommer hjem til meg første gang.

Hva gjelder valg av matrett, virker det som det er ganske stor uenighet her inne. Noen mener f.eks. biff er superromatisk, andre mener det er mega-turnoff. Artig det der... hehe. Men om jeg og hun har en uformell dialog om hvilken mat vi liker på forhånd, unngår vi jo det problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min mann serverte nettopp en deilig blodig biff på vår første hjemmedate hjemme hos ham, komplett med en halvsmeltet skive brie og ripsgele på toppen. Tilbehør husker jeg faktisk ikke, men mistenker at det var no båtpoteter fra frysedisken og brokkoli fra samme sted :) Til dessert disket han opp med GOD vaniljeis og varme bjørnebær med en klunk konjakk i. Nydelig mat - og den funket på meg :) Og får å være ærlig er dette maks av hva han har av kokkekunster, så jeg er i ettertid imponert over hva han kom opp med :)

Jeg tror jeg lagde lasagne første gang hjemme hos meg, med salat og en deilig rødvin. Neste date inviterte jeg, pr sms, på "pizza, øl og f***e" - det var vel det beste forslaget jeg har kommet med, ifølge mannen! :fnise:

Til TS - gjør det enkelt og lag noe du kan! Er jenta intr i deg gir hun til syvende og sist beng i om det er Toro tomatsuppe du byr på...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at du serverer noe som du har laget flere ganger før, som er hverdagslig og noe alle liker. Lasagne er fantastisk godt når man lager det fra bunnen av og ikke så vanskelig om man takler å lage sauser (ostesaus + tomatsaus). Det er ikke så grisete å spise som vanlig pasta, og det kan veldig enkelt gjøres om fra hverdagslige til stilfult med en salat og nystekt brød på siden. Det passer også godt sammen med et glass vin.

Med denne maten sier du at du er flink på kjøkkenet og kan lage mat fra bunnen av, men ikke snobbete og "dyr" i smaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Om jeg kan driste meg til å komme med et lite tips til; kjøp inn servietter og lys. Levende lys er med på å skape en litt mer romantisk steming :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg lagde lasagne første gang hjemme hos meg, med salat og en deilig rødvin. Neste date inviterte jeg, pr sms, på "pizza, øl og f***e" - det var vel det beste forslaget jeg har kommet med, ifølge mannen! :fnise:

Haha, jeg tror jeg også hadde falt pladask for den der! Så politisk ukorrekt! :skratte:

Om jeg kan driste meg til å komme med et lite tips til; kjøp inn servietter og lys. Levende lys er med på å skape en litt mer romantisk steming :)

Godt tips, stemningen er vel så viktig som maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Godt tips, stemningen er vel så viktig som maten.

Mhm. Det er lett å gå i vennefellen om en ikke legger til rette for litt romantikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm. Det er lett å gå i vennefellen om en ikke legger til rette for litt romantikk.

Men samtidig viktig å ikke virke for overdådig med ballonger og blomsterenger heller, det kan skremme vannet av en fersk date. Passe koselig stemning som ikke distraherer for mye har jeg troen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha fulgt med på denne tråden... Kunne jeg gjerne tenkt meg en dejt. :fnise:

Endret av laperla
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennefelle må være det mest tragikomiske og latterlige uttrykket som finnes :ler:

Alt eller ingenting - det er det eneste som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vennefelle må være det mest tragikomiske og latterlige uttrykket som finnes :ler:

Alt eller ingenting - det er det eneste som gjelder.

Hva ville du servert til middag, da, Steinar? forsøke å holde deg til trådens tema, kanskje?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva ville du servert til middag, da, Steinar? forsøke å holde deg til trådens tema, kanskje?

Det er ad absurdum å se hvor på hodet (trynet) dette samfunnet har blitt av den forvirrede såkalte likestillingen.

Imponere mannen med matlagning har alltid vært kvinnenes domene - i sånn ca noen millioner år.

Middag hjemme er ikke noe som er aktuelt før man er godt kjente og saker begynner å bli virkelig seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ad absurdum å se hvor på hodet (trynet) dette samfunnet har blitt av den forvirrede såkalte likestillingen.

Imponere mannen med matlagning har alltid vært kvinnenes domene - i sånn ca noen millioner år.

Middag hjemme er ikke noe som er aktuelt før man er godt kjente og saker begynner å bli virkelig seriøst.

Ja Steinar, og det er også det vi diskuterer. Jeg ville aldri invitert til middag hjemme på en første date. Men at ikke mannen kan imponere med mat, er en helt på trynet uttalelse. Alle de beste kokkene er menn, og det har hvertfall ikke noe med likestilling å gjøre. Menn har slått kvinner i hodet med klubbe i millioner av år, det er ikke dermed sagt at mannen mister sin selvrespekt og kjønnsidentitet om han slutter med det. Sånn, da kan vi fortsette med trådens tema.

Endret av straamann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Du er ikke riktig navla. Du kompliserer og gerneraliserer så det er kvalmende.

Straamannen spør, hva skal jeg servere.

Du svarer: SAMFUNNET HAR BLITT FORVIRRET AV LIKESTILLINGEN... og skyter inn latin for å virke smart...

Steinar, hva ville DU servert til en kvinne du inviterte hjem på middag, klarer du å svare på det, skal du få en kokosnøtt...

Herregud du er så vrang!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke riktig navla. Du kompliserer og gerneraliserer så det er kvalmende.

Straamannen spør, hva skal jeg servere.

Du svarer: SAMFUNNET HAR BLITT FORVIRRET AV LIKESTILLINGEN... og skyter inn latin for å virke smart...

Steinar, hva ville DU servert til en kvinne du inviterte hjem på middag, klarer du å svare på det, skal du få en kokosnøtt...

Herregud du er så vrang!

Poenget er at jeg godt kunne tenke meg å se at dama faktisk klarer å lage mat først.

Dette er nemlig en viktig sak for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Poenget er at jeg godt kunne tenke meg å se at dama faktisk klarer å lage mat først.

Kanskje dama vil se at HAN klarer å lage mate først.

Dette er sikkert en viktig sak for henne.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Og vi prøver igjen, hva ville DU laget til middag? dersom hun hadde laget mat til deg først, siden det er et kriterie for deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dama vil se at HAN klarer å lage mate først.

Dette er sikkert en viktig sak for henne.

First thing first :smoke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...