Gå til innhold

Jeg hater tannlegen:)!


Gjest Pippi1979

Anbefalte innlegg

Gjest Pippi1979

Jeg pusser, flosser og skyller tennene to ganger om dagen, allikevel har jeg på mine 31 år klart å få 2 rotfyllinger og tilhørende krone :frustrert:

Den siste kronen fikk jeg satt på for ca et år siden, men tannen er fortsatt øm.. Jeg er redd det er betennelse i roten. Noen erfaringer/tips?

Det har ikke blit værre på et år, men heller ikke bedre.

Det iler/iser/svært ubehaglig når jeg trykker på tannkjøttet over denne tannen. Det er ingen hevelse eller rødhet.

Endret av Pippi1979
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blør det litt fra tannkjøttet når du pusser? Eller er det bare ømt? Er det noen oppfylning under kronen, eller i omkringliggende tannkjøtt?

Jeg synes du skulle oppsøke tannlegen din igjen, og be ham ta en kikk på den. Det kan være flere grunder til at det er ømt, men efter ett år burde ikke denne ømheten finnes, så jeg synes du skulle få det undersøkt.

I mellomtiden kan det være lurt å forsøke å rengjøre godt rundt denne tannen med minibørster. De selges i alle butikker, og står sammen med tanntråden. Jeg har brukt dem en del selv, og synes de er bedre enn tanntråd.

I tillegg kan du se på hva munnskyllevannet ditt inneholder. En del slike inneholder alkohol, og disse kan føre til at slimhinnene dine tørker ut litt, og lettere blir irriterte og / eller infiserte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...