AnonymBruker Skrevet 18. juli 2011 #121 Del Skrevet 18. juli 2011 Gawd, må jeg virkelig sitere hvert enkelt innlegg hvor ting som dette har blitt skrevet? Les tråden da, vær så snill. Em, jeg har vært med å skrevet i tråden og vet meget godt hva som står der. Men du setter ting på spissen og snakker om at hun kanskje kommer til å bli drept osv. Ja du gjør rett og slett narr av mine og andres innlegg. Du tar det ut av kontekst og setter det sammen slik at det blir helt feil. Jeg foreslår at DU leser igjennom hele tråden en gang til Gawd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elyssa Skrevet 18. juli 2011 #122 Del Skrevet 18. juli 2011 Ante virkelig ikke at det fantes så mange idiotiske mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 18. juli 2011 #123 Del Skrevet 18. juli 2011 Em, jeg har vært med å skrevet i tråden og vet meget godt hva som står der. Men du setter ting på spissen og snakker om at hun kanskje kommer til å bli drept osv. Ja du gjør rett og slett narr av mine og andres innlegg. Du tar det ut av kontekst og setter det sammen slik at det blir helt feil. Jeg foreslår at DU leser igjennom hele tråden en gang til Gawd! \ Em, jeg har også vært med å skrevet i denne tråden, så jeg vet også meget godt hva som står der. Seriøst, jeg begynte på side 1, multiquotet innlegg som omhandlet den klapsinga kontra rundjulinga jeg snakket om tidligere, men jeg kom bare til side 3 før jeg ikke gadd mer. Så, etter å ha brukt Gud vet hvor lang tid på å utheve osv fikk jeg feilmelding om at innlegget hadde for mange quotes. Det gikk i dass, gitt. Om du gidder å lese tråden engang til, så ser du at folk regelrett skriver at mannen ikke kan rundjule dama fordi hun bare gav et svakt slap/lite klaps. TS har aldri nevnt at hun fikk rundjuling (i alle fall ikke før noen satte idéen i hodet på henne), men hun skrev derimot at hun hadde "bitchslappet" (altså slått) mannen i ansiktet med jevne mellomrom. Ante virkelig ikke at det fantes så mange idiotiske mennesker. Ikke jeg heller. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seniorita Skrevet 18. juli 2011 #124 Del Skrevet 18. juli 2011 Folk her må fatte at en mann er sterkere enn et kvinnfolk. Så uansett om hun slår alt hun kan er (som regel) mannens slag hardere. Så en mann skal ikke slå et kvinnfolk! Selvfølgelig skal ikke kvinnen slå heller, men hva er verst her egentlig? Dessuten klapset hun "bare" til han. Han kastet henne i asfalten og skallet henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 18. juli 2011 #125 Del Skrevet 18. juli 2011 Folk her må fatte at en mann er sterkere enn et kvinnfolk. Så uansett om hun slår alt hun kan er (som regel) mannens slag hardere. Så en mann skal ikke slå et kvinnfolk! Selvfølgelig skal ikke kvinnen slå heller, men hva er verst her egentlig? Dessuten klapset hun "bare" til han. Han kastet henne i asfalten og skallet henne. Selv om en mann kan slå hardere trenger det ikke bety at han slår med full kraft. Er det greit om han slår svakt, da? Jeg synes begge deler er like ille - man skal ikke slå, kvinne eller mann. Vi kan jo snu på det og si at hun slo han i ansiktet så hardt hun klarte - mange ganger, mens han bare dyttet henne litt og snublet så han uheldigvis skallet henne. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seniorita Skrevet 18. juli 2011 #126 Del Skrevet 18. juli 2011 Selv om en mann kan slå hardere trenger det ikke bety at han slår med full kraft. Er det greit om han slår svakt, da? Jeg synes begge deler er like ille - man skal ikke slå, kvinne eller mann. Vi kan jo snu på det og si at hun slo han i ansiktet så hardt hun klarte - mange ganger, mens han bare dyttet henne litt og snublet så han uheldigvis skallet henne. Han kunne ha gått der ifra. Om han absolutt må slå, så ja da kan han slå litt forsiktig. Så pass kraft at hun skvetter til. Fortsetter hun etter det, må han ta tak i henne og holde henne fast. Om hun fortsatt holder på, så må han tilkalle politi. Selvfølgelig skal ikke en mann godta alt, men å skalle en kvinne ned er å vise at han er en svak mann.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2011 #127 Del Skrevet 18. juli 2011 Nå tror jeg ikke akkurat noen av de tenkte på noe før de slo, men hans reaksjon på et svakt slap var veldig overdrevet. Var du der som observatør? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WinninG Skrevet 18. juli 2011 #128 Del Skrevet 18. juli 2011 Han kunne ha gått der ifra. Om han absolutt må slå, så ja da kan han slå litt forsiktig. Så pass kraft at hun skvetter til. Fortsetter hun etter det, må han ta tak i henne og holde henne fast. Om hun fortsatt holder på, så må han tilkalle politi. Selvfølgelig skal ikke en mann godta alt, men å skalle en kvinne ned er å vise at han er en svak mann.... Så det er sånn du syns det skal være? Kvinner som slår og menn som går? Sikkert veldig kjekt å kunne slå uten å måtte ta konsekvensene, men nå er det sånn at om man provoserer må man regne med motreaksjoner. Menn har like mye rett til å slippe å bli utsatt for vold som kvinner 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WinninG Skrevet 18. juli 2011 #129 Del Skrevet 18. juli 2011 Han kunne ha gått der ifra. Om han absolutt må slå, så ja da kan han slå litt forsiktig. Så pass kraft at hun skvetter til. Fortsetter hun etter det, må han ta tak i henne og holde henne fast. Om hun fortsatt holder på, så må han tilkalle politi. Selvfølgelig skal ikke en mann godta alt, men å skalle en kvinne ned er å vise at han er en svak mann.... Satt på spissen: En mann sitter og slapper av på en benk. En kvinne vil ha plassen og bestemmer seg for at det mest effektive må være å jage han vekk med et smekk på kjeften. Han bør jo da vite at han aldri skal slå tilbake og at han er sterkere enn henne så da er det smarteste å bare reise seg å gå. Folk som slår er ikke lenger uskyldige mennesker man aldri kunne lagt en hånd på. Man mister empati og sympati med dem og handler deretter. Det er menneskelig. Sorry, men kvinner so slår er ikke et gram bedre enn mennene som slår dem. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elyssa Skrevet 18. juli 2011 #130 Del Skrevet 18. juli 2011 Så det er sånn du syns det skal være? Kvinner som slår og menn som går? Sikkert veldig kjekt å kunne slå uten å måtte ta konsekvensene, men nå er det sånn at om man provoserer må man regne med motreaksjoner. Menn har like mye rett til å slippe å bli utsatt for vold som kvinner Har du i det hele tatt fått med deg at han slo først? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seniorita Skrevet 18. juli 2011 #131 Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) Så det er sånn du syns det skal være? Kvinner som slår og menn som går? Sikkert veldig kjekt å kunne slå uten å måtte ta konsekvensene, men nå er det sånn at om man provoserer må man regne med motreaksjoner. Menn har like mye rett til å slippe å bli utsatt for vold som kvinner Herregud. Leste du hele innlegget mitt, eller bare halve? Endret 18. juli 2011 av Seniorita Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seniorita Skrevet 18. juli 2011 #132 Del Skrevet 18. juli 2011 Satt på spissen: En mann sitter og slapper av på en benk. En kvinne vil ha plassen og bestemmer seg for at det mest effektive må være å jage han vekk med et smekk på kjeften. Han bør jo da vite at han aldri skal slå tilbake og at han er sterkere enn henne så da er det smarteste å bare reise seg å gå. Folk som slår er ikke lenger uskyldige mennesker man aldri kunne lagt en hånd på. Man mister empati og sympati med dem og handler deretter. Det er menneskelig. Sorry, men kvinner so slår er ikke et gram bedre enn mennene som slår dem. Dette blir jo noe helt annet.. Nå er det snakk om hva som skjedde med ts og typen, ikke en historie som du nettopp fant på.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2011 #133 Del Skrevet 18. juli 2011 ÅGUD I HÆLVETE! Jævla kverulerende dritunger hele gjengen, uansett hvor ung eller gamle dere er. Slutt å ødelegg tråden på denne måten. Kom nå med noe konstruktivt, i det minste. For øvrig: Ingen har "rett" til å bruke vold. Noen ganger skjer det, uansett hvor mange som skal ut og slenge skyld og skyldfølelse rundt om seg når det blir tilfelle. Selvforsvar er lov; mer vold tilbake enn nødvendig er ikke akseptabelt. Om det er så er snakk om kvinner eller menn. Er det virkelig så vanskelig å forstå? Og til TS: Om du er redd for at det skal skje igjen; gå. Onde sirkler kan brytes. Tro meg, jeg vet. Om du er noen lunde sikker på at det ikke skjer igjen, og dere kan jobbe dere gjennom hvilke enn usikkerheter det er som utløser kranglingen, og du virkelig mener at det er verdt det, bli. Det var ikke greit av deg å rippe opp fortid og gi ham pes for det, men det er i det minste akseptabelt. Vold, uansett hvem som utøver er ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsern Skrevet 18. juli 2011 #134 Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) Helt feil. Det er mange saker der den som benyttet MEST vold blir dømt. DESSUTEN SÅ SKRIVER HUN LENGRE NED I INNLEGGET AT DET VAR HAN SOM BEGYNTE At du har tenkte å denge dama di om hun en gang klapser deg i ansiktet er helt på trynet. SKJERP DEG Nei, det er feil. Typisk for voldssaker er at den som initierte volden blir dømt. Unntakene er der, men det er langt utenfor det som er relevant i dette tilfellet. Det er lov å 'knuffe', det er den som slår for å skade som blir ansvarliggjort. Om det er rettferdig kan jo diskuteres. Og kjære deg, hvordan klarer du å trekke slutningen at jeg har tenkt å denge dama mi om hun klapser meg på trynet? Det er søtt at du forsøker så iherdig å fremstille meg som en konebanker, men du feiler stort. Ikke drikker jeg veldig mye, og når jeg først drikker så er jeg langt unna den grensen at jeg ikke har kontroll over følelsene. I tillegg ville jeg avsluttet kvelden både for meg og min partner lenge før en slik situasjon ville utviklet seg. Noen makter dessverre ikke å drikke ansvarlig, dette er et eksempel. Og neste gang du forsøker å sverte meg med idiotiske insinuasjoner så er jeg takknemlig om du gjør det uten å være anonym. Endret 18. juli 2011 av Larsern 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahava Skrevet 18. juli 2011 #135 Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) For øvrig var innlegg #155 og #157 første innleggene jeg skrev. Og siden det å være AB her ikke er helt greit; sånn. Jeg har ingenting å skjule. Og vil helst ikke bli forvekslet med visse andre som har skrevet her. EDIT: Nå #142. Endret 18. juli 2011 av Ahava Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 18. juli 2011 #136 Del Skrevet 18. juli 2011 Tråden er ryddet for krenkelser, spekulasjoner og avsporinger. Iah, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 18. juli 2011 #137 Del Skrevet 18. juli 2011 Jeg forsvarer ikke det å banke opp noen, men forstår du ikke det at han sikkert ikke ville slåss og ville si fra på en måte som fikk henne til å gi seg? Noen sier at han kunne holdt henne eller bare smekket tilbake med samme mynt, men tar ikke høyde for at personen antageligvis ville få totalt fred og da orker man ikke sånt. Eksempelvis om jeg hadde havnt i klammeri med noen som angrep meg, vil nok folk si at jeg kun har rett til å slå et slag i selvforsvar for så å gi meg, men for å slippe at angriperen gikk etter meg og fyrte opp til mere bråk, ville jeg nok også sparket til han mens han lå nede for å sikre meg at jeg slapp mere bråk. For en holdning, du må jo ta i betraktning at dette er to personer hvor den ene er myye sterkere enn den andre. Den gutten hadde fint klart å stoppe bråket uten å gi henne en kul i hodet. Og man sparker faen ikke folk som ligger nede uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 18. juli 2011 #138 Del Skrevet 18. juli 2011 Denne tråden har jo sklidd ut av dimensjoner. Først slo TS først, mannen slengte henne i asfalten og skallet henne, hun har ingen andre skader enn en kul i bakhodet etter hun traff asfalten samt litt vondt i panna og ribbein (ikke blåmerker engang) - hun lurer også på hva som har skjedd; har de sloss? Så endrer det seg til at mannen fløy på henne først, slo med knyttneven, gav henne rundjuling, banket henne opp, dengte henne og TS gav mannen kun et lite klaps i ansiktet som selvforsvar. Mannen er dessuten psykopat og det er kun spørsmål om tid før han formelig dreper henne. Dessuten har alle mennesker lov til å provosere (å slå er også fullstendig lov!) alle mennesker som er større og sterkere enn dem selv uten å skulle risikere å få tilbake med samme mynt. Å holde noen så de ikke slår flere ganger er imidlertid lov. Bare en kul i hodet? Er da like ille det som å få et blåmerke. Og hun var heldig som bare fikk en kul. Slag i hodet kan gå verre enn det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 18. juli 2011 #139 Del Skrevet 18. juli 2011 Mange jenter som er rasende og flakser rundt med armer og ben er ikke bare å holde i ro heller. Man ser til og med foreldre ha problemer med å holde igjen barn i 10-11 årsalderen når de er virille nok. Hvis jeg kun har retten til å holde mens den andre slår og sparker er det meg det går utover. Uansett vil noen bli skadet. Vær så snill og slutt å ty til fysisk vold, selv om du er ei "uskyldig lita jente". Det er forbanna provoserende å bli slått, samme hvor vondt det gjør eller ikke, og det er en krigserklæring til tusen. Det blir helt feil og unødvendig mye vold i samfunnet om det ene kjønnet skal gå runt å tro at om de er sinte og provoserte nok er det bare å smekke til. Ok når barn sparker og flakser holder foreldrene de bare fast de slår ikke, så hvorfor skulle du slå en jente som var svakere enn deg og som gjorde det samme? Eller mener du at det er greit å slå urolige barn? Klart det er galt å ty til vold uansett hvor veik man er, men man slår ikke folk som er svakere enn seg uansett kjønn. Lærte du ikke det da du var liten: Ikke slå de som er mindre enn deg. Om du er voksen og fornuftig trenger du ikke å falle ned på samme nivå som jenta som sparker og slår, da er man ikke noe bedre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 18. juli 2011 #140 Del Skrevet 18. juli 2011 Nå har ikke jeg lest hele tråden. Men til ts: Det er IKKE greit å bitchslappe eller hva du nå kaller det. Og siden du har hatt voldelig kjæreste før, burde du ha vært litt klok av skade og tatt de forhåndsregler du kan for å unngå å risikere å provosere frem noe. Altså, ikke slå noen. Sier ikke at det er greit det han gjorde, og heller ikke at det er forventet at en mann skaller ned kjæresten sin, uansett hva du gjør foran han, det er IKKE greit og han burde heller gått vekk enn å skalle deg ned og være voldelig. Fyren er jo helt idiot, retard, skada i hodet som kan gjøre noe sånt! INGEN skaller ned kjæresten sin. Fyren virker gal, kvitt deg med søpla og få orden på deg selv og livet ditt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå