Gjest BettyBoop28 Skrevet 19. juli 2011 #201 Del Skrevet 19. juli 2011 (endret) Er det ikke "selvforsvar" denne mannen også praktiserte etter gjentatte slag i ansiktet da? At kvinnen datt kan skyldes ustø på beinna etter alkohol også, kan det ikke? kan jo være mannen bare vil ha henne bort å dytta henne for å slippe flere slag? Der av kulen i hode.. Skallingen her forstår jeg ikke noe av, hun blei slengt i bakken eller skallet ned? det er jo flere historier om det nå. Det jeg vil fram til er at om annen skal ha slengt henne i bakken først så stemmer ikke resten av historien hennes, men saken er at hun slo han før han reagerte på denne måten, ergo så kunne hun selv ha av verget denne seansen med å gjøre det som alle sier mannen burde gjøre, nemlig å trekke seg bort fra hele opplegget. Jeg provoserende? mye muligt, jeg har meninger og står for dem. som sagt hadde haNS selvforsvar samsvart med hennes så ja, men det gjorde det ikke. hun ble både skallet og slengt i bakken. Jeg har også lov å ha meninger og stå for dem. Endret 19. juli 2011 av BettyBoop28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olav Skrevet 19. juli 2011 #202 Del Skrevet 19. juli 2011 Det er aldri en unnskyldning god nok for å bruke vold, om man kan unngå det. Jeg har selv hatt en samboer, før min siste samboer, som drev av og til å slo/sparket meg. Hva skulle jeg gjøre? I alle fall ikke slå henne! Kan man unngå vold, så har man ikke en unnskyldning for å ty til vold. Dette betyr ikke at jeg synes det er OK å "bitchslappe" eller provosere folk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaxUflax Skrevet 19. juli 2011 #203 Del Skrevet 19. juli 2011 som sagt hadde haNS selvforsvar samsvart med hennes så ja, men det gjorde det ikke. hun ble både skallet og slengt i bakken. Jeg har også lov å ha meninger og stå for dem. Så hunn ble først skallet, så slo han flere ganger før hun ble slengt i bakken??? jaggu ikke rart hun ble slengt i bakken da.. Noe i den historien skurrer for meg, jeg tror fylla har sin del av forklaringen her, hun sier jo selv at ting er noe difust og at "pluttselig så slåssvi" ... Derfor sliter jeg med å ta denne saken seriøst. Han tok igjenn med sinn styrke og han må få lov til det, aldrig hørt om noen som kan kontrolere styrken sin når dem blir rasende.. så da er vi inne på, tok hun rett valg med å starte en så teit diskusjon? tok hun rett valg med å slå hann? tok hun rett valg med å velge bli istede for å gå?? Regner ikke med du forstår dette for virker som du er fast innstil på at mannen er den fæle her uansett og du sier at han ikke tok igjenn med sammsvart vold?? hva i alle dager er det for noe?? aldrig hørt om noen som slåss hvor en får en på tryne ikke har lov å slå 2 ganger igjenn!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsern Skrevet 19. juli 2011 #204 Del Skrevet 19. juli 2011 Det er det ikke. Om den ene ligger på bakken og er banka gul og blå eller har fått hjernerystelse så er det jo den som står oppreist og ikke har en skramme som får straff. SELVFØLGELIG er det sånn. Politiet er ikke så kørka da at de spør hvem av dere begynte, så lar de han som har rundjult han ene som får gå og så arresterer de han som skulle vært innlagt på sykehus istedet. Sånn er det ikke. Nei, ikke hvis den andre begynte, og han som står oppreist uten en skramme har gjort det han anså som nødvendig for å forsvare seg. Loven er fleksibel her. Et eksempel kan jo være en relativt edru person som blir angrepet av en som er betydelig mer beruset, og betydelig mindre i stand til å sloss, (slett ikke uvanlig). Selv om han slår uten å forvolde skade så har den som blir angrepet loven på sin side om han slår tilbake og kanskje skader han som angrep (innenfor rimelige rammer altså, dette gjelder ikke om han så bestemmer seg for å hoppe på hodet hans når han ligger nede, f.eks). Nå beveger vi oss inn på særtilfeller her, men Men som sagt; loven er ganske fleksibel og omstendigheter som legges til skjønn kan være skjerpende eller formildende, men hovedregelen er altså at den som initierer til vold er ansvarlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 19. juli 2011 #205 Del Skrevet 19. juli 2011 Er det ikke "selvforsvar" denne mannen også praktiserte etter gjentatte slag i ansiktet da? At kvinnen datt kan skyldes ustø på beinna etter alkohol også, kan det ikke? kan jo være mannen bare vil ha henne bort å dytta henne for å slippe flere slag? Der av kulen i hode.. Skallingen her forstår jeg ikke noe av, hun blei slengt i bakken eller skallet ned? det er jo flere historier om det nå. Det jeg vil fram til er at om annen skal ha slengt henne i bakken først så stemmer ikke resten av historien hennes, men saken er at hun slo han før han reagerte på denne måten, ergo så kunne hun selv ha av verget denne seansen med å gjøre det som alle sier mannen burde gjøre, nemlig å trekke seg bort fra hele opplegget. Jeg provoserende? mye muligt, jeg har meninger og står for dem. Som et svar på din forvirring hva historien angår; JA, jeg har skrevet at han både har slengt meg - og skallet meg ned - i bakken. Det er fordi vi holdt på i EN TIME. Jeg tok opp temaet med ham, og ja, det var teit av meg, men det virker som mange her reagerer mer på at jeg sliter med fremtiden hans enn det at han blir voldelig, og er det mindre lov å bli sjalu og få lyst til å diskutere ubetydelige ting i fylla, enn å slå fordi man er full? Han skallet til meg da jeg tok det opp, hvorpå jeg klapser til ham, og så har vi det gående. ERGO; han både skallet og slang meg rundt, og da jeg lå der og hadde vondt tok han hardt tak i arma mi og kjefta meg opp fordi noen kunne se at han hadde skadet meg. Da ble jeg livredd for å få ENDA flere dunk i asfalten, og jeg forsvarte meg ved å klapse ham. Altså; om du vil ha det inn med teskje: Jeg tar opp diskusjonen Han skaller til meg Jeg klapser til ham Og slik holdt vi på. Det ENESTE jeg gjorde var å klapse, mens han gjorde forskjellige ting, og jeg endte på fortauskanten flere ganger. Skjønner du nå? Jeg mener ikke i ett sekund at han slengte meg, og i et annet at han skallet til meg. Begge deler skjedde. Da jeg skrev i starten at det hele er litt diffust, er det fordi jeg ikke husker hvor mange ganger han gjorde alt, og hvor mange klaps han fikk av meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 19. juli 2011 #206 Del Skrevet 19. juli 2011 Som et svar på din forvirring hva historien angår; JA, jeg har skrevet at han både har slengt meg - og skallet meg ned - i bakken. Det er fordi vi holdt på i EN TIME. Jeg tok opp temaet med ham, og ja, det var teit av meg, men det virker som mange her reagerer mer på at jeg sliter med fremtiden hans enn det at han blir voldelig, og er det mindre lov å bli sjalu og få lyst til å diskutere ubetydelige ting i fylla, enn å slå fordi man er full?...Da ble jeg livredd for å få ENDA flere dunk i asfalten, og jeg forsvarte meg ved å klapse ham. Hvorfor stod du bare der og ble så "rundjult" i en hel time om du var så redd og hadde så vondt at du lå på bakken med kul i hodet og brakk deg, før du reiste deg opp og smekka til han igjen? Jeg synes dere begge to har oppført dere teit på hver sin måte, og begge har skyld i denne episoden. Du tok opp ett hett tema og er sjalu i fylla (som du har gjort flere ganger tidligere), han ble fysisk først og utførte mest vold, du sank til hans nivå ved å slå tilbake (flere ganger) - dere burde begge tatt et dypt åndedrag/gått vekk fra hverandre/roet dere ned istedet for å fortsette krangelen og hisse opp hverandre med nye slag og dytting. Hva vil du egentlig at vi skal si/svare? Han har 90% skyld, men du har bare 10% skyld? Han har 70% og du har 30%? Dere er begge like skyldige! Som jeg nevnte i første avsnitt; om du virkelig var redd for livet ditt; hvorfor i all verden stilte du deg opp i trynet på han og smekket han over øya? Tviler på at det er en normal reaksjon hos mennesker som tror de skal dø. Jeg tror nok ikke du var så redd, men at du trenger litt sympati i ettertid. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loveangel Skrevet 19. juli 2011 #207 Del Skrevet 19. juli 2011 herregud hjelp. høres ut som en veldig ustabil kjæreste. ingenting av dette er din feil. uansett hva du sa, eller gjorde mot han unnskylder IKKE måten han dyttet og skallet deg ned på. jeg er helt sjokkert over at enkelte her synes at dere er på samme nivå fordi du slappa han. Du fortjener bedre enn han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #208 Del Skrevet 19. juli 2011 Ja dere manne hatere må holde sammen.. for gud forby at en mann slår en kvinne! Er KUN kvinner som får slåen mann.. Mannen er altid beistet og er alltid synderen, alle menn på jord er heslige om de søår igjenn en kvinne, helt klart.. Herre gud hvor glad jeg er for at de alle fleste ikke er så naiv, stigmatiserende og urealistiske.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #209 Del Skrevet 19. juli 2011 Unnskyld meg, men jeg synes faktisk mest synd på mannen i dette tilfellet, og mener at han hadde veldig god grunn til å bli forbanna. Alt dette kunne jo faktisk vært unngått dersom du hadde latt være å grave i fortiden hans.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest amora Skrevet 19. juli 2011 #210 Del Skrevet 19. juli 2011 Ja dere manne hatere må holde sammen.. for gud forby at en mann slår en kvinne! Er KUN kvinner som får slåen mann.. Mannen er altid beistet og er alltid synderen, alle menn på jord er heslige om de søår igjenn en kvinne, helt klart.. Herre gud hvor glad jeg er for at de alle fleste ikke er så naiv, stigmatiserende og urealistiske.. og herregud så glad jeg er for at alle ikke er så uintelligent som deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #211 Del Skrevet 19. juli 2011 og herregud så glad jeg er for at alle ikke er så uintelligent som deg. Nå må du ikke bruke ord du ikke vet hva betyr... Jeg er kansje ikke Einstein, men en ting vet jeg, og det er at jeg er både reflektert og oppegående på mange områder og ikke minst, så er jeg noe dere som ønsker likestilling bør like.. Jeg er FOR likestilling, derav holder jeg med mannen å mener han her hadde en god grunn til å slå igjenn. At mannen er født sterkere er ikke hannes feil og det er heller ikke mannens feil at denne kvinnen sutret over mannens fortid. Damen kunne spart seg en så til de grader teit diskusjon i fylla, og på tppen av dette sier hun de sloss i EN TIME!!! HALLO I LUKEN sier jeg da.. I løpet av denne timen kunne da dette "redd for å dø" kvinne mennesket ha kommet seg laaaaaangt bort, eller tar jeg feil nå? lt i alt.. Kvinnen har like mye skyld i dette, at hun og noen andre mener motsatt er opp til dem, men min sympati går til mannen som her blir baksnakket i alle rettninger uten å få fortalt SIN side.. Tenk når han får se denne tråden eller OM han får se den.. I mine øyne kvalifiserer det nesten til ny juling for at hun bevist har startet en "hat" tråd mot han bak ryggen hannes istede for å bruke tiden på terapi! Er du ikke enig med meg kan du finne noen andre å sitere, for jeg står bom fast på mine meninger, ja jeg er kverulerende og ufordragelig nå, men er nå hvertfall realistisk og logisk. Ha en god kveld! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenPenelope Skrevet 19. juli 2011 #212 Del Skrevet 19. juli 2011 Noe skurrer her... Det var helg, de skulle ganske tidlig hjem, og dette skjer på vei til bussen. Kan virkelig en mann og ei dame sloss i EN TIME på et sted såpass sentralt at det går busser på kvelden, og det til og med er anlagt fortau der? Ingen som passerer og gjør at han eller TS avbryter slosskampen? Hun sier i startinnlegget at hun er usikker på NÅR de forskjellige tingene skjedde (dermed burde det være usikkert hvem som slo først). Senere blir det endret til at det er jo ikke NÅR hun er usikker på, men heller hvor mange ganger hun ble slått, og slo tilbake. Hmm. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaxUflax Skrevet 19. juli 2011 #213 Del Skrevet 19. juli 2011 Enig der ja ^^^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 19. juli 2011 #214 Del Skrevet 19. juli 2011 Noe skurrer her... Det var helg, de skulle ganske tidlig hjem, og dette skjer på vei til bussen. Kan virkelig en mann og ei dame sloss i EN TIME på et sted såpass sentralt at det går busser på kvelden, og det til og med er anlagt fortau der? Ingen som passerer og gjør at han eller TS avbryter slosskampen? Hun sier i startinnlegget at hun er usikker på NÅR de forskjellige tingene skjedde (dermed burde det være usikkert hvem som slo først). Senere blir det endret til at det er jo ikke NÅR hun er usikker på, men heller hvor mange ganger hun ble slått, og slo tilbake. Hmm. Jeg bor i en av Norges største byer, og i utkanten er det MANGE steder hvor bussen har endeholdeplass, og ingen passasjerer sent. Den drar dit likevel for å snu. Ja, jeg er usikker på når alt ble sagt og gjort, men jeg husker fint starten på hele situasjonen; altså hvem som begynte og hva han gjorde først, og også hvordan jeg reagerte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenPenelope Skrevet 19. juli 2011 #215 Del Skrevet 19. juli 2011 Og jeg bor langt i fra i en av de største byene i Norge, og selv her skal det være veldig sent om ingen passerer i løpet av en time på kveld/natt i helgene. Og da snakker vi så sent at ingen ville omtale det som "dra hjem ganske tidlig". Forøvrig pleier det å være bebodd i nærheten av bussruter, og en slosskamp som varer en time pleier å medføre såpass mye skrik og hyl at det er rart ingen ble oppmerksomme på det (ingen sloss lydløst, det er helt sikkert!), og sjekket det ut. Og da er det hvert fall rart at ingen har blandet seg inn, eller ringt politiet, om de ser en mann tilsynelatende banke ei ung dame. Det er slikt som vekker oppsikt. Og husker du starten så klinkende klart, er det rart at du ikke var tydeligere på det i startinnlegget ditt, hvor du kun snakker om verbal krangel, og så snart du skal fortelle om det fysiske, sier du at du er usikker: "Han klikker på et eller annet tidspunkt, når vi diskuterer. Jeg begynner å gråte, begge er påvirket av alkohol og følelsene tar overhånd. Det hele er litt diffust med tanke på når de forskjellige tingene skjedde, men plutselig slåss vi.". Jeg får bare litt følelsen av at dette ikke var riktig så ille som det kunne virke ved første øyekast, og at historien endrer seg litt underveis. Det betyr ikke at vold er greit - for det er det ikke. Hva har du tenkt til å gjøre videre, forresten? I forhold til kjæresten din? En ting er hva som har skjedd - noe annet er hva som skal skje. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 19. juli 2011 #216 Del Skrevet 19. juli 2011 Folk blir voldtatt midt på dansegulvet på byen også, så det der har jeg ikke noe svar på, dessverre. Ei dame kom ut og henta noe i bilen sin, muligens for å sjekke hva som foregikk. Men ikke alle bryr seg noe nevneverdig om slikt, og mange tenkte nok at det bare var fyllekrangling og ingenting mer. Angående ditt spørsmål om hva jeg skal gjøre videre; jeg har bestilt time hos fastlegen min for å få kommet meg i terapi og blitt kvitt tankene om at jeg ikke er verdt noe. Kjæresten min har gjort det samme. Men jeg tror nok uansett at jeg aldri vil komme til å stole på noen som helst, eller stole på at folk ikke vil meg vondt. Jeg gir det uansett en sjans, så får vi se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pandagutt Skrevet 20. juli 2011 #217 Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) Jeg har sjelden blitt så sliten av å lese en tråd. Her er det noen som har en helt fantastisk (nei) måte å argumentere på. Når jeg ser setningen "Kan ikke du slutte å skrive her nå?" eller hva det var, langt bak i tråden, bare fordi meningene ikke helt samsvarer med det en selv mener er det nesten så jeg er på gråten. Kunne nevnt navn, men orker rett og slett ikke involvere meg akkurat der. Dette er et diskusjonsforum, da ER sannsynligheten stor for at noen er uenig med deg... Orker heller ikke begi meg ut på en "hvor svakt må man slå før det er greit å ta igjen"-diskusjon. TS: Ha tålmodighet, jeg kommer til poenget selv om dette ble langt. Kort oppsummert (ikke i kronologisk rekkefølge): Han burde ikke ha slått, skallet eller dyttet. Du burde ikke ha "bitchslapet ham med jevne mellomrom". At du har problemer med fortiden hans er det lite han kan gjøre med. Det er sannsynligvis begynt å bli ganske slitsomt å høre på. Du sier ikke hvor mange gange det er blitt diskutert, og dette blir litt spekulering, men jeg kan godt tenke meg at tanken "hva mer vil hun egentlig at jeg skal si?" har dukket opp i hodet hans. (Den har i alle fall dukket opp hos meg når folk har mast om et og samme tema ofte nok, selvfølgelig uten at jeg har blitt fysisk av den grunn). Eksempelet du nevnte høres veldig fjortisdrama ut. Mine tips: Dump fyren. Dytte folk unna er en ting, skaller man til folk har man tråkket over en grense. Full eller ikke, er den grensen sprengt er det lett å tråkke over den igjen. Drit i å send ham til terapi, bare kom deg vekk. Uansett om man er 18 eller 81, gutt eller jente, er det ingen grunn til å bli hos folk som er voldelige. Ikke bitchslap folk. Jobb litt med å la slå deg til ro med at fortid er fortid. Jeg tok en boks smurfepastiller på en eller annen bensinstasjon på vei hjem fra leirskole i femte klasse. Ingenting kan forandre på det nå. Som noen andre sa, kunne han se frem i tid og sett at dere skulle bli sammen med deg da han hadde sex med dine venninner? Greit at jeg ser på det som et fjortisproblem, men hvis du plages med det er det ingen som kan nekte deg det. Likevel er det ditt problem, og ikke hans. Uansett hvor mye han blir konfrontert med det er det like lite han får gjort. Maser noen nok på deg om å bære ned søppelet får du slutt på det ved å bære ned søppelet. Den muligheten har ikke han. Venninnene dine har han hatt sex med uansett om du skal diskutere det for første eller femtiførste gangen. Det skal ikke mye til før man skjønner at det er ganske frustrerende å måtte forholde seg til for den som må høre på. Selvfølgelig ikke så frustrerende at man skal bruke vold, men man kan føle seg ganske maktesløs og fortvilt. Hvis det sliter såpass sterkt på deg er det (uavhengig av denne situasjonen) kanskje greit for dere begge å finne noen andre. Lykke til! Både med å bli kvitt ham og med å lære seg å la fortid være fortid. Endret 20. juli 2011 av pandagutt 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emo Fisk Skrevet 20. juli 2011 #218 Del Skrevet 20. juli 2011 Hør på Pandagutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 20. juli 2011 #219 Del Skrevet 20. juli 2011 Jeg har sjelden blitt så sliten av å lese en tråd. Her er det noen som har en helt fantastisk (nei) måte å argumentere på. Når jeg ser setningen "Kan ikke du slutte å skrive her nå?" eller hva det var, langt bak i tråden, bare fordi meningene ikke helt samsvarer med det en selv mener er det nesten så jeg er på gråten. Kunne nevnt navn, men orker rett og slett ikke involvere meg akkurat der. Dette er et diskusjonsforum, da ER sannsynligheten stor for at noen er uenig med deg... Orker heller ikke begi meg ut på en "hvor svakt må man slå før det er greit å ta igjen"-diskusjon. TS: Ha tålmodighet, jeg kommer til poenget selv om dette ble langt. Kort oppsummert (ikke i kronologisk rekkefølge): Han burde ikke ha slått, skallet eller dyttet. Du burde ikke ha "bitchslapet ham med jevne mellomrom". At du har problemer med fortiden hans er det lite han kan gjøre med. Det er sannsynligvis begynt å bli ganske slitsomt å høre på. Du sier ikke hvor mange gange det er blitt diskutert, og dette blir litt spekulering, men jeg kan godt tenke meg at tanken "hva mer vil hun egentlig at jeg skal si?" har dukket opp i hodet hans. (Den har i alle fall dukket opp hos meg når folk har mast om et og samme tema ofte nok, selvfølgelig uten at jeg har blitt fysisk av den grunn). Eksempelet du nevnte høres veldig fjortisdrama ut. Mine tips: Dump fyren. Dytte folk unna er en ting, skaller man til folk har man tråkket over en grense. Full eller ikke, er den grensen sprengt er det lett å tråkke over den igjen. Drit i å send ham til terapi, bare kom deg vekk. Uansett om man er 18 eller 81, gutt eller jente, er det ingen grunn til å bli hos folk som er voldelige. Ikke bitchslap folk. Jobb litt med å la slå deg til ro med at fortid er fortid. Jeg tok en boks smurfepastiller på en eller annen bensinstasjon på vei hjem fra leirskole i femte klasse. Ingenting kan forandre på det nå. Som noen andre sa, kunne han se frem i tid og sett at dere skulle bli sammen med deg da han hadde sex med dine venninner? Greit at jeg ser på det som et fjortisproblem, men hvis du plages med det er det ingen som kan nekte deg det. Likevel er det ditt problem, og ikke hans. Uansett hvor mye han blir konfrontert med det er det like lite han får gjort. Maser noen nok på deg om å bære ned søppelet får du slutt på det ved å bære ned søppelet. Den muligheten har ikke han. Venninnene dine har han hatt sex med uansett om du skal diskutere det for første eller femtiførste gangen. Det skal ikke mye til før man skjønner at det er ganske frustrerende å måtte forholde seg til for den som må høre på. Selvfølgelig ikke så frustrerende at man skal bruke vold, men man kan føle seg ganske maktesløs og fortvilt. Hvis det sliter såpass sterkt på deg er det (uavhengig av denne situasjonen) kanskje greit for dere begge å finne noen andre. Lykke til! Både med å bli kvitt ham og med å lære seg å la fortid være fortid. Tusen, tusen takk. Du har herved kommet med det eneste svaret som gir mening her, uten å sette det hele på spissen verken i den ene eller andre retningen. Jeg er veldig klar over at jeg har et problem, og trenger ingen bekreftelse på det, da jeg har hatt dette problemet i mange år. Jeg trenger terapi. Og det samme gjør kjæresten min. Det eneste jeg ville oppnå ved å skrive på et forum for å få folk sine tanker og meninger, var å få vite (på en måte som ikke får meg til å føle meg som verdens verste person) om det var greit av kjæresten min å reagere på denne måten etter at jeg tok opp dette forbanna tullet. Det er totalt idiotisk av meg å gå rundt å tenke på hans fortid, sannsynligvis min aller verste side. Nå skal jeg jobbe med å skaffe meg selv en dose selvtillit, og ordentlig terapi til kjæresten min, om ikke en ny leilighet til meg selv... Ordene dine om fortid skapte en liten ro i meg kjenner jeg, og jeg skal spare på dem til når tankene mine sporer av. Tusen takk igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #220 Del Skrevet 20. juli 2011 Nå skal jeg jobbe med å skaffe meg selv en dose selvtillit, og ordentlig terapi til kjæresten min, Det er jo du som trenger terapi, ikke han.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå