Gjest BettyBoop28 Skrevet 18. juli 2011 #21 Del Skrevet 18. juli 2011 For å være HELT ærlig.. INGEN mann skal dette hit henn at de slår en dame sånn uten videre.. MEN når en dame provoserer en mann til randen til tross for tidligere episoder hvor mannen har gitt utrykk for uenighete, å at på till blir mannen bitch slappet, ja da må jeg faktisk si at mann eller ikke, er lov å ta igjenn med måte. Hva forventer man å oppnå når man klasker till en mann rett over snuten egentlig? Hvorfor skal det være OK for en dame og slå en mann og ikke omvendt? Fordi mannen er sterkere?? for vist det er argumentet så må jeg jo si det enkelt, tenk heller 10sek ekstra FØR en slår, det kan få konsekvenser. Men tilbake til sake. Her syntes jeg det er på sin plass med en skikkelig oppvask dere mellom, legg alt på bordet, fortellhverandre opplevlser fra tidligere forhold eller hva dere føler og mener, på denne måten har dere ingen hemligheter og vet hva en tenker om personene og tingene som ligger bak krangelen.. Alle par har sine svin på skogen, selv om mannen her klikket, noe jeg finner helt forstålig om han blir klasket over nesa sammen med sure og grintete komentarer. Snakk sammen, blir dere ikke enige er det vel på tide og avslutte forholdet kansje. Jeg er enig i at han har lov å ta igjen, men da skal han ta igjen med samme mynt. Hun slappa han, da kunne han ha slappa henne tilbake. Ikke sånn: Hun slapper han og han responderer med å gi rundjuling. Da samsvarer ikke hans reaksjon med hennes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redbull Skrevet 18. juli 2011 #22 Del Skrevet 18. juli 2011 Du må nesten se det i den sammenheng at han etter all sannsynlighet er større og sterkere enn henne (ren biologi), og dermed er det han gjorde mye verre. Han har i tillegg tatt hardere i. En mann skal ikke få lov til å roe ned sin samboer ved å skalle henne ned og slenge henne i bakken. Men han har selvsagt all rett til å bli sint, og å holde henne fast. Men dama har lov å slå mannen? Den må du forklare... Kan jeg virkelig delje løs på samboeren min uten at han kan ta igjen? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redbull Skrevet 18. juli 2011 #23 Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) Jeg er enig i at han har lov å ta igjen, men da skal han ta igjen med samme mynt. Hun slappa han, da kunne han ha slappa henne tilbake. Ikke sånn: Hun slapper han og han responderer med å gi rundjuling. Da samsvarer ikke hans reaksjon med hennes. Det blir jo som barna i barnehagen det da... "du tok en blyant av meg, da kan jeg ta en av deg, men ikke to" hun kan ikke slå for så å forvente at mannen skal gjøre det samme tilbake, akkurat like svakt... Endret 18. juli 2011 av Redbull 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2011 #24 Del Skrevet 18. juli 2011 Skal sies at det ikke var jeg som begynte det fysiske, han reagerte på denne måten fordi jeg kritiserte hans fortid... Jeg antar at det er begges feil likevel, og jeg skal vurdere sterkt å få terapi selv. Tusen takk for svarene deres! Alt hjelper. TS Det at du ikke begynte det fysiske gjør saken bare enda verre! Vær så snill, ikke ta på deg ansvaret!! Det er nå du må evne å se dine egne svakheter ifht menn og ditt eget mønster. Ja, det var provoserende at du klasket han, men HAN HAR IKKE LOV TIL Å BRUKE VOLD. Om du ikke ser på dette som gale nok til å gjøre det slutt (noe jeg mener du bør gjøre), så bør du iallfall kreve at også han går i terapi. Ta kontakt med fastlegen først, han/hun kan hjelpe deg videre. Du må kreve at han tar kontakt med sin lege og blir henvist til psykolog eller at han evt tar kontakt med privatpsykolog snarest. Dere kan jo også vurdere familieterapi. Du trenger terapi, og han trenger terapi. Ikke gi deg selv skylden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cosmopolitan13 Skrevet 18. juli 2011 #25 Del Skrevet 18. juli 2011 jeg mener at det var feil å begynne å slå han, men han burde ha klart å styre seg og ikke synke ned til samme nivå. Men jeg ville ikke gjort det slutt basert på dette, så lenge du framprovoserte handlingen. Framover bør du bare vite at holder du hendene vekke gjør nok han også det. Er han den første til å slå en annen gang, ville jeg kastet han på dør med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2011 #26 Del Skrevet 18. juli 2011 Det blir jo som barna i barnehagen det da... "du tok en blyant av meg, da kan jeg ta en av deg, men ikke to" hun kan ikke slå for så å forvente at mannen skal gjøre det samme tilbake, akkurat like svakt... Så du mener han har rett til å denge henne? For noen holdninger du har dame! Vennligst gå utav tråden slik at ts ikke tror enda mer at hun fortjente å få bank. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 18. juli 2011 #27 Del Skrevet 18. juli 2011 De var fulle. Kanskje han prøvde å få henne unna, og på grunn av dårlig fyllemotorikk så havnet hun i asfalten, det er ikke bare bare å få en full hysterisk jente på avstand. Han skallet henne ned? Vanskelig å si hva som har skjedd, han ble sint og gikk i mot henne, hun rygget, så stoppet hun og yppet kanskje mot han igjen som førte til at de skallet? Siden han hadde høyest fart fikk hun mest vondt. Jeg prøver ikke å unnskylde volden fra hans side, men vi har bare TS sin opplevelse å dømme ut fra, og siden hun var full og later til å ha litt lite selvinnsikt (siden det tydeligvis bare er han som har gjort noe galt og trenger terapi/bli kastet ut), så vil jeg ikke dømme kjæresten hennes som psykopat helt enda. At han har en del aggresjon kan jeg være helt enig i, men hvis jeg hadde en kjæreste som konstant dro opp fortiden min, lagde krangler og på toppen av det hele begynte å klaske meg i ansiktet i fylla hadde jeg blitt rimelig provosert selv. Han mener selv at det var slik som jeg formulerte det her. Han brydde seg bare om å fortelle meg hvor mange han har hatt seg med før meg når vi møttes, og jeg har blitt plaget med dette i månedsvis av alle rundt oss, absolutt alle som kjenner ham. Når jeg får bemerkninger om hans fortid flere år senere, og jeg forteller ham at det plager meg, mener jeg at det er HAN som skal kastes ut (om noen først skal det) når HAN reagerer ved å slå meg ned. Jeg klappa til ham etter han begynte å bli fysisk. I løpet av krangelen sto jeg for det meste rett opp og ned, vi løp ikke rundt på området, og vi gikk dermed ikke mot hverandre heller da han skallet meg ned. Jeg er veldig liten i størrelse, og jeg er 18 år gammel, vet ikke hvor stor selvinnsikt jeg er forventet å ha, ei heller erfaring når det kommer til hvordan man SKAL reagere i en slik situasjon. Er det virkelig jeg som er problemet her? Jeg må ha mye større psykiske problemer enn jeg selv tror, om det viser seg at dette er MIN feil, når jeg er overbevist om det motsatte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 18. juli 2011 #28 Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) Det blir jo som barna i barnehagen det da... "du tok en blyant av meg, da kan jeg ta en av deg, men ikke to" hun kan ikke slå for så å forvente at mannen skal gjøre det samme tilbake, akkurat like svakt... jaha så da skal man forvente at han banker livskiten av henne istedet? Om jeg hadde forventa at min kjæreste kom til å reagere sånn så hadde han ikke vært min kjæreste. Endret 18. juli 2011 av BettyBoop28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 18. juli 2011 #29 Del Skrevet 18. juli 2011 Han mener selv at det var slik som jeg formulerte det her. Han brydde seg bare om å fortelle meg hvor mange han har hatt seg med før meg når vi møttes, og jeg har blitt plaget med dette i månedsvis av alle rundt oss, absolutt alle som kjenner ham. Når jeg får bemerkninger om hans fortid flere år senere, og jeg forteller ham at det plager meg, mener jeg at det er HAN som skal kastes ut (om noen først skal det) når HAN reagerer ved å slå meg ned. Jeg klappa til ham etter han begynte å bli fysisk. I løpet av krangelen sto jeg for det meste rett opp og ned, vi løp ikke rundt på området, og vi gikk dermed ikke mot hverandre heller da han skallet meg ned. Jeg er veldig liten i størrelse, og jeg er 18 år gammel, vet ikke hvor stor selvinnsikt jeg er forventet å ha, ei heller erfaring når det kommer til hvordan man SKAL reagere i en slik situasjon. Er det virkelig jeg som er problemet her? Jeg må ha mye større psykiske problemer enn jeg selv tror, om det viser seg at dette er MIN feil, når jeg er overbevist om det motsatte... Jeg mener ikke at det er din feil, jeg mener at begge er like gode. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2011 #30 Del Skrevet 18. juli 2011 Men dama har lov å slå mannen? Den må du forklare... Kan jeg virkelig delje løs på samboeren min uten at han kan ta igjen? Det har hun absolutt ikke lov til, men det er ikke greit at han banker henne opp etterpå. Da må han nesten holde henne fast. Han er større og sterkere enn henne og har derfor et ansvar for å ikke skade henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redbull Skrevet 18. juli 2011 #31 Del Skrevet 18. juli 2011 Så du mener han har rett til å denge henne? For noen holdninger du har dame! Vennligst gå utav tråden slik at ts ikke tror enda mer at hun fortjente å få bank. NEI! absolutt ikke! Han har like lite rett til å denge henne, som hun har ådenge han!! INGEN fortjener bank! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenPenelope Skrevet 18. juli 2011 #32 Del Skrevet 18. juli 2011 1. Man diskuterer ikke problemer når de involverte har drukket. Det tas opp i rolige, edrulige former. 2. Jeg vet ikke hva det er i fortiden hans som plager deg, men bare det at det ligger i fortiden, er jo et hint. Fortid er fortid, og bør som hovedregel få ligge i fred. Enten må dere snakke ut om hva det enn er, og bli ferdig med det (= du må la det fare), ellers er ikke forholdet holdbart uansett. Alle har noe i sin fortid de ikke er spesielt stolt av, eller gjerne skulle hatt ugjort. Men hvor rettferdig er det at en person skal få pes for noe som skjedde før han i det hele tatt hadde et forhold til deg? Enten kommer du deg over det, eller så bør dere gå fra hverandre. Men som sagt, jeg aner jo ikke hva det er snakk om. Men er det som ligger der, egentlig en stor dealbreaker for deg, bør du vel ta konsekvensen av det uansett. 3. Vold er ikke greit uansett. Det er ikke greit at en dame slår bare fordi hun som regel er svakere og har mindre mulighet for å skade. Det kan gå galt uansett, og det er en unødvendig provokasjon. Den som er med på leken osv... Her må du faktisk innse din egen rolle i dette, og ikke bare ikle deg offerrollen. Provoserer man ved å slå noen andre, er det åpenbart at man kan få igjen. Når det er sagt så høres det ut som om han tok vel hardt i, og burde be om unnskyldning for det. Jeg synes også at menn generelt sett bør være bevisste på at de som regel er sterkere og kan mye lettere forvolde skade enn den gjennomsnittlige kvinne. Uten at det betyr at vold er greit uansett fra hvem, altså. Og sånn til slutt burde dere vel ta en generell prat om hvordan dere løser konflikter. Å slå, skalle, kaste i bakken og andre fysiske løsninger ordner hvert fall ikke problemene. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redbull Skrevet 18. juli 2011 #33 Del Skrevet 18. juli 2011 jaha så da skal man forvente at han banker livskiten av henne istedet? Om jeg hadde forventa at min kjæreste kom til å reagere sånn så hadde han ikke vært min kjæreste. Ser ikke helt den der med at "nå slår jeg mannen min, for han har ikke lov å slå hardere tilbake" filosofien din.... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 18. juli 2011 #34 Del Skrevet 18. juli 2011 Ser ikke helt den der med at "nå slår jeg mannen min, for han har ikke lov å slå hardere tilbake" filosofien din.... Nå tror jeg ikke akkurat noen av de tenkte på noe før de slo, men hans reaksjon på et svakt slap var veldig overdrevet. Han reagerte med å eksplodere å skalle henne hardt ned. Du kan ikke ærlig si at en sånn reaksjon kommer fra en stabil person uansett hvor provosert han blir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redbull Skrevet 18. juli 2011 #35 Del Skrevet 18. juli 2011 Det har hun absolutt ikke lov til, men det er ikke greit at han banker henne opp etterpå. Da må han nesten holde henne fast. Han er større og sterkere enn henne og har derfor et ansvar for å ikke skade henne. Men hvis dama hadde vært sterkere da? Da hadde ikke hun hatt samme ansvaret! Det er det jeg vil frem til! Der er like lite ok at dama slår, som at mannen slår! Ingen damer er unnskyldt, fordi de er damer!! Har du først slått får du ta konsekvensene!! Hadde ikke TS slått, hadde jeg støtta henne. Hun slo, og er like medskyldig i episoden! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redbull Skrevet 18. juli 2011 #36 Del Skrevet 18. juli 2011 Du kan ikke ærlig si at en sånn reaksjon kommer fra en stabil person uansett hvor provosert han blir. hvem i huleste er stabil når de er fulle da?! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2011 #37 Del Skrevet 18. juli 2011 Han mener selv at det var slik som jeg formulerte det her. Han brydde seg bare om å fortelle meg hvor mange han har hatt seg med før meg når vi møttes, og jeg har blitt plaget med dette i månedsvis av alle rundt oss, absolutt alle som kjenner ham. Når jeg får bemerkninger om hans fortid flere år senere, og jeg forteller ham at det plager meg, mener jeg at det er HAN som skal kastes ut (om noen først skal det) når HAN reagerer ved å slå meg ned. Jeg klappa til ham etter han begynte å bli fysisk. I løpet av krangelen sto jeg for det meste rett opp og ned, vi løp ikke rundt på området, og vi gikk dermed ikke mot hverandre heller da han skallet meg ned. Jeg er veldig liten i størrelse, og jeg er 18 år gammel, vet ikke hvor stor selvinnsikt jeg er forventet å ha, ei heller erfaring når det kommer til hvordan man SKAL reagere i en slik situasjon. Er det virkelig jeg som er problemet her? Jeg må ha mye større psykiske problemer enn jeg selv tror, om det viser seg at dette er MIN feil, når jeg er overbevist om det motsatte... NEI, DET ER IKKE DIN FEIL. Du virker litt umoden ja, men det er ikke poenget her. Spesielt når det viser seg at det var faktisk han som begynte være fysisk. Hør nå: Du er bare 18 år, dvs at du har mulighet til å endre et mønster hos deg som ikke er helt bra. Du kan gå i terapi og finne utav hvorfor du holdt ut i det tildigere forholdet, og hvorfor du fant en ny mann som også reagerte med fysisk vold. Jo lengre du blir i forholdet og jo eldre du blir, jo vanskeligere blir dette mønsteret å bryte. Og du vil bli mer og mer sliten og ikke orke å ta opp kampen med deg selv, eller han. Bestill time hos lege i morgen, da har du tatt første steg. Ta ansvar for deg selv nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 18. juli 2011 #38 Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) hvem i huleste er stabil når de er fulle da?! Jeg har aldri vært voldelig i fylla... De som blir det bør strengt tatt ikke drikke. Endret 18. juli 2011 av BettyBoop28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 18. juli 2011 #39 Del Skrevet 18. juli 2011 Veldig enig med Raindrops! Ja, det var provoserende at du klasket han, men HAN HAR IKKE LOV TIL Å BRUKE VOLD. HUN HAR IKKE LOV TIL Å BRUKE VOLD hun heller. jeg mener at det var feil å begynne å slå han, men han burde ha klart å styre seg og ikke synke ned til samme nivå. Det var jo han som gikk på henne først - etter din logikk er det dermed hun som burde klart å styre seg og ikke synke ned til samme nivå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2011 #40 Del Skrevet 18. juli 2011 Men hvis dama hadde vært sterkere da? Da hadde ikke hun hatt samme ansvaret! Det er det jeg vil frem til! Der er like lite ok at dama slår, som at mannen slår! Ingen damer er unnskyldt, fordi de er damer!! Har du først slått får du ta konsekvensene!! Hadde ikke TS slått, hadde jeg støtta henne. Hun slo, og er like medskyldig i episoden! For en kvalm dame du er. Nå har jeg mistet all respekt for deg. Du må da vel klare å se forskjell på handlingene som ble utført? Og jo, hadde hun vært større og sterkere enn han, så hadde ansvaret vært hos henne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå