Gå til innhold

Kan studentsamskipnaden ta dobbel leie?


Aubree

Anbefalte innlegg

Jeg har oppsigelsestid til den 10. august. Nå er jeg allerede ferdig å flytte siden jeg flyttet inn hos kjæresten min. Sende mail til studentsamskipnaden og spurte om jeg kunne slippe å betale til den 10. om jeg leverte nøkklene ganske fort siden jeg er ferdig på hybelen snart. Står jo sikkert 100vis av søkere som trenger hybel så ser ikke for meg det er noe problem å få inn en ny. Fikk til svar tilbake at hvis jeg leverer nøkkelen før tiden har de full rett til å leie ut til en ny, og ta betalt fra oss begge på samme hybele i følge lov om studentsamskipnad. Syns det høres litt merkelig ut? :o Det er hvertfall ikke lov i det private leiemarkede å ta inn dobbel leie mener jeg. Uansett så leverer jeg ikke inn nå nøkkel før den 10. august da, gidder ikke å gjøre dem noen tjeneste :P Nærmeste jeg fant var dette . Ser nå ut som sio i hvertfall ikke tar dobbel leie om de får inn en ny. Kunne heller ikke finne noe i lov om studentsamskipnad om at de har lov å ta inn dobbel leie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppsigelsestid er oppsigelsestid og du må forholde deg til dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsigelsestid er oppsigelsestid og du må forholde deg til dette.

Jaja var ikke det jeg spurte om :P Kan ikke se at jeg skrev at jeg ikke skal betale frem til den 10. august, jeg spurte om de har lov å ta dobbel leie. Har de lov så har de lov, men da får de ikke nøkkelen fra meg før den 10. august heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oppsigelsestid til den 10. august. Nå er jeg allerede ferdig å flytte siden jeg flyttet inn hos kjæresten min. Sende mail til studentsamskipnaden og spurte om jeg kunne slippe å betale til den 10. om jeg leverte nøkklene ganske fort siden jeg er ferdig på hybelen snart. Står jo sikkert 100vis av søkere som trenger hybel så ser ikke for meg det er noe problem å få inn en ny. Fikk til svar tilbake at hvis jeg leverer nøkkelen før tiden har de full rett til å leie ut til en ny, og ta betalt fra oss begge på samme hybele i følge lov om studentsamskipnad. Syns det høres litt merkelig ut? :o Det er hvertfall ikke lov i det private leiemarkede å ta inn dobbel leie mener jeg. Uansett så leverer jeg ikke inn nå nøkkel før den 10. august da, gidder ikke å gjøre dem noen tjeneste :P Nærmeste jeg fant var dette . Ser nå ut som sio i hvertfall ikke tar dobbel leie om de får inn en ny. Kunne heller ikke finne noe i lov om studentsamskipnad om at de har lov å ta inn dobbel leie.

Er vel ikke akkurat optimalt å overta en bolig i sommerferien. For øvrig er det veldig kronglete om du sier opp midt i måneden - da blir det vel kluss med hvor mye du skal betale i leie, det blir merarbeid for studentsamskipnaden, så skjønner synet deres i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke akkurat optimalt å overta en bolig i sommerferien. For øvrig er det veldig kronglete om du sier opp midt i måneden - da blir det vel kluss med hvor mye du skal betale i leie, det blir merarbeid for studentsamskipnaden, så skjønner synet deres i denne saken.

Hehe nei kan være det. Men her i Trondheim står studenter på ventelister i flere måneder etter studiestart, så det mangler ikke på folk som vil ha plass å bo med engang :P Men går greit for meg, tenkte bare å høre med dem, syns bare det er så rart at de har lov å ta inn 2 leier på en hybel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studentsamskipnadene har lov til "ganske mye" i forhold til andre huseiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du har mulighet kan du jo fremleie den ut oppsigelsestiden din :) Mange gjør det her hos sib.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studentsamskipnadene har lov til "ganske mye" i forhold til andre huseiere.

Hehe ja de tar seg jaggu friheter!

Om du har mulighet kan du jo fremleie den ut oppsigelsestiden din :) Mange gjør det her hos sib.

Ja jeg har mulighet til det, men syns det blir litt stress å være husvært i 3 uker :P jeg må stå ansvarlig for husleien og at ingenting blir ødelagt. Da betaler jeg heller bare. Tenkte bare jeg skulle spørre SIT om jeg kunne gjøre det på denne måten. Forventet egentlig bare enten et ja eller nei, ikke at de kan ta dobbel husleie. Frekt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette syns jeg var en tullete problemstilling. Selv om det står bøtter og spann av studenter i kø for å få hybel, er det neppe like mange som skal ha hybelen i perioden 20. juli til 10. august.

Om de tok dobbel leie i månedsvis kunne jeg skjønt at du reagerte, men her dreier det seg om max 3 uker midt i ferien for studentene de er satt til å støtte.

Studentsamskipnaden har massevis av hybler og om alle som flyttet ut skulle hatt særberegninger av husleien i siste måned etter når de faktisk flyttet ut, ville det krevd ekstra årsverk...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...