Gå til innhold

Hater hengepuppene mine!


Gjest Høne Pøne

Anbefalte innlegg

Gjest Høne Pøne

dette ER en virkelig ting, det handler om mitt egen selvbilde og selvtillit. utseende er selvfølgelig ikke alt, men det har en viss verdi i livet til de fleste mennesker. hvorfor pynter du deg før du drar på byen? jo fordi du vil se bra ut. alle er fokusert på sitt utseende i varierende grad, og noen er velsignet med et bedre utgangspunkt fra naturen av enn andre.

og jo jeg tenker frem i tid, jeg trives best med å planlegge litt og se fremover og langsiktig. hvis denne operasjonen er det som skal til for å hjelpe meg med å ha det bedre med meg selv og føle meg bra igjen, så får det koste hva det koste vil.

et løft betyr ikke store silikonpupper, men det vil selvfølgelig føre til at jeg går ned et par bh-str, men jeg vil mye heller ha faste små pupper enn lange lefser som ikke blir fine uansett hvilken bh man stapper de inn i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Revenka: syns å huske du la ut bilde av deg selv etter å ha tatt ut silikon, og jeg vil ikke si det var mye til "hengepupper". Tror nok mange har større problem enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stellina

Jeg synes det er leit at folk med andre erfaringer enn deg selv skal forsøke å bagatellisere dine egne følelser knyttet til din egen kropp! Det du beskriver, er slik DU føler det, og du har all rett i verden til å føle det akkurat slik!

Jeg har vært i din situasjon, med tomme ballonger etter to barnefødsler. Mine hang ikke, ettersom det ikke var noe igjen som kunne henge...det var flatt, paddeflatt. Jeg møtte mange holdninger som gikk mot operasjon, vær naturlig etc. Og det er helt ok at folk har dette synet på sin egen kropp. Jeg også skulle gjerne følt meg fin og kvinnelig uten pupper, det hadde vært ideelt. Men jeg gjorde ikke det, og jeg kom frem til at jeg ønsket å gjøre noe med problemet. Et års tid etter operasjon kan jeg med hånden på hjertet si at dette var det defintivt rette å gjøre for meg! Jeg har ikke angret et eneste sekund, tvert i mot!

Hva som er rett for deg å gjøre, vet bare du. Men ut fra hva du skriver, så tror jeg det kan være en fin start å konsultere en god plastikkirurg. Da får du luftet dine tanker, samt at du får en faglig vurdering på hva som kan gjøres dersom du skulle bestemme deg for å gjøre noe med puppene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er leit at folk med andre erfaringer enn deg selv skal forsøke å bagatellisere dine egne følelser knyttet til din egen kropp! Det du beskriver, er slik DU føler det, og du har all rett i verden til å føle det akkurat slik!

Jeg har vært i din situasjon, med tomme ballonger etter to barnefødsler. Mine hang ikke, ettersom det ikke var noe igjen som kunne henge...det var flatt, paddeflatt. Jeg møtte mange holdninger som gikk mot operasjon, vær naturlig etc. Og det er helt ok at folk har dette synet på sin egen kropp. Jeg også skulle gjerne følt meg fin og kvinnelig uten pupper, det hadde vært ideelt. Men jeg gjorde ikke det, og jeg kom frem til at jeg ønsket å gjøre noe med problemet. Et års tid etter operasjon kan jeg med hånden på hjertet si at dette var det defintivt rette å gjøre for meg! Jeg har ikke angret et eneste sekund, tvert i mot!

Hva som er rett for deg å gjøre, vet bare du. Men ut fra hva du skriver, så tror jeg det kan være en fin start å konsultere en god plastikkirurg. Da får du luftet dine tanker, samt at du får en faglig vurdering på hva som kan gjøres dersom du skulle bestemme deg for å gjøre noe med puppene dine.

En plastikkkirurg er ingen psykolog, men ute etter å tjene penger uansett hvordan du snur og vender på det.

Å oppfordre andre til å gjøre kirurgiske inngrep på kroppen sin uten at de i utgangspunktet er syke, er forkastelig mener jeg.

Selv om du ikke klarte å godta deg selv vil ikke si at andre er like svake som deg.

Man bør heller oppmuntre til styrke og naturlighet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høne Pøne

og en kirurg er IKKE kun ute etter å sluke pengene fra deg nei. det fins massevis av tilfeller hvor han/hun har frarådet og til og med nektet å utføre en operasjon kun av den grunn at kirurgen f.eks ikke ser at pasienten behøver det, det er for riskabelt, hun er for ung, etc. jeg syns det blir litt snevert av deg å komme med en slik påstand når du selv ikke har peiling på hvordan en slik kirurg arbeider. de fleste plastiske kirurger er oppegående flinke mennesker med god kompetanse som faktisk er til for å hjelpe kvinner (og menn) med kompleksene sine.

jeg forstår det på deg at du syns det er unødvendig og man heller ska gå "natura". hva med overvektige som slanker seg flere titalls kg og som får dekt en operasjon fordi de sliter med overflødig sjenerende hud på kroppen. de er heller ikke syke, men syns du ikke det heller er ok? hva med slanke-operasjon?

det jeg mener er at her er det snakk om livskvaliteten til et menneske, og noen greier seg med den selvtilliten de har, og greier å leve med det, mens enkelte trenger faktisk hjelp. jeg ser virkelig ingenting feil med å gjøre noe med noe som er et stort problem for en person, så lenge man ikke overdriver og blir helt plastikk, men det er en helt annen sak.

Av med skylappene.

Endret av Høne Pøne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MorAase

og en kirurg er IKKE kun ute etter å sluke pengene fra deg nei. det fins massevis av tilfeller hvor han/hun har frarådet og til og med nektet å utføre en operasjon kun av den grunn at kirurgen f.eks ikke ser at pasienten behøver det, det er for riskabelt, hun er for ung, etc. jeg syns det blir litt snevert av deg å komme med en slik påstand når du selv ikke har peiling på hvordan en slik kirurg arbeider. de fleste plastiske kirurger er oppegående flinke mennesker med god kompetanse som faktisk er til for å hjelpe kvinner (og menn) med kompleksene sine.

Det gjør det da ikke. Spesielt ikek om en setter opp antall tilfelelr der kirurgen har gått for pengene og totalt oversett alle grunnen til at pasienten burde vært henvist til psykolog. Husk, denne kategorien kirurger velger sin karriere for penger, ikke for menneskelige hensyn. Plastikkirurger med menneskelige hensyn finner du ikke på glamourklinikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hva er det som har skjedd med samfunnet og synet på naturen? :tristbla:

Til TS:

Slapp av!

Du har født et barn og ammet, og det er fantastisk, og selvsagt vil det synes på kroppen din. Det er noe du kan være stolt over!

Puppene dine vil forandre seg!

Ja, vær tålmodig og du vil se huden trekke seg sammen. Det at du er så ung er en kjempefordel med tanke på elastikken i huden din. Bare venn deg til at puppene dine bærer preg av at du er mor og du vil ettehvert se at de utvikler seg videre i livet ditt. Det er en fin ting!

Vær så snill å ikke hør på de overfladiske som anbefaler silikon.

Vær stolt av deg selv! Ikke gjør noe du kan angre senere!

:goodbye:

Unnskyld at jeg sier det, Revenka, men nå synes jeg du er dobbeltmoralsk. Du har fortalt at du selv fikk lagt inn silikon da du var på samme alder som TS (Høne-pøne). Anså du deg selv som overfladisk den gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Med andre ord du søker å ordne opp i ett imaginært problem. Din mann liker ennå dine bryst. Mest sannsynlig enda bedre enn før, fordi han vet hvorfor de har endret seg.

Det er et høyst reelt problem for TS. Det hjelper ikke på hennes selvfølelse om mannen er fornøyd. Det er viktig å føle seg vel med seg selv. Er det så vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høne Pøne

de flinke gode kirurgene tenker ikke kun penger, det er menneskers liv det er snakk om.

man må orke å bruke litt tid på å lete frem en seriøs lege som man stoler på.

selvfølgelig, finner du en som har tatt brevkurs i plastisk kirurgi i uggha buggha-land vil du mest sannsynlig ende med å bli skuffet. men her i norge vil jeg si at er du flink nok til å lete frem de som er gode og som kan sakene sine, så vil du mest sannsynlig gå hjem med en god følelse og et lettet hjerte.

Endret av Høne Pøne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Det er et høyst reelt problem for TS. Det hjelper ikke på hennes selvfølelse om mannen er fornøyd. Det er viktig å føle seg vel med seg selv. Er det så vanskelig å forstå?

Det er skremmende at den som skal være hennes nærmeste her i livet, den som skal være hennes støtte og bauta kan mene hva han vil. Uanett så er det hennes rett å overse dette og tviholde på å være missfornøyd? Minn meg på å aldri igjen høre på en person som påstår at jeg betyr noe for vedkommende, det kunne jo ha hjulpet på min selvfølelse og livskavlietet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

de flinke gode kirurgene tenker ikke kun penger, det er menneskers liv det er snakk om.

man må orke å bruke litt tid på å lete frem en seriøs lege som man stoler på.

selvfølgelig, finner du en som har tatt brevkurs i plastisk kirurgi i uggha buggha-land vil du mest sannsynlig ende med å bli skuffet. men her i norge vil jeg si at er du flink nok til å lete frem de som er gode og som kan sakene sine, så vil du mest sannsynlig gå hjem med en god følelse og et lettet hjerte.

Når Triana og Aylar får slengt plast i puppene så viser det bare at kirurgne ikke eier skamvett. To av de flotteste damene i landet! Her ville en kirurg med integritet nektet å ta i dem med skalpell. Men allikevel fikk de plast... Det sier mye om både denne delen av plastkirugien og samfunnet forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stellina

En plastikkkirurg er ingen psykolog, men ute etter å tjene penger uansett hvordan du snur og vender på det.

Å oppfordre andre til å gjøre kirurgiske inngrep på kroppen sin uten at de i utgangspunktet er syke, er forkastelig mener jeg.

Selv om du ikke klarte å godta deg selv vil ikke si at andre er like svake som deg.

Man bør heller oppmuntre til styrke og naturlighet!

Det er akkurat dette jeg mener med å bagatellisere følelser. Du kaller meg svak fordi jeg har gjort et valg som var riktig for meg, men som du selv ikke kan stå inne for (nå lenger). Samtidig oppfordrer du mer eller mindre TS å gå til psykolog.

Blir helt matt av å diskutere med sånne typer som deg, som bare alltid vet best og alltid har rett. Tror dere selv. Det er så lite konstruktivt, at man kunne heller brukt tiden på lese Donaldblader og allikevel kommet ut mer kunnskapsrike i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stellina

Når Triana og Aylar får slengt plast i puppene så viser det bare at kirurgne ikke eier skamvett. To av de flotteste damene i landet! Her ville en kirurg med integritet nektet å ta i dem med skalpell. Men allikevel fikk de plast... Det sier mye om både denne delen av plastkirugien og samfunnet forøvrig.

Omg, hvordan mener du legene skal handle da? "Nei vet du hva, du er for pen, ikke snakk om at du får jobben gjort hos meg!"-aktig? Hvor går grensen mellom det å være for pen og stygg nok til å kunne få operere seg? Er du kanskje for at plastisk kirurgi kun skal være et tilbud for de med et medisinsk årsaksforhold da? (med unntak av de som er pene, vel og merke)

Janteloven kaller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stellina

de flinke gode kirurgene tenker ikke kun penger, det er menneskers liv det er snakk om.

man må orke å bruke litt tid på å lete frem en seriøs lege som man stoler på.

selvfølgelig, finner du en som har tatt brevkurs i plastisk kirurgi i uggha buggha-land vil du mest sannsynlig ende med å bli skuffet. men her i norge vil jeg si at er du flink nok til å lete frem de som er gode og som kan sakene sine, så vil du mest sannsynlig gå hjem med en god følelse og et lettet hjerte.

Ikkesant. Det blir bare for flåsete å si at denne industrien kun dreier seg om penger. Javisst dreier den seg om penger, men den dreier seg også om mye annet. En plastikkirurg jeg kjenner sier at noe av det mest givende ved jobben hans er å se at han kan være med på å gjøre en positiv forskjell i en kvinnes liv. Han sier det er det som gjør at han holder ut i et yrke som her i landet fortsatt er uglesett av veldig mange.

Jeg var forøvrig til konsultasjon på tre ulike klinikker, og samtlige leger var veldig tydelige på at jeg ikke hadde en medisinsk tilstand som tilsa at jeg behøvde operasjon. De ønsket ikke operere meg med mindre jeg selv var 100% sikker på at det var dette jeg ville, og ba meg tenke nøye over alle aspekter ved en operasjon. Selvfølgelig tjener de penger på å utvise god og riktig service som dette, men f....heller, må vi ikke alle tjene penger til livets opphold på en eller annen måte? Er dette værre enn noe annet fordi det de driver med er "suspekt" (i manges øyne), eller fordi de tjener mer enn mange andre yrker? (misunnelse, jantelov?

I f.eks Storbritannia fungerer ting helt annerledes, og det finnes dessverre mange suspekte leger og klinikker som kun er ute etter pengene til folk. Men det er faktisk et veldig bra kvalitetssikringssystem blandt de fleste klinikkene her i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke muskler i bryster, men likevel er det noe du selv kan gjøre. Tro det eller ei. Du er avhengig av kanskje å gå opp noen få kilo, men må til gjengjeld trene en del styrketrening. Dersom du går opp feks 5 kg så kan du kompensere dette til en vis grad ved å trene muskler. Tren musklene rundt midjen, men også brystmusklene (major pectoralis). Kraftigere brystmuskler vil bidra til å løfte opp bak brystene og gi et inntrykk av større og fastere bryster. Og ha en del muskelatur rundt midjen og ellers vil bidra til at du ikke virker noe overvektig selv om du øker vekten litt. Om du velger å trene ikek bare tenk at du gjør det får puppene, du vil etter hvert få en finere fasong og å øke muskelmassen er bare sundt. Husk to viktige regler for å stimulere musklene så må du ligge på ca 10 repetisjoner slik at du løfter så mye at du ikke greier , mer. Etter treningen så må du spise litt, gjerne proteiner. Jeg har selv sett jeneter som har fått en veldig fin og flott kropp etterpå. Under treningen må du ha et lite kalori overskudd får å få muskelvekst. Det kan gi stort utslag på brystene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Høne Pøne

Ikkesant. Det blir bare for flåsete å si at denne industrien kun dreier seg om penger. Javisst dreier den seg om penger, men den dreier seg også om mye annet. En plastikkirurg jeg kjenner sier at noe av det mest givende ved jobben hans er å se at han kan være med på å gjøre en positiv forskjell i en kvinnes liv. Han sier det er det som gjør at han holder ut i et yrke som her i landet fortsatt er uglesett av veldig mange.

er enig med deg. må innrømme jeg blir litt oppgitt av sånne mennesker som kun ser en side av saken, 'ingen andre har rett bortsett fra meg dermed basta'.

Jeg forstår de som er imot, men jeg forstår også de som er for plastisk kirurgi. og jeg er faktisk en av dem, så lenge man ikke gjør det for å gjøre overdrevne forandringer på kroppen, men av den grunn at man vil fikse på noe som man har problemer med. Og hvorfor skal man ikke gjøre det hvis man har muligheten?

jeg mener, alle mennesker, spesielt kvinner, er jo opptatte av sitt eget utseende. jeg tenker og det at hvis man skal se ned på de som opererer bort en problem på sin egen kropp, så må man jo da også gjøre det samme med de som sminker seg? det er jo det samme, skal man gå natura burde man gå hele veien. sminkeløs, mårratryne, håret til værs og gamle klær utgått på dato for lenge siden. alle vil vi føle oss fine, uavhengig av hva andre mener og sier. noen har små bekymringer som man kan sminke bort, som en fregne for mye eller "feil" hudtone, mens andre må ty til litt større og mer omfattende løsninger.

en brystoperasjon er et personlig valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Omg, hvordan mener du legene skal handle da? "Nei vet du hva, du er for pen, ikke snakk om at du får jobben gjort hos meg!"-aktig? Hvor går grensen mellom det å være for pen og stygg nok til å kunne få operere seg? Er du kanskje for at plastisk kirurgi kun skal være et tilbud for de med et medisinsk årsaksforhold da? (med unntak av de som er pene, vel og merke)

Janteloven kaller..

Legene skal handle etisk innstilt og ikke finansielt. Industrien i dag handler om profitt ikke om økt livskvalitet. Det er ikek jantelov, det er evnen til å søke etter dypere verdier enn det rent overfladiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

en brystoperasjon er et personlig valg.

Framtvunget av en idé om at å eldes er farlig og at alle skal se like ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...