Gå til innhold

Går kvinner raskere enn menn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Selv er jeg 1.85 lang og har lange ben. Jeg går som regel i moderat tempo, men hender jeg går litt hurtig. Stadig opplever jeg da å møte på ei lita tuppe som bare peiser av gårde forbi meg, selv med de korteste benene. Syns mange kvinner ser ut til å gå som duracellkaniner faktisk. Bare jeg som har lagt merke til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kathpus

Jeg går ekstremt fort. Særlig jeg og bestevenninnen min. Når eg går med andre personer, så lurer de alltid på hvorfor jeg går så fort. Jeg er en jente på 165 cm, som raser forbi alle uansett hvor jeg skal. Umulig å gå i et normalt tempo.

Jeg tror kvinner stresser mer enn dere menn. Føler at dere alltid har en tanke om at alt ordner seg, altså en ro i kroppen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Føler det samme men jeg er kvinne selv, ei veldig avslappet og rolig til sinns ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn82

Det er godt mulig at jentene i sentrum går fortere enn menn. Eneste jeg har lagt merke til er at om man er i utmarka så blir jentene alltid hengende etter. Mens i byen så synes jeg også de går som sånn duracellkaniner, vertfall mange av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Damer stresser med å komme seg videre. Fra butikk til butikk, eller rett og slett hjem for å lage middag. Mens vi menn rusler rolig avgårde, vel vitende om at alt ordner seg likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok det har mye med "stress" å gjøre. I den forstand at vi vil komme oss fra A til B på kortest mulig tid. jeg føler alltid at jeg går i et bedagelig tempo, men kan høre hoing bak meg av samboeren som ikke helt skjønner hva jeg stresser/springer sånn for :fnise:

Hvorfor det er slik, aner jeg ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, avgjordt, nesten alltid. Hører jeg noen bak meg som kommer med raske skritt er det garantert en kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, avgjordt, nesten alltid. Hører jeg noen bak meg som kommer med raske skritt er det garantert en kvinne.

Kan ha noe med at menn ikke høres så godt når de går, dersom de ikke har på høye hælerer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det har mye med "stress" å gjøre. I den forstand at vi vil komme oss fra A til B på kortest mulig tid. jeg føler alltid at jeg går i et bedagelig tempo, men kan høre hoing bak meg av samboeren som ikke helt skjønner hva jeg stresser/springer sånn for :fnise:

Hvorfor det er slik, aner jeg ikke ;)

Jeg stresser aldri, men fort går jeg. Det er ikke det at jeg skal rekke noe eller komme fortest mulig fram. Jeg syns det er mye mer behagelig å gå fort, men så har jeg lange bein også. Blir egentlig litt sint av å måtte gå sakte, da verker det i hele kroppen. Folk som går sakte i bredden, slik at det er umulig å komme forbi, er noe av det verste jeg vet. Men jeg syns ikke menn går spesielt sakte. Ikke norske menn i alle fall... Damer med barnevogn er de verste. Og de med burka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vandt til å rase opp og ned korridorer på jobb, og legger nok ikke av meg farten på fritiden heller.

Hver gang jeg skal på butikk blir jeg stående og vente ved inngangen på samboern som kommer ruslende etter i et bedagelig tempo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Raindrops

Jeg går fort uansett hvor jeg skal, men føler meg ikke stresset egentlig. Det er vel det at jeg ikke ser noen grunn til å rusle bedagelig avgårde hvis jeg vet hvor jeg skal, da kan jeg likegodt komme meg dit i raskt tempo. Men jeg har også ganske lange ben, og som Gjøa sier så synes jeg det er mye mer behagelig å gå fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kvinne her.

Før jeg ble kronisk syk gikk jeg veldig fort, HATET folk som gikk sakte da jeg stadig vekk måtte slakke farten for å ikke gå dem ned.

Tror ikke det var noen grunn til det, jeg så liksom bare ikke noen vits i å gå på sånn rusletur.

Etter jeg ble kronisk syk orker jeg naturligvis ikke holde oppe tempoet lenger, og nå er det stort sett meg som må be alle om å roe seg ned og vente :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elfrida

Jeg er en "saktegåer" og blir gått forbi av menn oftere enn av kvinner. Menn har lange ben og kan strene raskt avgårde uten at det ser ut som om de har dårlig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg går ganske fort...

Merker også at tempoet gjerne øker litt når jeg bruker sko med litt høye hæler(5cm+). Tror det er et ubevisst forsøk på å kompensere for korte skritt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_Michelet

Jeg har korte ben,men går veldig fort rett og slett fordi jeg liker å være effektiv. Kan ikke fordra "somlegåing" :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Tror vi kvinner er raskere enn menn i det meste :fnise:

Ja det er vel derfor menn løper fortere en kvinner innenfor alle idretsgrener som inneholder løping og andre farts øvelser som man ikke kan bruke maskinger siden kvinner er raskere enn menn i det meste.

Endret av Corto Maltese
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg går også fort, liker å komme fort fram, gratis trim, får opp pulsen. Dessuten har jeg nesten alltid dårlig tid... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...