Gå til innhold

Oppskrift på hveteboller?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hjelp, jeg har abstinenser, må ha det, bare ha det - og innrømmer med det samme at jeg de siste åra har brukt slike ferdige melblandinger som fås kjøpt, har til og med klart å kaste vekk deler av oppskriftsamlingen helt i fra ungdomskolen, så jeg er i beit...

Skal ikke bake en stor porsjon, ca 20-40 stk. med rosiner. Tenkte bare blande sammen, sette til heving og se hva det blir, men tar ikke sjansen på at de blir for søte eller steinharde.

Noen som har oppskrifta i hodet? Framgangsmåten kan jeg, trolig, men si om jeg må smuldre smøret eller smelte det...

Forresten, det var ikke en oppskrift på bolledeig på Magasinet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk. :D

Jeg rakk å finne en heimkunnskapsoppskrift da jeg søkte på nettet, og hadde laget deigen før jeg oppdaget denne. Jeg laget boller etter skolekjøkkenoppskriften, men synes de ble så ... vel. (sikkert min feil.)

Skal lagre denne, siden den er utprøvd og godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi snakker om hveteboller - hvor er det blitt av hvetebollehverdagene dine Vega??? Savner dine betraktninger! Og smugrøykingen.. :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har forsøkt å lage hvetedeig med anisfrø i?

Samme deig som hveteboller, men du blander en pakke med anisfrø sammen med melet.

La kringler, og stek på samme måte. Serveres varme med smør, eventuellt syltetøy eller gul / brun ost.

Smaker fortreffelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...