Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2011 #1 Del Skrevet 17. juli 2011 I dette øyeblikk sitter han å ser på den der fotballsøppla og etter kampen skal han vist se en oppsummering av hele fotballrunden. Hver helg, går hele helgen bort til fotball. Heldigvis er det mindre fotball nå i ferien, men snart begynner den engelske ligaen også har jeg hørt. Da blir det fotball fra fredags-kveld til mandagskvelden og ikke minst randome kamper midt i uken. Jeg fatter ikke at han orker! Jeg blir gal! Jeg er lei av å sitte på pc'n hele helgen uten oppmerksomhet fra han, men han er vist fornøyd. Så langt i ferien har han kun sittet i hagen og slikket sol eller sett på fotball og han virker lite interessert i å engasjere seg for feriemål. Flere som har det slik? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 17. juli 2011 #2 Del Skrevet 17. juli 2011 Kommunikasjon? Har du snakket med han om saken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2011 #3 Del Skrevet 17. juli 2011 Kommunikasjon? Har du snakket med han om saken? Det går ikke ann å snakke med han så lenge han ser fotball Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullepia Skrevet 17. juli 2011 #4 Del Skrevet 17. juli 2011 (endret) Kanskje han er sliten etter å ha jobbet og har lyst å bruke ferien på noe han liker. Sitter du ikke i sola du, kanskje? Er dere helt tause der i hagen? Dere makter vel å snakke sammen selv om sola skinner? Du kan vel diskutere feriemål mens dere soler dere? Du virker jo heller ikke særlig sosial hvis du sitter med pc-en i fanget. Kanskje han har samme inntrykk av deg som du av ham. Hva med å sette deg ned med ham og engasjere deg i fotballkampen bare for å se om du liker det (eller om han liker det)? Om ikke annet vil det fange oppmerksomheten hans. Så kan du ta det derfra. Det skal ikke mer til enn en utstrakt hånd. Edit: glemte et IKKE i siste setning ... Ellers er jeg enig med Havbris. Endret 17. juli 2011 av Tullepia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #5 Del Skrevet 17. juli 2011 Jeg vet dette er drøyt av meg å si, men dette hadde jeg faktisk ikke gidda. Ikke hadde jeg krevd at han skulle forandre seg heller; altså jeg hadde gått fra han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 17. juli 2011 #6 Del Skrevet 17. juli 2011 Det går ikke ann å snakke med han så lenge han ser fotball Kartlegg tidspunkter for pauser og forfør ham så grundig at han går glipp av en omgang (fotball. Eller spør ham om du skal dra på ferie alene men etterlate et bilde som han kan se på hvis han skulle glemme hvem du er? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mona Skrevet 17. juli 2011 #7 Del Skrevet 17. juli 2011 Ja det er nok mange som kjenner seg igjen. Mange menn vil ha fullstendig fri når de ikke er på jobb og venter å bli vartet opp med mat, klesvask etc. som om de bare er gjester på et hotell. mannen mi er også fotball- og sportsidiot og det er alltid mye å få med seg på TV. Han har alltid førsterett til fjernkontrollen når han er hjemme. Det er en uskrevet regel hos oss. Men han tar heldigvis gressklippen når det må gjøres men er ikke nødvendigvis med på de daglige sysler i huset. Selv ønsker jeg et mer aktivt liv med tur i skog og mark f.eks men har ikke lyst til å dra ut for meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #8 Del Skrevet 17. juli 2011 Jeg hadde blitt sint, om det hadde vært min sambo som ikke ville diskutere aktiviteter for ferien.. Fotball ellers i året bryr jeg meg ikke om.. Om du føler det ødelegger ferien, snakk med han!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
illuminate Skrevet 17. juli 2011 #9 Del Skrevet 17. juli 2011 Ikke gi han valget mellom fotballen eller deg, det er dumt. Jeg, som de aller fleste andre gutter, er fotballfan og "sportsidiot". Når laget mitt spiller, så er det viktig. Sånn er det bare. Resten av runden.., ikke alltid like interessant. Ta initiativ til å gjøre noe etter at kampen er ferdig. Ang. ferie så burde det vel bare være å snakke med han om dette, evt. komme med forslag til reisemål osv? Dama er viktigere enn fotballen. Selvfølgelig. Men prøv å se en kamp eller to med han når laget hans spiller. Etter at kampen er ferdig så kan du dra han med på noe annet som du har lyst til. Er du viktig for han, så velger han vekk mye av det andre for deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tears.of.the.Sun Skrevet 17. juli 2011 #10 Del Skrevet 17. juli 2011 Så glad for at jeg har en samboer som gir like mye faen i fotball som jeg. Dessverre for deg ts, høres det ut som at fotballen gir problemer for forholdet deres. Jeg bruker alltid å si at en kvinne ikke kan nekte en mann noe, i hvert fall ikke å la mannen holde på med det han elsker, men når det blir så utrolig store mengder med tid som renner bort på det forstår jeg at du blir irritert. Det er klart det tærer på forholdet når du ikke får oppmerksomhet og dere slutter å gjøre ting sammen. Det er ikke stort mye du kan gjøre med det heller. Du kan bare vise på en ordentlig måte at du er opprørt over saken og at du skulle ønske dere kunne dra på ferie sammen, men hvor mye det hjelper hvis han driter i ønskene dine, vet ikke jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flanør Skrevet 17. juli 2011 #11 Del Skrevet 17. juli 2011 Er det ikke slike menn kvinner flest vil ha da? Det er vel bedre enn at de leser bøker, går på museum eller i opera? For slike er jo femikladder, right? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flanør Skrevet 17. juli 2011 #12 Del Skrevet 17. juli 2011 Men jeg ville ikke ha akseptert det. Og du er nødt til å si ifra, for tv-dekningen av sport er omfattende for å si det diplomatisk. Du risikerer at han sitter foran boksen 24/7. Skal du ha kjæreste må du også ha tid til å ha kjæreste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alltidusikker Skrevet 17. juli 2011 #13 Del Skrevet 17. juli 2011 Har akkurat blitt kjæreste med en sånn en som du har, sport på tv 24-7..fotball, amerikansk fotball og selvsagt tour de france. Jeg for min del bryr meg mitt i ræva om fotball, men ser gjerne med et halvt øye på en kamp og to i skuddåret. Må si at dette er det jeg syns er svært negativt med fyren og som gjør at jeg vurderer hele forholdet, om jeg vil leve med en slik mann. Her en dag hadde han faktisk tv på under middagen sammen med meg og alle barna, og er selvsagt ikke til å få kontakt med når det står på. Det er nesten som om livet planlegges rundt kamper på tv...TURN OFF! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 17. juli 2011 #14 Del Skrevet 17. juli 2011 Her en dag hadde han faktisk tv på under middagen sammen med meg og alle barna, og er selvsagt ikke til å få kontakt med når det står på. Det er nesten som om livet planlegges rundt kamper på tv...TURN OFF! Da handler det ikke bare om stor interesse for fotball. Han må mangle noen sosiale antenner pluss "takt og tone". Det er vel mer alvorlig enn å være opphengt i fotball? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå