Gå til innhold

Hvor ofte trener dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor ofte dere trener? Det sies jo at musklene trenger hvile og sånt, men jeg får så utrolig dårlig samvittighet de dagene jeg ikke trener. Trener 4-6 ganger i uken selv, har trent hver dag denne uken, men igår og idag har jeg vært skikkelig slurvete med kostholdet. Kino og popcorn og smågodt igår, og 2 Sandwich-is idag, for å nevne noe..

Hvor ofte trener dere, og får dere dårlig samvittighet de dagene dere ikke gjør det? Hvordan er det med kostholdet, hvor ofte unner du deg noe godt, og hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til vanlig trener jeg 2-3 dager i uken. Nå trener jeg hver dag pga opptrening av skade. Men da trener jeg bare de aktuelle øvelsene fra fysioterapaut hver dag. Resten av kroppen trener jeg ca 1 gang i uken nå i sommer..

Må ha litt fri og. Og kostholdet blir så som så i ferie. Men det er jo bare sommerferie en gang i året, så det går nok bra.

Er ikke så fan av dårlig samvittighet for ting man ikke får gjort, så jeg prøver så godt jeg kan å ikke tenke på den måten når det gjelder det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener 4 ganger i uka, synes det er et passe nivå, da går jeg ikke lei, og jeg har heller ikke dårlig samvittighet de andre dagene. Når det er sagt, så tar jeg gjerne en god sykkeltur på en av "frdagene" mine nå og da. Kun lørdagssnop her i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trener 9 økter i uka, spiser gjevnt sunt, men MASSE! Unner meg noe godt når jeg har lyst på:)

Nå skal det sies at jeg har en drøm om å bli verdensmester i den idretten jeg driver med da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor ofte dere trener? Det sies jo at musklene trenger hvile og sånt, men jeg får så utrolig dårlig samvittighet de dagene jeg ikke trener. Trener 4-6 ganger i uken selv, har trent hver dag denne uken, men igår og idag har jeg vært skikkelig slurvete med kostholdet. Kino og popcorn og smågodt igår, og 2 Sandwich-is idag, for å nevne noe..

Hvor ofte trener dere, og får dere dårlig samvittighet de dagene dere ikke gjør det? Hvordan er det med kostholdet, hvor ofte unner du deg noe godt, og hva?

Jeg trener inntil seks ganger i uka, men får ikke dårlig samvittighet av å skulke en dag av og til. Får heller ikke dårlig samvittighet av å nyte en sommeris eller popcorn på kino.

Man skal holde seg sunn og sterk, men man skal ikke bli en slave under trenings- eller kostholdshysteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt ligger jeg på 3-4 økter i uka, men merker det er lettere å sluntre unna nå i sommer, er så mye annet som er gøy å være med på når sola skinner :) Kostholdet sluntres dessverre like mye med i ferien, er vanskelig å opprettholde de gode rutinene som er når den vanlige hverdagen er der. Men prøver å lage ny kostholdsplan for ferien nå, så håper det gjør det litt enklere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6-7 dager i uka. Søndagene er det langturer med familien, eller styrke og kondis annen hver dag ca :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn82

Hos meg er det sånn:

Man: 3 timer på gymen

Tirs: Sykkeltur/tur i skauen eller liknende

Ons: 3 timer på gymen

Tors: Da slacker jeg.. Hender jeg tusler meg en tur eller tar en liten sykkeltur.

Fre: 3 timer på gymen

lør: Tur med barna og kona

Søn: 3 timer på gymen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er det sånn:

Man: 3 timer på gymen

Tirs: Sykkeltur/tur i skauen eller liknende

Ons: 3 timer på gymen

Tors: Da slacker jeg.. Hender jeg tusler meg en tur eller tar en liten sykkeltur.

Fre: 3 timer på gymen

lør: Tur med barna og kona

Søn: 3 timer på gymen.

Wow! Hvordan klarer du å jonglere husarbeid, jobb, oppfølging av unger og alle de treningstimene fem dager hver uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 dager i uken, 2-3 timer hver gang :) Maten er ca det samme uansett sesong, men blir jo litt mer is på sommer'n, og kakao på vinter'n :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå i sommer: 2-3 ganger pr. uke. (Jeg har ikke ferie.)

Ellers i året: 3-4 ganger pr. uke.

Når jeg gikk ned i vekt: 4-5 ganger pr. uke.

Når jeg faktisk har ferie, og er bortreist: 0-1 ganger pr. uke.

Trener 1-1,5 time hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg trener ikke fast utenom opptrening etter skade (går gjennom et program hver dag), så jeg trener når jeg har lyst, som regel 2-4 ganger i uka.

Nå i ferien er jeg derimot skikkelig rastløs og full av pep så nå "trener" (har ikke akkurat noe styrkerom tilgjengelig på hytta) jeg hver dag. Sykler/løper et par mil om dagen, går på toppturer osv. I tillegg til ekstra lange turer med bikkja. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener som regel 1-2 timer, 4-6 ganger i uka, da jobben min krever at jeg holder meg i form. Sykler/går også gjerne rundt om kring, siden jeg ikke har bil der jeg studerer.

Har fokus på et normalt sunt kosthold med mye frukt og grønt + fiber, og helst så lite kalorier som mulig, men unner meg en is eller smågodt i ny og ned, med helt grei samvittighet. Tenker at det får gå, i og med at jeg faktisk trener og liker å bevege meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...