Gå til innhold

noen som har erfaring med psykolog?


Gjest deppa

Anbefalte innlegg

Gjest deppa

Er dritt lei alt nå, har null håp når det både kommer til å finne en jobb jeg trives i og når det kommer til å den "store kjærligheten"!Hva har man når man ikke har noe håp?Ting ser ikke ut til å gå min vei i dette livet her, dessverre! Problemet mitt er at jeg er ikke så veldig utadvent og flink med mennekser,så føler ofte at jeg ikke passer inn i miljøer. Føler meg også ofte avvist og er derfor ikke særlig komfertabel i sosial settinger. Jeg får aldri frem mine gode sider, for jeg er rett og slett ikke så flink til å skape relasjoner med nye mennesker.

Dette gjør det meget vanskelig for meg å bli kjent med nye mennesker og få en kjæreste. Gjør ting også ofte vanskelig for meg i jobb sammenheng, siden jeg for lett kommer i konflikt med kollegaer osv. Jeg er rett og slett dritt lei meg selv og mitt tanke mønster..tror jeg trenger hjelp! Jeg vill verken leve eller dø, er slik jeg ofte føler det for tiden!

Så lurer derfor på om jeg begynner å bli deprimert?Men på en annen side, så har jeg hatt det slik som dette store deler av livet mitt, siden jeg alltid har følt meg mindre sosial utadvendt og ofte veldig avvist av andre mennesker...følt at jeg ikke passer inn i dette samfundet her! Så hva kan en psykolog bidra med, noen som har noe erfaringer?Jeg har bare lyst å føle meg mere likt og respektert av andre mennesker, men da har jeg skjønt at jeg må forandre meg som person, men det er jo lettere sagt en gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med fastlegen din. H*n kan sende deg videre til psykolog.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykologer snakker bare med deg, så sånnsett er det ikke alle som har noe nytte av det, men det kan jo hende du har en eller anne diagnose, og da kan det være veldig greit å finne ut av det, så du eventuelt finner ut av hvorfor du er sånn du er... Det kan jo gjøre ting lettere for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du selv føler at du ikke får fram dine gode sider, trenger ikke det å bety at andre ikke ser gode sider ved deg. Alle mennesker har noen gode sider ved seg, og jeg er sikker på at du har mange fine sider:)

Hvis man har mange vonde følelser inni seg, er det fort gjort å havne oppi konflikter. Når du får det bedre med deg selv, vil dette automatisk gå seg til, vil jeg tro.

Du trenger ikke å være utadvendt for å være et godt menneske.

For all del, ta deg selv på alvor. Alle gjør krav på å ha en god livskvalitet, dette gjelder deg også. En psykolog vil hjelpe deg til å bearbeide dine negative tanker om deg selv, og hjelpe deg til å få et lysere syn på livet. Psykologer er mennesker de og, så noen vil du ha bedre kjemi med, enn andre. Ta en prat med legen din, fortell akkurat hvordan du har det, og be om å få hjelp til å få en psykolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...