Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Stinius
Skrevet

For ett år siden lånte min samboer bort en barnevogn til sin bror og svigerinne. Den var noen år gammel, men 100% i orden både bruksmessig og utseendemessig. Den var brukt av jenta vår, og vi hadde tenkt å bruke den når vi får flere barn. Problemet nå er at de har ødelagt den, den har vært lagret en periode og de har visst lagt noe tungt på den slik at den er blitt skeiv og ubrukelig. De har sjekket priser på lignede (samme årsmodell) vogner på finn, og funnet ut at de går for 6-700kr (og er dessuten i betydelig dårligere stand). Og de sier de vil gi oss denne summen siden de ødela den.

Min samboer er virkelig lei seg over at de ødela vognen, den har trossalt affeksjonsverdi siden vårt barn har brukt den. Han ønsker ikke å kjøpe en brukt vogn, vi hadde jo trossalt en som var 100% i orden i hans øyne.

En ny, lik vogn koster 3700,-

Hva gjør vi nå? Lar dette gå og får de pengene, eller skal vi si fra hva vi føler? Jeg liker ikke å lage uenigheter i familien..

Jeg forstår veldig godt at du reagerer, hadde selv en kjempe flott vognn til min førstefødte som min samboer og jeg hadde kjøpt helt ny. Da hans søster fikk en datter lånte vi den bort med avtale om å gi den til oss når de ikke skulle bruke den mer. Når vi fikk et barn til spurte vi rett ut om å få vognen igjenn, da jeg tenkte vi kunne spare inn på kostnadene her. uten å gi oss varsel, så var den totalt ødelagt de sa heller ikke noe om det før vi fikk den i retur. Men de påstod også at den ikke hadde vært i perfekt stand i utgangspunktet, noe som ikke stemte overhodet! Men vi har latt hver å gjøre noe mer, han jeg bor sammen mente det ikke var verd det!! Så vi var heldige nok da min snilleste mor gikk å kjøpte en helt ny og enda bedre vogn! selv om vi hadde gledet oss til å bruke samme vogn, er jeg glad for å kunne ha en vogn i god stand!

Vil du virkelig lage krangel i familien? Eller kan du heve hodet, legge det bak deg og konsentrere deg om å få tak i en tilsvarende eller ny vogn?? tenk på barna dine, de vil ha glede av god kontakt med familien!! :) Trist det med vognen, jeg vet det! Men hev deg over det, de var nok ubevisste i sin handling. Ingen som ødlegger vognen med vilje tror jeg... Lykke til med nytt familie medlem! :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men som sagt så lar vi det nok bare gå

Jaja, det blir jo deres problem, om dere vil tape penger og i tillegg måtte kjøpe en helt ny vogn så værsågod.

Skrevet

Skal de som lånte den ha flere barn? Da kan du jo foreslå at dere spleiser på en ny vogn / bra brukt vogn som dere kan ha først, og som de siden kan overta. De kan jo ikke regne med å låne vogn av dere igjen mener jeg, så da vil de jo trenge ny vogn hvis de skal ha flere barn.

• Liker 1
Skrevet

Koster jo bare 700 svenske kroner også, for en så gammel og flott vogn så er det gi bort pris.

Skrevet

Jeg hadde krevd den summen som en tilsvarende vogn i GOD stand hadde kostet!

Enig.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi kommer aldri til å kreve hele summen, den var trossalt brukt av oss i nesten ett år også (6mnd av oss, 5-6mnd som sovevogn i bhg).

Men jeg er ikke enig i prisen de har kommet fram til via finn.no. Ja, vognene er samme årsmodell, men i betydelig dårligere stand enn vår var...

Men som sagt så lar vi det nok bare gå, vi er bare prøvere enda, så trenger ikke vognen før om minst 9mnd.

Hadde jeg vært svogeren din, ville jeg tilbudt minimum halvpris av ny pris. Det er mer enn det dere kunne forventet å få på FINN, men samtidig rimelig, for "tort og svie."

Så ville jeg ikke sagt noe mer om skuffelse og slikt, det er jo ikke noen stor forbrytelse og en barnevogn er en bruks-og slite-gjenstand med begrenset holdbarhet.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært svogeren din, ville jeg tilbudt minimum halvpris av ny pris. Det er mer enn det dere kunne forventet å få på FINN, men samtidig rimelig, for "tort og svie."

Så ville jeg ikke sagt noe mer om skuffelse og slikt, det er jo ikke noen stor forbrytelse og en barnevogn er en bruks-og slite-gjenstand med begrenset holdbarhet.

Man kan vel ikke forvente mer av noen som låner vogn gratis å i tillegg ødelegger den.

De har ikke forventa å ha utgifter på vogn - selv om de har barn. Den utgiften er det tydeligvis andre som skal ta for de.

Klart det er surt for de å måtte erstatte den vogna de har ødelagt...

AnonymBruker
Skrevet

Slitasje MÅ man regne med når man låner bort en bruksting. Når det er sagt så vet jeg ikke om du så at jeg også skreiv at det var dårlig gjort å ødelegge vognen?

Jeg mener fortsatt at hvis vognen var så verdifull for ts og mannen så burde de aldri lånt den bort.

Nå var det jo ikke slitasje som var problemet heller da. Og man regner jo med at egne søsken tar godt vare på ting de låner. Jeg ville lånt bort min barnevogn til søsken/svigersøsken (kan jo og være lånerne har litt dårlig råd?) Jeg har fått låne mye både møblemang og bruksting i mitt liv, men alltid levert det tilbake i god stand! (Jeg setter jo ikke tunge esker med bøker på toppen av det lagrede juleserviset jeg fikk låne et år) ;)

Gjest Thessie!
Skrevet

Det rette av de andre å gjøre er jo å gi full pris. Greit nok at den var brukt fra før, men dere hadde aldri trengt å kjøpe ny dersom de ikke hadde ødelagt den.

Men jeg hadde nok ikke krevd det av de. Jeg ville nok gjort det samme som deg, og tatt i mot det de vil gi. Men vis godt at dere er skuffet og lei dere, kanskje de får så dårlig samvittighet at de betaler hele allikevel :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...