Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

For ett år siden lånte min samboer bort en barnevogn til sin bror og svigerinne. Den var noen år gammel, men 100% i orden både bruksmessig og utseendemessig. Den var brukt av jenta vår, og vi hadde tenkt å bruke den når vi får flere barn. Problemet nå er at de har ødelagt den, den har vært lagret en periode og de har visst lagt noe tungt på den slik at den er blitt skeiv og ubrukelig. De har sjekket priser på lignede (samme årsmodell) vogner på finn, og funnet ut at de går for 6-700kr (og er dessuten i betydelig dårligere stand). Og de sier de vil gi oss denne summen siden de ødela den.

Min samboer er virkelig lei seg over at de ødela vognen, den har trossalt affeksjonsverdi siden vårt barn har brukt den. Han ønsker ikke å kjøpe en brukt vogn, vi hadde jo trossalt en som var 100% i orden i hans øyne.

En ny, lik vogn koster 3700,-

Hva gjør vi nå? Lar dette gå og får de pengene, eller skal vi si fra hva vi føler? Jeg liker ikke å lage uenigheter i familien..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lar det gå og får de pengene. Det var dårlig gjort å ikke passe bedre på vognen, men dere kan ikke forvente at de skal kjøpe en helt ny.

Din samboer kan gjerne si i fra til sin bror at han er utrolig skuffet mtp affeksjonsverdi osv. men dere bør ikke kreve mer penger iallfall..

• Liker 2
Skrevet

Lar det gå og får de pengene. Det var dårlig gjort å ikke passe bedre på vognen, men dere kan ikke forvente at de skal kjøpe en helt ny.

Din samboer kan gjerne si i fra til sin bror at han er utrolig skuffet mtp affeksjonsverdi osv. men dere bør ikke kreve mer penger iallfall..

Vi har ikke tenkt å kreve mer penger, og forventer ikke en ny vogn. Men de vognene de har sett på på finn er jo betydeligere dårligere stand enn vår var! Greit at det er samme årsmodell de har sett på, men vi føler vi får tilbake noe mye dårligere enn det vi lånte bort..

Gjest Nanette
Skrevet

Det var trist, skjønner godt at den vogna hadde affeksjonsverdi. Ansvarsløst av de å lagre noe tungt oppå vogna. Alle skjønner jo at man ikke skal gjøre sånt.

Ta imot pengene og si hva dere føler.

• Liker 1
Gjest SelvesteTerese
Skrevet

Det var forferdelig dårlig gjort! Jeg ville tatt i mot pengene og fortalt dem hva du/dere synes!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns du kan be dem kjøe tilsvarende vogn i god stand fra Finn. Så kan dere evt selge vognen igjen dersom dere ikke vil bruke brukt. Syns det er helt greit å di fra om at dere er skuffet.

• Liker 3
Skrevet

... lære at man låner ikke bort ting man ikek har råd til å tape.

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde krevd en ny vogn! Eller, jeg hadde ikke det, for jeg hadde aldri lånt bort vogna mi før jeg var helt ferdig med den, og da hadde jeg solgt den. Men hadde jeg vært deg, skulle jeg hatt en helt ny like god en :) de burde absolutt passet bedre på den!!

Skrevet

Jeg hadde helt klart krevd enten pengene tilbake eller at de kjøpte en ny barnevogn.

Skrevet

Jeg hadde krevd den summen som en tilsvarende vogn i GOD stand hadde kostet!

AnonymBruker
Skrevet

Barnevogn er en bruksting, å når dere lånte bort vognen deres så måtte dere regne med at det ble slitasje.

Å var den så verdifull for dere så skulle dere aldri lånt den bort.

Er ellers enig i at det var dårlig gjort å ødelegge vognen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnevogn er en bruksting, å når dere lånte bort vognen deres så måtte dere regne med at det ble slitasje.

Å var den så verdifull for dere så skulle dere aldri lånt den bort.

Er ellers enig i at det var dårlig gjort å ødelegge vognen.

Slitasje av normal bruk er en ting, men det skal ikke være nødvendig å regne med at vogna blir totalvrak fordi de legger tunge ting oppå den.

Skrevet

Jeg hadde samme barnevogn til 4 barn og 3 barnebarn. Når den gamle vogna ble ødelagt så kjøpte jeg en helt ny Emmaljunga Viking å den holder enda å den ble kjøpt i noen og 80. Så det at barnevogner ikke holder lenge anser jeg som bullshit.

Skrevet

Slitasje av normal bruk er en ting, men det skal ikke være nødvendig å regne med at vogna blir totalvrak fordi de legger tunge ting oppå den.

Jeg er klar over at vogner blir slitt ved bruk, men denne vognen var i så bra stand at den fint hadde holdt til ett barn til, om svogeren min hadde behandlet den normalt.

Det blir nok bare til at vi tar imot de pengene de tilbyr, og sier at vi er skuffet. Vil ikke gjøre noe stor sak ut av det.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Det er da ikke noe å lure på OM de skal erstatte den..det er da en selvfølge.

Men synes ikke dere kan kreve at de skal betale hele summen som dere kjøpte den for da den var splitter ny. Dere har jo faktisk brukt den, så da betaler de det det ville kostet å kjøpe den brukt. Cirka halv pris, eller rundt 2500 kanskje?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er klar over at vogner blir slitt ved bruk, men denne vognen var i så bra stand at den fint hadde holdt til ett barn til, om svogeren min hadde behandlet den normalt.

Det blir nok bare til at vi tar imot de pengene de tilbyr, og sier at vi er skuffet. Vil ikke gjøre noe stor sak ut av det.

TS

Ja, jeg mener ikke å insinuere at du ikke visste det, det var bare et svar til AB over meg som mente dere måtte regne med slitasje og at dere ikke burde ha lånt den bort :)

Skrevet

Ja, jeg mener ikke å insinuere at du ikke visste det, det var bare et svar til AB over meg som mente dere måtte regne med slitasje og at dere ikke burde ha lånt den bort :)

Ja, jeg siterte feil :sjenert:

TS

Skrevet

Det er da ikke noe å lure på OM de skal erstatte den..det er da en selvfølge.

Men synes ikke dere kan kreve at de skal betale hele summen som dere kjøpte den for da den var splitter ny. Dere har jo faktisk brukt den, så da betaler de det det ville kostet å kjøpe den brukt. Cirka halv pris, eller rundt 2500 kanskje?

Vi kommer aldri til å kreve hele summen, den var trossalt brukt av oss i nesten ett år også (6mnd av oss, 5-6mnd som sovevogn i bhg).

Men jeg er ikke enig i prisen de har kommet fram til via finn.no. Ja, vognene er samme årsmodell, men i betydelig dårligere stand enn vår var...

Men som sagt så lar vi det nok bare gå, vi er bare prøvere enda, så trenger ikke vognen før om minst 9mnd.

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Når dere velger å låne bort vogna, betyr det at dere tar en risiko. Det er ikke garantert at dere får den tilbake i samme stand.

Dersom dere ville bruke den til senere barn, burde dere ikke lånt den bort.

Når det er sagt, er jeg enig i at det var dårlig gjort av broren og svigerinnen å ikke ta bedre vare på den.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slitasje MÅ man regne med når man låner bort en bruksting. Når det er sagt så vet jeg ikke om du så at jeg også skreiv at det var dårlig gjort å ødelegge vognen?

Jeg mener fortsatt at hvis vognen var så verdifull for ts og mannen så burde de aldri lånt den bort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...