Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2003 #1 Del Skrevet 19. november 2003 Dette er en stor diskusjon hjemme hos oss for tiden! Datteren i huset maser om å få sove hos kjæresten en helg,men jeg kan ikke si at jeg ikke liker det. Samtidig så har jeg ikke så mange gode argumenter å komme med :-? Så spørsmålet er ; ville DU latt din datter på 16 overnatte hos kjæresten? Hvorfor? Eller hvorfor ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2003 #2 Del Skrevet 19. november 2003 rettelse: jeg kan ikke si at jeg liker det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 19. november 2003 #3 Del Skrevet 19. november 2003 Selvsagt. Har de sex, så har de det uansett om hun sover over eller ikke. Jeg antar det er grunnen til at du ikke liker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 19. november 2003 #4 Del Skrevet 19. november 2003 Nei det ville jeg ikke. Rett og slett fordi jeg syns jenter på seksten er for unge til å sove sammen med kjæresten. Det blir å trekke forholdet over en voksengrense de ikke er klar for. Jeg ville heller ikke latt kjæresten sove hos oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 19. november 2003 #5 Del Skrevet 19. november 2003 Selvsagt. Har de sex, så har de det uansett om hun sover over eller ikke. Jeg antar det er grunnen til at du ikke liker det. Og så er det kanskje bedre at du vet hvor hun er, enn at hun sover over hos en "venninne". Husker godt hvordan det var da jeg var omkring 16. Måtte være alibi for ganske mange på den tiden ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 19. november 2003 #6 Del Skrevet 19. november 2003 De er gamle nok i følge loven til å ligge sammen, hvorfor skal de ikke få lov til å følge den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 19. november 2003 #7 Del Skrevet 19. november 2003 Er ikke noe jeg ville sagt ja eller nei til. Jeg ville pratet om det. Er hun voksen nok til å sove hos kjæresten er hun også voksen nok til å sitte ned og snakke med meg om hvorfor de to ønsker dette. Og ut i fra den samtalen ville jeg tatt min avgjørelse sammen med min datter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eivissa Skrevet 19. november 2003 #8 Del Skrevet 19. november 2003 Har de sex, så har de det uansett om hun sover over eller ikke. Jeg antar det er grunnen til at du ikke liker det. Henger meg på den. Da jeg var 16 så overnattet min kjæreste hos meg. Han var 6 år eldre. Mamma så ikke problemet i det. Vi hadde sex for det vi. Det var alltid et sted å ha det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 19. november 2003 #9 Del Skrevet 19. november 2003 Dreier seg ikke om å ha sex eller ikke. Er fullt klar over at sex kan nytes til alle døgnets tider. Der handler mer om å ikke slippe for mye for tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 19. november 2003 #10 Del Skrevet 19. november 2003 Mine foreldre visste jeg hadde sex (betalte p-pillene), men jeg fikk ikke hverken overnatte eller ha overnatting før jeg ble 18. Mamma mener man bør være gift/forlovet/samboer/mer voksen. hun sa til meg at ved å si ja, ville det innebære en godkjennelse av sex, hvilket hun ikke stod inne for. Jeg tok ikke skade av det. Mao; NEI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 19. november 2003 #11 Del Skrevet 19. november 2003 jeg overnatta hos min x-kjære da jeg var 16 år. Mamma dro meg til legen først og ordna p-piller da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 19. november 2003 #12 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg syns heller ikke dette handler om sex eller ikke - jeg syns at 16-åringer er for unge til å overnatte hos kjæresten. Det å sove sammen som par er etter min mening en del av voksenlivet og noe de godt kan vente med til de blir myndige, og gjerne lenger (men da bestemmer ikke mor...). Ved å snakke med de unge om slike valg (for dem "restriksjoner") hjelper man dem kanskje til å tenke igjennom valg de må gjøre ved senere anledninger - at det kanskje ikke er så lurt å forhaste seg med ting som betyr mye. K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Såpebobla Skrevet 19. november 2003 #13 Del Skrevet 19. november 2003 Vet ikke rett og slett, gruer meg til den dagen ungene blir så stor..... Ville nok tatt meg en prat med henne først.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 19. november 2003 #14 Del Skrevet 19. november 2003 jeg syns at 16-åringer er for unge til å overnatte hos kjæresten. Det å sove sammen som par er etter min mening en del av voksenlivet og noe de godt kan vente med til de blir myndige, og gjerne lenger (men da bestemmer ikke mor...) God poeng. Helt enig. Alt fint i livet trenger ikke skje før man er 20. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2003 #15 Del Skrevet 19. november 2003 Min sønn og kjæresten hans er nesten 17. Å dømme etter hårfrisyre og påkeldning når vi kommer hjem tidligere enn planlagt, så...... :oops: :oops: . Det er likevel helt uaktuelt at de får overnatte hos hverandre. Tror jeg.....spørsmålet har ikke kommet opp enda. Da ville jeg snakket med foreldrene hennes først også. Jeg vet at han drikker på fest, men jeg kjøper ikke øl til ham for det. Jeg snakker også med ham om prevensjon - forventer at de fikser det hvis de er gamle nok til resten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 19. november 2003 #16 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg vet at han drikker på fest, men jeg kjøper ikke øl til ham for det. Jeg snakker også med ham om prevensjon - forventer at de fikser det hvis de er gamle nok til resten. Ikke sant, det er det det dreier seg om. Man kan ikke forhindre at de drikker eller har sex, men man behøver ikke gjøre det lettere for dem og vise dem at man aksepterer det heller.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 19. november 2003 #17 Del Skrevet 19. november 2003 viktig å ikke være for overbeskyttende da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 19. november 2003 #18 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg fikk sove hos min kjæreste da jeg var 17. Ett år eldre enn dere snakker om men. (og nå er det under ett år til vi gifter oss ) Jeg hadde også en kjæreste på overnattingsbesøk da jeg var 15, men han måtte sove på eget rom. (han kom fra en annen kant av landet) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 19. november 2003 #19 Del Skrevet 19. november 2003 Og kua har glemt hvordan d er å være kalv.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 19. november 2003 #20 Del Skrevet 19. november 2003 Fikk ikke lov til det selv, såfremt kjæreste var hjemme på besøk og vi var i samme by. Fikk lov å reise vekk for en ukes tid og besøke ham da (og på en uke uten mams og paps kan en gjøre mye gøy!). For mine foreldres del har det vel litt mer å gjøre med at de gjerne vil vite at jeg kommer meg trygt hjem, og at jeg får sove nok. For å være helt ærlig reagerer jeg ikke på det selv. Kjæreste bor fem minutter unna huset mitt, og jeg foretrekker å våkne hos meg selv. Vanedyr... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå