Gå til innhold

Klør/kiler over hele kroppen. Lurer på hva det kan være.


Riskrem

Anbefalte innlegg

De siste par dagene har jeg klødd over hele kroppen. Det klør ikke så veldig, det er mer som kiling og prikking over alt på kroppen fra toppen av hodet til undersiden av føttene, også under klærne. Har ingen utslett, eksem eller bitt.

Jeg blir helt fortvilet fordi jeg skjønner ikke hva det kan være! Har lett masse på Google i tillegg :sukk:

Jeg har ingen kjente allergier. Kan det være pollen?

I dag har jeg vasket hele leiligheten fra topp til tå og enda så klør det. Tenkte det kunne være støvallergi? Men klør man på hele kroppen av det da?

Jeg har ingen husdyr, så det er ikke det.

Jeg bor i et trafikkert område. Kan der kanskje være eksosen fra dette som gjør at jeg reagerer? Noen som har erfaringer med dette?

Jeg har også lavt stoffskifte og har lest at man kan klø av det også.

Ellers er jeg en renslig person, jeg dusjer en gang daglig og bruker bare Neutral-produkter (til kropp og til klesvask). Smører meg med bodylotion hver morgen og har ikke særlig tørr hud. Vasker klær og leiligheten jevnlig.

Jeg synes denne kløingen er ubehagelig. Tenker på alle mulige slags årsaker. Noen som har hatt lignende erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å si, men jeg ville kontaktet legen.

Hadde selv kløe på kroppen, og fikk konstatert Elveblest, som ble kurert med allergitabletter. Mine utslett var bare som små røde prikker på lårene, som klødde noe helt utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...