AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #1 Del Skrevet 17. juli 2011 Vi har bodd sammen i 5 år, og jeg merker at vi har havnet i en rutinetilværelse. Det er stadig sjeldnere jeg tar impulsivt initiativ til sex, eller skriver små kort og kjøper gaver. Livet er jobb, mat, tv og søvn de aller fleste hverdager - og jeg er mindre med mine egne venner enn før. Tenkte på det i går, kan ikke huske sist jeg ringte en venninne for å gå på kafe. Er på en måte isolert i min jobb+leilighet+mann-tilværelse. Vet at det kreves jobbing for å holde forholdet fresht. Har noen konkrete tips til hva jeg kan finne på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørn82 Skrevet 17. juli 2011 #2 Del Skrevet 17. juli 2011 Vi har bodd sammen i 5 år, og jeg merker at vi har havnet i en rutinetilværelse. Det er stadig sjeldnere jeg tar impulsivt initiativ til sex, eller skriver små kort og kjøper gaver. Livet er jobb, mat, tv og søvn de aller fleste hverdager - og jeg er mindre med mine egne venner enn før. Tenkte på det i går, kan ikke huske sist jeg ringte en venninne for å gå på kafe. Er på en måte isolert i min jobb+leilighet+mann-tilværelse. Vet at det kreves jobbing for å holde forholdet fresht. Har noen konkrete tips til hva jeg kan finne på? Glem det du tenker på nå. Gå ut å kjøp en liten gave til mannen din. Fortell han at du elsker han, gjerne kle deg litt sexy. Lag litt spenning i forholdet deres med å gjøre noen småting. Inviter han med deg ut i parken/skogen/på berget eller noe for å spise litt mat og drikke litt vin. Det er så mange ting du kan gjøre. Jeg er helt sikker på at om du sår noen gode frø vil du høste noen fine blomster. =) GL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2011 #3 Del Skrevet 17. juli 2011 Tilværelsen din høres litt trist ut, ærlig talt. Hvorfor finner dere på så lite? Hvis du jobber en vanlig arbeidsdag bør du være hjemme til kl 5. Da har du 6-7 våkne timer igjen av dagen. I tillegg kommer helgene. Klart det går med litt tid på husarbeid og matlagning, men ikke så mye. Og du sier dere bor i leilighet, det betyr at dere slipper hagearbeid og utvendig vedlikehold. Og dere har ikke barn heller? Tenk over hva som er tidstyvene i tilværelsen din. Og når du har funnet ut av hvordan du kan få frigjort tid, så er det bare å fylle den opp med morsomme ting. Tren (jeg gjør det ofte sammen med mannen min, når du har barn er det en flott måte å få litt tid på tomannshånd. Og i tillegg er det på en måte litt sexy å se den andre puste og pese ), eller du kan gjøre det med en venninne. Gå på restaurant sammen, inviter til vennemiddag, gå på koserter/teater/standup/kino. Reis bort i helgene. Spill spill sammen, enten dere to eller spillkvelder. Legg planer med samboeren din, eks en ferie dere vil dra på, om boligbytte/boligoppgradering, en fest dere vil arrangere, eller andre ting. Fem år er ikke lenge å bo sammen, det er alt for lite til at dere skal oppføre dere som et gammelt ektepar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 17. juli 2011 #4 Del Skrevet 17. juli 2011 Det er jo bare å gjøre akkurat det du skriver her. Ring venninner og dra på kafé/en jentekveld med vin og kos. Overfall mannen din og ha en heftig omgang med en gang han kommer inn døren. Finn en liten ting han vil ha nytte av, og legg ved et kort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 17. juli 2011 #5 Del Skrevet 17. juli 2011 (endret) Fem år er ikke lenge å bo sammen, det er alt for lite til at dere skal oppføre dere som et gammelt ektepar! Jeg vet ikke hva du mener med "et gammelt ektepar" - men selv etter 20 år sammen er vi ikke der som TS er nå. Men tilværelsen blir ikke spennede av seg selv, og forandring og spenning krever bevissthet og vilje. Bryt rutiner, gå turer, slå av TV, lei dere en hytte en helg og bli synlige for hverandre!!! Endret 17. juli 2011 av Havbris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norah Skrevet 17. juli 2011 #6 Del Skrevet 17. juli 2011 (endret) Nå er ikke vi det mest spennende paret akkurat, og det er helt klart mye hverdag - og har alltid vært det i de 11 årene vi har vært sammen. For oss er det nok de små tingene som gjør at vi beholder følelsene for hverandre. Vi har en vane med å ha en litt sånn klissete hilsen/kos/kyssing hver gang den ene kommer inn ytterdøra, og sånt blir det gjerne hyggelig stemning av om ikke annet. Setter igang en koselig stemning, og man får snakket litt om dagen etc. Lite gaveinnkjøp her i huset, mer at man tar med noe en vet at den andre liker. En spesiell type matvare, vin, øl eller liknende. Tøyser, oppfordrer til barnsligheter - prøver å snu den andre eventuelle gretne humør i ny og ne. Begge to har relativt selvstendige og aktive liv, og vi prøver å få med oss litt konserter i ny og ne istedetfor å sitte hjemme. Enten blir den ene med på den andres planer med venner, eller så går vi sammen bare vi to. Er det finvær prøver vi å legge oss i den nærmeste parken/gå på cafè istedetfor å sitte inne. Ellers er det mye fysisk kontakt generelt, kosing - kyssing. Synes jeg det har vært litt for sjelden frekvens på sex sier jeg ifra på en positivt oppfordrende måte. Og går ting litt i stå må man bare snakke sammen om det - er ikke alltid man får den responsen man ønsker - men da får man bare ta det opp ved en annen anledning om det fortsatt betyr mye. Har det vært en lengre periode med mye overtidsjobbing/eksamener e.l, så prøver vi å prioritere tid sammen i etterkant av dette. Noen perioder er det jeg som er initiativtakeren og må pushe han litt - andre perioder omvendt. Boligoppgradering som nevnt tidligere her er gulloppskriften for skilsmisse for mitt vedkommende, men hver sin smak Endret 17. juli 2011 av norah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tears.of.the.Sun Skrevet 17. juli 2011 #7 Del Skrevet 17. juli 2011 Jeg tror litt av trikset er å gjøre ting uten å tenke over det. Hvis du får en plutselig tanke, f.eks. "nå skulle jeg virkelig hoppe på han mens han sitter der i sofaen og virkelig overrasket han med god sex", da bør man gjøre det rett etter tanken ankom! Hvis man blir sittende å gruble over den; "hmm, skal jeg gjøre det eller ikke? Men da rekker vi ikke kinoen kl 8"... da får man aldri gjort noe spontant! Gjør det du tenker når du tenker det. Går det til helvette så går det til helvette, men sannsynligvis blir det noe spennende, annerledes som dere begge husker noe av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #8 Del Skrevet 17. juli 2011 TS her. Takk for gode råd og innspill. Ser jo at moralen her er "just do it". Og det blir jo selvoppfyllende profeti hvis jeg syns vi har det kjedelig, og ikke gjør noe for å endre det! Funker heller ikke helt å på forhånd planlegge alt av aktiviteter så det er "unnagjort" slik jeg gjør på jobben. Er mitt første seriøse forhold dette, så nå får jeg bare ta meg sammen. Man kan jo ikke endre andre enn seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå