Blackpuma Skrevet 16. juli 2011 #1 Del Skrevet 16. juli 2011 Jeg er redd jeg har utviklet allergi for noe. Er det mulig å bli allergisk plutselig i voksen alder? Jeg fikk først elveblest under en forskjølelse, skikkelig ille over store deler av kroppen i tre-fire dager. Det klødde helt forferdelig, og det er første gangen i mitt liv jeg har hatt utslett som det. Deretter fikk jeg soleksem når jeg var på ferie i starten av juli(en uke i Roma). Dette har skjedd før, da på slutten av en to-ukers lang ferie i Kenya, så tenkte ikke så mye over det, jeg er nok bare litt vár for sola. Nå har jeg fått milier(hvite/gjennsomsiktige små prikker som jeg kan "poppe") over hele øverste delen av armene mine og skuldre + den ene hoften. De er veldig små, jeg har aldri opplevd noe liknende. Jeg har også slitt med uren hud siden jeg var 9 år(er 19 nå), og har hørt at dette også kan være allergisk reaksjon. Er dette noe jeg bør gå til lege med? Kan det være samme allergi som gir utslag på huden? Kan man plutselig bli allergisk? Jeg bruker sjelden å gå til legen, føler ofte det er unødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 16. juli 2011 #2 Del Skrevet 16. juli 2011 Ja, det er mulig å utvikle allergier i voksen alder. Du bør absolutt gå til legen med dette. Han vil ta en blodprôve av deg, og så får du sannsynligvis vite hva du reagerer på. Hvis det er noe annet enn allergi, så vil legen selvfølgelig utrede dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå