Gå til innhold

Bytte fastlege


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fastlege på et legesenter, og ønsker å bytte til en annen lege der. Men verken den legen eller noen av de andre på senteret har ledig kapasitet. Er det slik at ledige plasser blir synlige den første i måneden? Leste et sted noe om at legen må ha 20 plasser ledig før det går an å bytte. Vil det si at det i prinsippet blir veldig vanskelig å bytte til en populær lege? Skal noe til at 20 av pasientene dør på en måned kanskje? Hvorfor går det ikke an å stå på venteliste? Er det noen her som har fått "napp" hos en populær lege ved å sjekke jevnlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge det er ledig plass vises det på Helfo, uansett om det er 1 eller 97 plasser. Sidene oppdateres gjevnlig, vet ikke hvor ofte, men det kan du sikkert spørre helfo om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det oppdateres ikke bare den første? Da får jeg oppdatere hver dag for å sjekke da... synes det skulle vært ventelister eller varsling når noe blir ledig. Før fastlegeordningen kom bestilte jeg bare time hos den legen jeg ville ha. Ironisk at det skal være så mye vanskeligere nå som det er fastleger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en dårlig ordning på mange måter. Hvis jeg ønsker å bytte fra lege A til lege B, så er det kanskje en annen som ønsker å bytte fra B til A. Og så sitter vi begge og venter på at det skal bli ledig plass, istedenfor at man bare fritt kan bestille time hos sin foretrukne lege som i gamle dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...