Gå til innhold

Hekseskudd/nerve i klem

Green Lady

Anbefalte innlegg

Sambo har fått hekseskudd/nerve i klem i dag, og har store problemer med å røre seg. Han klarer knapt å gå, klarer ikke ligge og må sitte fremoverbøyd for å klare å sitte. Han begynte å merke tendenser kl 15 idag, men det slo virkelig til kl 18. Han sier at det strømmer ned i høyrebenet sitt også, noe som tyder på at det er en nerve i skikkelig klem. Noen som har noen råd? Har googlet litt, men står så forskjellig på nettsidene (den ene anbefalte ispose, mens den andre sa at varme skulle hjelpe)..

Dette er altså i korsryggen!

Endret av Green Lady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg foreslår en tur på legevakten, faktisk. For en god del år siden hadde min far dette og han endte med å ikke kunne røre seg fra stolen han satt i. Dermed ble det legevaktbesøk. Mannen måtte bæres ut til ambulansen, så ille var det.

Etter å ha fått en smertestillende og muskelavslappende sprøyte og ventet litt,så var han faktisk i stand til å rusle hjem for egen maskin. (Liten by og korte avstander, men likevel.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Cata.

Det kan høres ut som noe krøll i korsryggen (L5) siden han har utstråling til benet. Det kan være greit å få sett på dette, og han kan få resept på noen tabletter som virker både muskelavspennende og betennelsesdempende, og vil gi god bedring allerede første døgn. På legevakten vet de godt hva han skal ha. Her inne skal vi visst helst ikke diskutere medisiner. Men det er ganske opplagt hva han bør få, så jeg anbefaler en liten tur på legevakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...