Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en 4 uker gammel niese som jeg skal besøk for første gang neste uke. Problemet er bare at jeg er blitt forkjølet... Min bror bor 5 timer å kjøre unna, og har ikke plass til gjester, så jeg skal ikke bo hjemme hos dem. Er det ok å dra på besøk selv om jeg er forkjølet? Om jeg ikke får dratt neste uke får jeg ikke se niesen min før til høsten. Det er ikke noen overnattingsmuligheter i området om sommeren (alt er fullt av tyske fisketurister), så det går ikke å utsette besøket litt, det blir september før sjansen til besøk byr seg igjen.

Jeg skal som sagt ikke bo hos dem, så babyen blir ikke "eksponert" for meg så mye av gangen. De har også tre hunder som sleiker over ungen støtt og stadig, så hun har jo fått brynt seg litt basseluskmessig sett?

Videoannonse
Annonse
Gjest Kathpus
Skrevet

Om denne gullungen sjelden er syk selv, så går nok det helt fint. :) Tror nok det er verre med disse hundene.

Kanskje det allikevel kan være lurt å vaske seg godt på hendene før du evt. får nærkontakt med henne. Du trenger ikke nødvendigvis å puste så mye som mulig på henne heller. :fnise:

Skrevet (endret)

Kan du ikke spørre broren din hva de synes? Jeg ville tatt deg i mot, du må jo ikke kose med babyen, og ellers være veldig nøye med hygienen :)

Endret av Sunshine
  • Liker 1
Skrevet

Spør foreldrene. Vi tok ikke imot forkjøla besøk til vår 4ukers baby.

Gjest Annaires
Skrevet

Du hadde fint fått kommet hit. Du trenger jo ikke akkurat å sleike ungen i ansiktet.

Skrevet

Om denne gullungen sjelden er syk selv, så går nok det helt fint. :) Tror nok det er verre med disse hundene.

Kanskje det allikevel kan være lurt å vaske seg godt på hendene før du evt. får nærkontakt med henne. Du trenger ikke nødvendigvis å puste så mye som mulig på henne heller. :fnise:

En baby har vel ikke rukket så veldig mye på 4 uker? Hehe ;)

Jeg støtter forresten forslaget om å prate med broren om det. Jeg hadde nok ikke ønsket besøk av syke så tidlig, mye fordi jeg selv var så sliten og hadde lite lyst til å ha en syk unge oppi det hele. :)

Skrevet

Skal ikke nyfødte som får morsmelk være godt beskyttet mot slike sykdommer? Jeg mener å ha lest noe sånt et sted...

AnonymBruker
Skrevet

Stemmer nok at babyen er godt beskyttet, men jeg ville ikke vært særlig fornøyd om noen kom på besøk til meg under de forutsetningene. Rett og slett fordi man er sliten nok som nybakt forelder og immunforsvaret er kanskje ekstra dårlig grunnet lite søvn. Man trenger ikke en forkjølelse i tillegg. :nei:

Jeg ville altså vært redd for at personen skulle smitte meg eller mannen min, ikke bare babyen.

Hunder har en helt annen type bakterier enn mennesker og f.eks forkjølelse kan ikke smitte fra hund til menneske, så det blir jo noe helt annet?

Skrevet

Jeg ville ikke dratt på besøk til en 4 uker gammel baby når jeg visste at jeg var forkjølet. Er vel ikke noe kjekt å ikke kunne holde den lille når du først er der heller..?

Skrevet

Hadde du vært min søster, så hadde jeg satt pris på en telefon i forkant hvor du spurte meg. Så kunne vi jo evt bli enige om at man ikke trenger kose, holde og være helt oppe i en nyfødt baby med forkjølelse....

Babyer tåler jo en forkjølelse, men de første seks ukene av en babys liv er ofte mer enn hektisk nok som det er, om en ikke også må pleie forkjølelse hos baby og kanskje også hos mor.

Skrevet

Spør foreldrene. Vi tok ikke imot forkjøla besøk til vår 4ukers baby.

Enig :)

Skrevet (endret)

Ja jeg ville nok ikke satt pris på å bli forkjølet nå nei...

Stemmer nok at babyen er godt beskyttet, men jeg ville ikke vært særlig fornøyd om noen kom på besøk til meg under de forutsetningene. Rett og slett fordi man er sliten nok som nybakt forelder og immunforsvaret er kanskje ekstra dårlig grunnet lite søvn. Man trenger ikke en forkjølelse i tillegg. :nei:

Jeg ville altså vært redd for at personen skulle smitte meg eller mannen min, ikke bare babyen.

Hunder har en helt annen type bakterier enn mennesker og f.eks forkjølelse kan ikke smitte fra hund til menneske, så det blir jo noe helt annet?

Hvor kom det med hunder fra? :klo:

Endret av Sunshine
Gjest Eurodice
Skrevet

Ja jeg ville nok ikke satt pris på å bli forkjølet nå nei...

Hvor kom det med hunder fra? :klo:

Les siste avsnitt i åpningsinnlegget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...