Gå til innhold

Vaksinerer du barna dine?

39 stemmer

1. 1. Skal du/ har du vaksinert barnet ditt?

• Ja
      37
    • Nei
      2

Fremhevede innlegg

Skrevet

Folk reiser jo så eksotisk nå, man vet jo aldri hva man kan få.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har jo de som reiser til Afrika med foreldre som jobber i leger uten grenser

Og de barna må uansett gjennom det vaksineprogrammet som anbefales for diverse land i Afrika, og det innebærer mye mer enn bare BCG-vaksinen.

Hva er det egentlig du prøver å si med innleggene dine? Konklusjonen er nemlig enkel. De færreste blir testet for om de har antistoffer mot BCG, de færreste blir vaksinert mot BCG og de som blir det er i en av de tre kategoriene som tilsier at de bør få vaksinen.

• Liker 1
Skrevet

Du trenger vel hepatitt,difteri og stivkrampe,polio osv for å dra til Afrika.

Skrevet

Folk reiser jo så eksotisk nå, man vet jo aldri hva man kan få.

Nei, men det vet FHI og det er en grunn til at de har utarbeidet spesielle vaksineanbefalinger for land som innebærer en viss fare for å bli smitte av diverse sykdommer.

På de fleste reisemål kommer man langt med å følge det vanlige vaksineprogrammet og å huske å ta boosterdosene som voksen.

Skrevet

Du trenger vel hepatitt,difteri og stivkrampe,polio osv for å dra til Afrika.

Skal du noe lenger enn Egypt er vaksinelista langt som et vondt år, og innebærer mer enn kun disse 4.

AnonymBruker
Skrevet

Skal du noe lenger enn Egypt er vaksinelista langt som et vondt år, og innebærer mer enn kun disse 4.

Tja..mener jeg tok 2x2 da jeg reiste til Malaysia/singapoore sist. Og ingen da jeg skulle til USA. :gjeiper:

Men ser absolutt poenget ditt!

Gjest Linda Christin
Skrevet

Kunne ikke falle meg inn å bidra til at mine barn fikk gift sprøytet inn i seg. Selv ble jeg ufør etter en vaksine på ungdomsskolen. Ikke sjans i havet for at jeg tar sjansen med mine barn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kunne ikke falle meg inn å bidra til at mine barn fikk gift sprøytet inn i seg. Selv ble jeg ufør etter en vaksine på ungdomsskolen. Ikke sjans i havet for at jeg tar sjansen med mine barn.

Sånne som deg burde ikke få barn!

...du hadde nok blitt enda mer ufør om du hadde fått en av de stygge sykdommene... Vi lever i 2011, ikke i 1836!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

En del av innvandrerne som kommer til Norge har med seg disse farlige sykdommene som våre barn blir vaksinert mot.

Mine barn kan bli bestekompis med disse barna, og jeg vil ikke ødelegge vennskap for mine barn fordi de ikke er vaksinert.

Dessuten mener jeg at bivirkningene av vaksinene er små i forhold til skadene evt død, man påfører barnet sitt ved å ikke vaksinere.

Stengt talt så viser det at man er samfunnsbevisst ved å vaksinere ungene sine.

• Liker 2
Gjest D.O.A.
Skrevet

Er du klar over hva du utsetter, ikke bare barna dine, men også andre barn og voksne for ved å ikke vaksinere barna dine?? Ufattelig egoistisk tankegang.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er du klar over hva du utsetter, ikke bare barna dine, men også andre barn og voksne for ved å ikke vaksinere barna dine?? Ufattelig egoistisk tankegang.

Hadde du utsatt barna dine for noe du mener ikke er bra for dem fordi det ville være positivt for andre? Jeg tror ikke en eneste forelder ville gjort det. Man beskytter sine egne barn først, ikke alle andres. At du er uenig i Linda Christins vurdering av vaksiner og bivirkninger av dem er en annen sak.

• Liker 3
Skrevet
De som ikke vaksinerer begår ett overgrep mot egne barn og samfunnet forøvrig.

Utrolig at vi er enige for en gangs skyld.

• Liker 1
Skrevet

Så det finnes folk som vil risikere at ungene dør eller blir blinde i dette landet. Fytti katta de skulle ha vært meldt inn til Barnevernet.

Skrevet

Hadde du utsatt barna dine for noe du mener ikke er bra for dem fordi det ville være positivt for andre? Jeg tror ikke en eneste forelder ville gjort det. Man beskytter sine egne barn først, ikke alle andres. At du er uenig i Linda Christins vurdering av vaksiner og bivirkninger av dem er en annen sak.

Akkurat!

Alle må huske at vi alle faktisk gjør det vi mener er det BESTE for barna våre... Kan ikke tenke meg at noen ikke vaksinerer barna sine for å være slemme med dem...

• Liker 2
Skrevet

Så det finnes folk som vil risikere at ungene dør eller blir blinde i dette landet. Fytti katta de skulle ha vært meldt inn til Barnevernet.

Man kan dø av vaksiner også, bare så det er sagt.

Dersom man selv har blitt syk av en vaksine så er det for min del fullt forståelig at man ikke tar sjansen på å vaksinere barna sine. Dersom man selv reagerer på en vaksine, så er det ikke utenkelig at barna også gjør det.

Nå er det faktisk slutt på tvangsvaksinering her i landet, og takke faen for det.

• Liker 1
Skrevet

Tja..mener jeg tok 2x2 da jeg reiste til Malaysia/singapoore sist. Og ingen da jeg skulle til USA. :gjeiper:

Men ser absolutt poenget ditt!

Det jeg svarte på gjaldt Afrika.

FHI har ikke noen spesielle vaksineanbefalinger til USA (uten om barnavaksineprogrammet). Malaysia og Singapore blir vel i utgangspunktet ikke regnet som så "eksotisk" at man må gjennom et 6 mnd vaksineregime for at det skal være trygt å reise.

Skrevet

Du har ingen "case". Du driver bare forskrudd løgnpropaganda.

Hvordan kan du si at dette er forskrudd løgnpropaganda? Det står jo svart på hvitt.

Fint for deg at du er så heldig at du ikke har blitt syk av vaksiner selv, eller kjenner noen som har det. Og slutt å slenge drit til de som har opplevd reaksjoner på nært hold og som ble skremt av det.

Skrevet

Hvordan kan du si at dette er forskrudd løgnpropaganda? Det står jo svart på hvitt.

Det står svart på hvitt at de forsker på en mulig sammenheng. Dessuten har dette ingenting med vaksineprogrammet å gjøre.

For å holde meg til temaet: Ja, jeg skal vaksinere mine barn. Sjansen for at noe galt skal skje er minimal, og den sjansen er jeg villig til å ta for å beskytte både mine og andres barn.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...