Gå til innhold

Prøver å slutte med snus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter 6 år som snuser, har jeg sluttet! Har tenkt leeeenge at jeg må slutte, så for to døgn siden bestemte jeg meg; nå er det nok! Er ikke en hemmelighet at det er sykt godt, men tenner og helse er kanskje litt viktigere.

Jeg merker at øynene er veldig tunge, og jeg er trøtt og svimmel hele tiden. Har ikke merket noe til noe annet (enda..).

Jeg kunne bruke 5 bokser i uka, hadde nesten en portion under leppa konstant, så det er stor forskjell. Har kjøpt inn masse tyggis og halsdrops, så munnen er "opptatt".

Skal se hvor lenge det går før samboer oppdager at jeg ikke snuser mer.. er litt motiverende :)

Heia meg!

-jente23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Sluttet å snuse i fjor. :)

:5:

Håper du fortsatt er snusfri og lykke til videre. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet å snuse i fjor. :)

:5:

Håper du fortsatt er snusfri og lykke til videre. :)

Hvordan klarte du å slutte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Hvordan klarte jeg det ?

Jeg røyket før. Men ville slutte av helsegrunner. Det klarte jeg ikke og begynte å snuse. Hadde alltid tenkt til å slutte med det etter en stund..

Det som hjalp meg var å lese boka til Alan Carr : Endelig ikke-røyker. Og følge den til punkt og prikke, selv om den er om røykeslutt og ikke snus-slutt. Hadde ikke klart det uten.

Det andre var å skrive ned de grunnene jeg hadde for å slutte, og så henge dem rundt og omkring meg så jeg stadig så dem. For meg var nok økonomi det viktigste denne gang, siden snus ikke er så utrolig helseskadelig som røyk. Ca 2000 kr i mnden puttet jeg i lommene på et ganske slu foretak for å få uhelse, dårlig ånde, stygge tenner og avhengighet i bytte. Rimelig dårlig deal. Det gjorde meg sint. Sinne er bra. (i denne sammenheng.) Jeg satte igang en overføring i det jeg sluttet slik at 2000 kr ble overført i mnden. Og det ble jo raskt mye penger gitt. Kjøpte meg en nye pc etter 3 mnder :)

Det tredje jeg ikke hadde klart meg uten var tyggegummi. He he. Helt vanlig sukkerfri tyggegummi. (ikke helt i Allans ånd det da men..) Jeg la tyggisen oppunder snusleppa og det ble fred i landet. :) Hjernen min sjekket stadig vekk, i millisekunder av gangen, om det lå noe på plass der, som det skulle, og jeg fant ut at det faktisk ikke hadde så mye å si hva det var.. :fnise: Holdt på med det en mndes tid, eller to, før jeg bare ble lei og slutta med det.

Lykke til til alle som vil slutte. :)Jeg syns faktisk ikke det var så vanskelig å fælt å slutte som mang skal ha det tid. En blir jo vettskremt før en har begynt når alle sier det er så fryktelig.. Men tror ikke jeg hadde klart det uten de tre tingen jeg har lista her..

Endret av fjærestein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, fjærestein. :)

Har også lyst å slutte å snuse, men jeg er så viljesvak når det kommer til snus (noe de fleste snusmissbrukere er regner jeg med)... ;)

Tror jeg skal se nærmere på den boka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...